03.06.2025

Ministerstvo vnitra opět nabízí bezplatné kurzy pro úředníky: cílem je lepší přístup ke klientům

Ministerstvo vnitra spouští druhý ročník úspěšného vzdělávacího programu zaměřeného na zlepšení komunikace a klientského servisu veřejné správy. Bezplatné jednodenní kurzy pro front-office zaměstnance úřadů odstartují již v červnu a potrvají až do jara 2026.

V návaznosti na pozitivní ohlasy z minulého ročníku připravilo Ministerstvo vnitra pokračování vzdělávacího programu s názvem „Zvýšení klientsky orientovaného přístupu zaměstnanců ve veřejné správě II“. Cílem programu je zvýšit kvalitu klientského servisu na úřadech a posílit pozitivní vnímání veřejné správy občany.

Kurzy jsou určeny především pro zaměstnance územních samosprávných celků, kteří přicházejí do přímého kontaktu s veřejností – tedy pro takzvané front-office pracovníky. Důraz je kladen na rozvoj praktických komunikačních dovedností a zvládání různých modelových situací, se kterými se mohou úředníci ve své praxi setkávat.

Jednodenní kurzy budou probíhat prezenčně ve všech krajských městech a vybraných okresních městech. V případě zájmu je možné uspořádat kurz i přímo pro konkrétní úřad. Školení budou probíhat v menších skupinách do 15 účastníků a účast je pro zaměstnance veřejné správy zcela bezplatná.

Registrace na kurzy je již spuštěna a zájemci se mohou přihlásit prostřednictvím webových stránek:
👉 https://www.motivp.cz/mvcr-zvyseni-klientsky-orientovaneho-pristupu-zamestnancu-ve-verejne-sprave

Pozor! Účast na kurzu není možná pro ty, kteří již absolvovali předchozí běh stejného programu. Obsah letošních školení zůstává totožný s původní verzí.

Ministerstvo vnitra zároveň žádá o součinnost při šíření této nabídky mezi obcemi a městy. Bližší informace poskytne kontaktní osoba programu Ing. Lucie Mihulová (lucie.mihulova@mv.gov.cz).

V příloze naleznete informativní letáky.

 

 

Ing. Aexandra Kocková, tiskový zástupce SMO ČR