Školení pro obce

Exkluzivně pro zástupce členských obcí Svazu měst a obcí ČR nabízejí společnosti Aliaves & Co., a.s. a KVB advokatní kancelář s.r.o. za zvýhodněných podmínek celou škálu vzdělávacích kurzů, jak formou prezenční, tak i on-line.

Nabízené vzdělávání volně navazuje na úspěšný projekt Svazu měst a obcí ČR s názvem EFEKTIVNÍ SPRÁVA OBCÍ – ESO.

Slevy Vám budou započteny při objednávce.


duben 2025

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Účastníci se seznámí s dopady mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení na jejich každodenní činnost a budou je umět aplikovat v praxi. Dále se seznámí s návrhem novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí a souvisejících zákonů, který ruší dětské domovy pro děti do tří let věku a zavádí věkovou hranici 7 let pro umisťování dětí do ústavních zařízení, a jeho dopadem pro praxi OSPOD.

Obsah semináře

-            Konkrétní obsah mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení – zejména Úmluva o právech dítěte, Evropská sociální charty, Evropská úmluva o lidských právech a judikatura Evropského soudu pro lidská práva – a jejich použití v praxi OSPOD.

-            Vnitrostátní judikatura v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení a chystané legislativní změny.

-            Praktické vyhledávání a používání judikatury Evropského soudu pro lidská práva a Ústavního soudu a dalších zdrojů z oblastí relevantních pro činnost pracovníků OSPOD – tematické příručky, podcasty.

-            Dopady pro praxi OSPOD, řešení případových studií – např. multioborová spolupráce.

-            Související témata – výkon kolizního opatrovnictví, participace dětí apod.


 Mgr. Eva Petrová|Mgr. Martina Šiváková

Zástupkyně vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP, předsedkyně vládního Výboru pro práva dítěte

|

Pracovnice kanceláře vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Účastníci se seznámí s dopady mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení na jejich každodenní činnost a budou je umět aplikovat v praxi. Dále se seznámí s návrhem novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí a souvisejících zákonů, který ruší dětské domovy pro děti do tří let věku a zavádí věkovou hranici 7 let pro umisťování dětí do ústavních zařízení, a jeho dopadem pro praxi OSPOD.

Obsah semináře

-            Konkrétní obsah mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení – zejména Úmluva o právech dítěte, Evropská sociální charty, Evropská úmluva o lidských právech a judikatura Evropského soudu pro lidská práva – a jejich použití v praxi OSPOD.

-            Vnitrostátní judikatura v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení a chystané legislativní změny.

-            Praktické vyhledávání a používání judikatury Evropského soudu pro lidská práva a Ústavního soudu a dalších zdrojů z oblastí relevantních pro činnost pracovníků OSPOD – tematické příručky, podcasty.

-            Dopady pro praxi OSPOD, řešení případových studií – např. multioborová spolupráce.

-            Související témata – výkon kolizního opatrovnictví, participace dětí apod.


 Mgr. Eva Petrová|Mgr. Martina Šiváková

Zástupkyně vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP, předsedkyně vládního Výboru pro práva dítěte

|

Pracovnice kanceláře vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Seminář se zaměřuje na problematiku trestního práva správního. Účastníci získají podrobný přehled o klíčových principech správního trestání, o právním pojetí přestupků a správních trestů, a budou seznámeni s důležitými aspekty ukládání správních trestů, tak jak k nim přistupuje judikatura správních soudů.

 

Seminář má za cíl prohloubit znalosti účastníků v oblasti správního trestního práva, poskytnout přehled o zásadách správního trestání a podmínkách správní odpovědnosti. Účastníci si osvojí schopnost rozlišovat mezi různými druhy přestupků, porozumí východiskům správního trestání a budou schopni aplikovat zásady správního trestání, zvláště řádnou individualizaci správního trestu.

Obsah semináře

  1. Pojem a východiska trestního práva správního, zásady správního trestání (zejména v pojetí judikatury správních soudů)
  2. Správní orgány činné v přestupkových řízení, vztah přestupkového a trestního řízení
  3. Přestupek, druhy přestupků, podmínky naplnění skutkové podstaty přestupku
  4. Zánik odpovědnosti za přestupek
  5. Správní tresty a jejich ukládání (řádné odůvodnění správního trestu)
    • individualizace správního trestu (osoba pachatele, způsob provedení přestupku, následek)
    • zvláštnosti trestání souběhu přestupků, zásada ne bis in idem, retroaktivita ve prospěch pachatele, soudní moderace správních trestů

  6. Vybraná judikatura správních soudů, Ústavního soudu, Evropského soudu pro lidská práva a Soudního dvora Evropské unie ke správnímu trestání


 Mgr. Barbora Mitašová Ph. D.

Lektorka v současné době působí jako asistentka soudce na Nejvyšším správním soudu. V minulosti působila na stejné pozici na Krajském soudu v Brně. Věnuje se zejména trestnímu právu správnímu (přestupkovému právu) v oblasti ochrany životního prostředí.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Bezpečnostní situace ve školních zařízeních je odrazem změn ve společnosti, včetně rostoucí agresivity a nebezpečí v podobě „měkkých cílů“. Školy by měly být bezpečným prostředím pro děti i zaměstnance, přesto však nelze podceňovat preventivní opatření ani připravenost na krizové situace.

Cílem semináře je poskytnout účastníkům teoretické základy i praktické dovednosti pro zajištění bezpečnosti v oblasti školských zařízení.

Jak chránit žáky, zaměstnance a majetek školy? Jak reagovat na mimořádné situace nebo ohrožení? Na tyto a další otázky odpovíme během semináře.

Obsah semináře

  • Současná bezpečnostní situace v ČR v kontextu školství: analýza rizik a bezpečnostní strategie.
  • Specifika „měkkých cílů“ ve školním prostředí: identifikace slabých míst a jejich zabezpečení.
  • Prevence násilí: jak rozpoznat varovné signály a předcházet konfliktním situacím.
  • Krizová komunikace: efektivní postupy při ohrožení bezpečnosti žáků a zaměstnanců.
  • Praktická část:
    • Analýza správného provedení evakuace školy při různých typech krizových situací.
    • Detailní rozpracování postupů efektivní reakce na mimořádné události.
    • Praktický návod na tvorbu modelového bezpečnostního plánu s důrazem na jeho přizpůsobení specifickým podmínkám a identifikovaným rizikům.

 Ing. Veronika Šmídová

Lektorka strategické komunikace v resortu Ministerstva obrany,
s odbornými zkušenostmi v oblastech krizového řízení, ochrany obyvatelstva a bezpečnostního managementu. Absolventka magisterského studijního programu na Univerzitě obrany, zaměřeného na bezpečnost a obranu.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Bezpečnostní situace ve školních zařízeních je odrazem změn ve společnosti, včetně rostoucí agresivity a nebezpečí v podobě „měkkých cílů“. Školy by měly být bezpečným prostředím pro děti i zaměstnance, přesto však nelze podceňovat preventivní opatření ani připravenost na krizové situace.

Cílem semináře je poskytnout účastníkům teoretické základy i praktické dovednosti pro zajištění bezpečnosti v oblasti školských zařízení.

Jak chránit žáky, zaměstnance a majetek školy? Jak reagovat na mimořádné situace nebo ohrožení? Na tyto a další otázky odpovíme během semináře.

Obsah semináře

  • Současná bezpečnostní situace v ČR v kontextu školství: analýza rizik a bezpečnostní strategie.
  • Specifika „měkkých cílů“ ve školním prostředí: identifikace slabých míst a jejich zabezpečení.
  • Prevence násilí: jak rozpoznat varovné signály a předcházet konfliktním situacím.
  • Krizová komunikace: efektivní postupy při ohrožení bezpečnosti žáků a zaměstnanců.
  • Praktická část:
    • Analýza správného provedení evakuace školy při různých typech krizových situací.
    • Detailní rozpracování postupů efektivní reakce na mimořádné události.
    • Praktický návod na tvorbu modelového bezpečnostního plánu s důrazem na jeho přizpůsobení specifickým podmínkám a identifikovaným rizikům.

 Ing. Veronika Šmídová

Lektorka strategické komunikace v resortu Ministerstva obrany,
s odbornými zkušenostmi v oblastech krizového řízení, ochrany obyvatelstva a bezpečnostního managementu. Absolventka magisterského studijního programu na Univerzitě obrany, zaměřeného na bezpečnost a obranu.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je objasnit právní úpravu cestovních náhrad a usnadnit jejich praktickou aplikaci.

Obsah semináře

  • Právní předpisy, které tvoří úpravu cestovních náhrad.
  • Povinnost zaměstnavatele poskytovat cestovní náhrady a povinnost součinnosti zaměstnance při jejím plní a jejich právní ukotvení.
  • Obecná charakteristika úpravy cestovních náhrad, včetně výkladu úpravy ve vztahu k zásadě „co není zakázáno, je dovoleno“.
  • Vztah úpravy cestovních náhrad ke sjednanému místu výkonu práce a k pravidelnému pracovišti pro účely cestovních náhrad (§ 34, 34 a, 42 a 43 zákoníku práce).
  • Určování podmínek pracovní cesty, jejich dodržování zaměstnancem, změny určených podmínek a jejich vliv na vyúčtování cestovních náhrad.
  • Vztah úpravy cestovních náhrad pro tzv. podnikatelskou sféru a tzv. rozpočtovou sféru a vazba na zákony o daních z příjmů a o pojistném na zdravotní a na sociální pojištění.
  • Podrobnější výklad úpravy poskytování jednotlivých cestovních náhrad (zejména jízdné, stravné a zahraniční stravné).

        Dotazy posluchačů.


 JUDr. Helena Úlehlová

JUDr. Helena Úlehlová pracovala dlouhodobě na Ministerstvu práce a sociálních věcí, zejména na úseku legislativy, odměňování za práci a cestovních náhrad. Je spoluautorkou zákoníku práce, právních předpisů k jeho provedení a zákona o státní službě. Je členkou pracovní komise pro oblast pracovního práva Legislativní rady vlády a autorských kolektivů odborných publikací a komentářů k zákoníku práce. Publikovala řadu odborných článků k problematice odměňování a cestovních náhrad.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je objasnit právní úpravu cestovních náhrad a usnadnit jejich praktickou aplikaci.

Obsah semináře

  • Právní předpisy, které tvoří úpravu cestovních náhrad.
  • Povinnost zaměstnavatele poskytovat cestovní náhrady a povinnost součinnosti zaměstnance při jejím plní a jejich právní ukotvení.
  • Obecná charakteristika úpravy cestovních náhrad, včetně výkladu úpravy ve vztahu k zásadě „co není zakázáno, je dovoleno“.
  • Vztah úpravy cestovních náhrad ke sjednanému místu výkonu práce a k pravidelnému pracovišti pro účely cestovních náhrad (§ 34, 34 a, 42 a 43 zákoníku práce).
  • Určování podmínek pracovní cesty, jejich dodržování zaměstnancem, změny určených podmínek a jejich vliv na vyúčtování cestovních náhrad.
  • Vztah úpravy cestovních náhrad pro tzv. podnikatelskou sféru a tzv. rozpočtovou sféru a vazba na zákony o daních z příjmů a o pojistném na zdravotní a na sociální pojištění.
  • Podrobnější výklad úpravy poskytování jednotlivých cestovních náhrad (zejména jízdné, stravné a zahraniční stravné).

        Dotazy posluchačů.


 JUDr. Helena Úlehlová

JUDr. Helena Úlehlová pracovala dlouhodobě na Ministerstvu práce a sociálních věcí, zejména na úseku legislativy, odměňování za práci a cestovních náhrad. Je spoluautorkou zákoníku práce, právních předpisů k jeho provedení a zákona o státní službě. Je členkou pracovní komise pro oblast pracovního práva Legislativní rady vlády a autorských kolektivů odborných publikací a komentářů k zákoníku práce. Publikovala řadu odborných článků k problematice odměňování a cestovních náhrad.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Plete se Vám neustále kvalifikovaný elektronický podpis s komerčním? A jaký podpis má jakou váhu. Nejste si jistí, kdo je to certifikační autorita? Po absolvování tohoto semináře už Vás nikdo nezaskočí a budete znát odpovědi na tyto ale i mnoho dalších otázek. Zároveň Vám přednášející ukáže praktické příklady, kdy a za jakých okolností se jednotlivé druhy používají a proč je vůbec stěžejní mezi nimi rozlišovat. Zároveň proberete právní důsledky elektronických podpisů a způsoby elektronické komunikace s akcentem na Vaši práci a závěrem Vás přednášející seznámí mimo jiné i s přestupky, které v této oblasti mohou být spáchány.

Seminář je určen širokému okruhu osob. Jedná se zejména o zaměstnance veřejného sektoru, ale také o osoby, které s veřejnými institucemi často komunikují a chtějí efektivním způsobem využívat všechny moderní prostředky elektronické komunikace, které se jim v 21. století nabízejí.

Obsah semináře

  • Seznámení se základní právní úpravou, která se k problematice váže
  • Co je to podpis a jaký má při komunikaci význam, jaká je jeho funkce a s jakými druhy podpisu se lze v běžném ale především v úředním styku setkat.
    • Podpis jako základní identifikátor
    • Podpis jako projev vůle osoby
    • Ověřování podpisu
  • Co je to elektronický podpis a jak může vypadat.
    • prostý elektronický podpis
    • zaručený elektronický podpis
    • uznávaný elektronický podpis
    • kvalifikovaný elektronický podpis a kvalifikovaná elektronická pečeť
  • Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) a jeho význam pro české právní prostředí
  • Jaké jsou elektronické prostředky pro komunikaci s veřejnoprávními subjekty a jak jejich volba ovlivňuje podepisování dokumentů.
    • podepisování a datové schránky
    • platformy pro elektronickou komunikaci a podepisování (Docusign, Blocknify, Adobe Reader, a další) a jejich význam ve veřejném sektoru
    • podepisování a email

 

  • Jak ověřovat elektronické podpisy
    • Ověřovací platformy (eSSL, Adobe Acrobat,Secusign)
    • Unijní validátor

 

V rámci semináře bude pracováno zejména s následujícími právními předpisy:

nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS)

zákon č. 300/2008. Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů

zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce

zákon č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby a změně některých zákonů

zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích)

zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti)


 PhDr. Mgr. Tomáš Doležal

V současné době působí jako personální náměstek IKEM, dříve jako vedoucí služebních a pracovních vztahů na Ministerstvu zdravotnictví a věnuje se ve své profesní kariéře nastavování personálních a služebně právních procesů v úřadech včetně nastavování personálních a služebně právních procesů v úřadech včetně nastavování procesů digitalizačních. Dříve působil na Ministerstvu vnitra v sekci pro státní službu, kde se mimo jiné podílel na zpracování novely zákona o státní službě z roku 2019 a dále na Ministerstvu školství v oboru právním. Pracoval rovněž jako poradce v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Plete se Vám neustále kvalifikovaný elektronický podpis s komerčním? A jaký podpis má jakou váhu. Nejste si jistí, kdo je to certifikační autorita? Po absolvování tohoto semináře už Vás nikdo nezaskočí a budete znát odpovědi na tyto ale i mnoho dalších otázek. Zároveň Vám přednášející ukáže praktické příklady, kdy a za jakých okolností se jednotlivé druhy používají a proč je vůbec stěžejní mezi nimi rozlišovat. Zároveň proberete právní důsledky elektronických podpisů a způsoby elektronické komunikace s akcentem na Vaši práci a závěrem Vás přednášející seznámí mimo jiné i s přestupky, které v této oblasti mohou být spáchány.

Seminář je určen širokému okruhu osob. Jedná se zejména o zaměstnance veřejného sektoru, ale také o osoby, které s veřejnými institucemi často komunikují a chtějí efektivním způsobem využívat všechny moderní prostředky elektronické komunikace, které se jim v 21. století nabízejí.

Obsah semináře

  • Seznámení se základní právní úpravou, která se k problematice váže
  • Co je to podpis a jaký má při komunikaci význam, jaká je jeho funkce a s jakými druhy podpisu se lze v běžném ale především v úředním styku setkat.
    • Podpis jako základní identifikátor
    • Podpis jako projev vůle osoby
    • Ověřování podpisu
  • Co je to elektronický podpis a jak může vypadat.
    • prostý elektronický podpis
    • zaručený elektronický podpis
    • uznávaný elektronický podpis
    • kvalifikovaný elektronický podpis a kvalifikovaná elektronická pečeť
  • Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) a jeho význam pro české právní prostředí
  • Jaké jsou elektronické prostředky pro komunikaci s veřejnoprávními subjekty a jak jejich volba ovlivňuje podepisování dokumentů.
    • podepisování a datové schránky
    • platformy pro elektronickou komunikaci a podepisování (Docusign, Blocknify, Adobe Reader, a další) a jejich význam ve veřejném sektoru
    • podepisování a email

 

  • Jak ověřovat elektronické podpisy
    • Ověřovací platformy (eSSL, Adobe Acrobat,Secusign)
    • Unijní validátor

 

V rámci semináře bude pracováno zejména s následujícími právními předpisy:

nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS)

zákon č. 300/2008. Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů

zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce

zákon č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby a změně některých zákonů

zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích)

zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti)


 PhDr. Mgr. Tomáš Doležal

V současné době působí jako personální náměstek IKEM, dříve jako vedoucí služebních a pracovních vztahů na Ministerstvu zdravotnictví a věnuje se ve své profesní kariéře nastavování personálních a služebně právních procesů v úřadech včetně nastavování personálních a služebně právních procesů v úřadech včetně nastavování procesů digitalizačních. Dříve působil na Ministerstvu vnitra v sekci pro státní službu, kde se mimo jiné podílel na zpracování novely zákona o státní službě z roku 2019 a dále na Ministerstvu školství v oboru právním. Pracoval rovněž jako poradce v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Rozsáhlá novela zákona o silniční dopravě, zákona o silničním provozu, zákona o pozemních komunikacích, zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a dalších zákonů.

Obsah semináře

  1. Inspekce silniční dopravy
  2. Poptávková doprava
  3. Traktory
  4. Kauce
  5. Přesun kompetencí k výkonu některých agend
  6. Doručování do ciziny v řízení o přestupku
  7. Autonomní řízení vozidel
  8. Doručování řidičských průkazů
  9. Změny v taxislužbě
  10. Změny v oblasti technických prohlídek vozidel
  11. Správní poplatky
  12. Dílčí změny

 Mgr. Jana Budíková

Vedoucí oddělení silniční legislativy a zástupkyně ředitele odboru legislativy Ministerstva dopravy. Podílela se na zpracování vládního návrhu předmětné novely zákona o silniční dopravy, zákona o silničním provozu, zákona o pozemních komunikacích, zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a dalších zákonů.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Rozsáhlá novela zákona o silniční dopravě, zákona o silničním provozu, zákona o pozemních komunikacích, zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a dalších zákonů.

Obsah semináře

  1. Inspekce silniční dopravy
  2. Poptávková doprava
  3. Traktory
  4. Kauce
  5. Přesun kompetencí k výkonu některých agend
  6. Doručování do ciziny v řízení o přestupku
  7. Autonomní řízení vozidel
  8. Doručování řidičských průkazů
  9. Změny v taxislužbě
  10. Změny v oblasti technických prohlídek vozidel
  11. Správní poplatky
  12. Dílčí změny

 Mgr. Jana Budíková

Vedoucí oddělení silniční legislativy a zástupkyně ředitele odboru legislativy Ministerstva dopravy. Podílela se na zpracování vládního návrhu předmětné novely zákona o silniční dopravy, zákona o silničním provozu, zákona o pozemních komunikacích, zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a dalších zákonů.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Seznámení účastníků s aktuální novelou zákona o pomoci v hmotné nouzi a diskuze nad praktickými případy. Účastníci si svou účastí prohloubí poznatky z oblasti aplikace zákona a umožní jim získat aktuální informace a dovednosti, jak správně aplikovat zákonné normy při efektivním rozhodování při vyplácení dávek pomoci v hmotné nouzi.

 

V rámci semináře se seznámíte s aktuálním výkladem zákona o pomoci v hmotné nouzi ve světle novel a ve vazbě na Metodické pokyny MPSV. Výklad lektor s dlouholetými zkušenostmi na MPSV povede se zřetelem na problematické okruhy, které přináší praxe, aktuální situaci v systému pomoci v hmotné nouzi, novely zákona o pomoci v hmotné nouzi a další související zákony, jejich připomenutí, možné problémy. Lektor ve svém výkladu také upozorní na nejčastější problémy, které se vyskytují při provádění zákona o pomoci v hmotné nouzi a jejich řešení. Řešení specifických situací osob v hmotné nouzi na základě metodických pokynů.

 

Kurz je určen sociálním pracovníkům, pracovníkům sociálních odborů obcí a krajů, pracovníkům úřadů práce a dalším zájemcům o tuto problematiku z řad pomáhajících profesí.

 

Obsah semináře:

- aktuální situace v systému pomoci v hmotné nouzi

- změny v ostatních dávkových systémech dotýkající se
   systému pomoci v hmotné nouzi

- současné otázky zákona o pomoci v hmotné nouzi:

- zrušení opatření obecné povahy a zda se připravuje  
   nějaká náhrada opatření

- předávání informací obcí Úřadu práce ČR ohledně pokut

- srážení pokut z dávek pomoci v hmotné nouzi

- mimořádná okamžitá pomoc, podmínky pro nárok, výši a
   její poskytování

- příspěvek na živobytí, podmínky pro nárok, výši a jeho
   poskytování

- dávka mimořádné okamžité pomoci a její poskytování

- doplatek na bydlení, podmínky pro nárok, výši a jeho
   poskytování

- příklady výpočtu dávek

- nejčastější problémy, které se vyskytují při aplikaci
   zákona a jejich řešení

- metodika a její využití v praxi

- řešení specifických situací osob v hmotné nouzi

 

Seminář je akreditován MPSV i MV!


 Mgr. Petr Beck

Ministerstvo práce a sociálních věcí - vedoucí odd. pomoci v hmotné nouzi a dávek pro osoby se zdravotním postižením. Zkušební komisař u zkoušek zvláštní odborné způsobilosti pro výkon správní činnosti při řízení o nepojistných sociálních dávkách, akreditovaný lektor, spoluautor praktických komentářů příslušné legislativy.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Seznámení účastníků s aktuální novelou zákona o pomoci v hmotné nouzi a diskuze nad praktickými případy. Účastníci si svou účastí prohloubí poznatky z oblasti aplikace zákona a umožní jim získat aktuální informace a dovednosti, jak správně aplikovat zákonné normy při efektivním rozhodování při vyplácení dávek pomoci v hmotné nouzi.

 

V rámci semináře se seznámíte s aktuálním výkladem zákona o pomoci v hmotné nouzi ve světle novel a ve vazbě na Metodické pokyny MPSV. Výklad lektor s dlouholetými zkušenostmi na MPSV povede se zřetelem na problematické okruhy, které přináší praxe, aktuální situaci v systému pomoci v hmotné nouzi, novely zákona o pomoci v hmotné nouzi a další související zákony, jejich připomenutí, možné problémy. Lektor ve svém výkladu také upozorní na nejčastější problémy, které se vyskytují při provádění zákona o pomoci v hmotné nouzi a jejich řešení. Řešení specifických situací osob v hmotné nouzi na základě metodických pokynů.

 

Kurz je určen sociálním pracovníkům, pracovníkům sociálních odborů obcí a krajů, pracovníkům úřadů práce a dalším zájemcům o tuto problematiku z řad pomáhajících profesí.

 

Obsah semináře:

- aktuální situace v systému pomoci v hmotné nouzi

- změny v ostatních dávkových systémech dotýkající se
   systému pomoci v hmotné nouzi

- současné otázky zákona o pomoci v hmotné nouzi:

- zrušení opatření obecné povahy a zda se připravuje  
   nějaká náhrada opatření

- předávání informací obcí Úřadu práce ČR ohledně pokut

- srážení pokut z dávek pomoci v hmotné nouzi

- mimořádná okamžitá pomoc, podmínky pro nárok, výši a
   její poskytování

- příspěvek na živobytí, podmínky pro nárok, výši a jeho
   poskytování

- dávka mimořádné okamžité pomoci a její poskytování

- doplatek na bydlení, podmínky pro nárok, výši a jeho
   poskytování

- příklady výpočtu dávek

- nejčastější problémy, které se vyskytují při aplikaci
   zákona a jejich řešení

- metodika a její využití v praxi

- řešení specifických situací osob v hmotné nouzi

 

Seminář je akreditován MPSV i MV!


 Mgr. Petr Beck

Ministerstvo práce a sociálních věcí - vedoucí odd. pomoci v hmotné nouzi a dávek pro osoby se zdravotním postižením. Zkušební komisař u zkoušek zvláštní odborné způsobilosti pro výkon správní činnosti při řízení o nepojistných sociálních dávkách, akreditovaný lektor, spoluautor praktických komentářů příslušné legislativy.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Seminář k Novému zákonu o účetnictví je určen všem pracovníkům z oblasti účetnictví i přidružených profesí. Nový zákon o účetnictví v řadě oblastí přináší revoluční změny oproti zákonu stávajícímu. V rámci semináře se tak účastníci seznámí s hlavní koncepcí nového zákona, významnými změnami oproti stávající legislativě i aktualitami z legislativního procesu a přípravy doprovodného zákona a souvisejících prováděcích vyhlášek.

Cíl semináře

Cílem semináře je účastníkům přiblížit Nový zákon o účetnictví, který v řadě oblastí přináší revoluční změny oproti zákonu stávajícímu.

Absolvováním semináře účastníci získají základní představu o struktuře nového zákona, jeho koncepčních změnách oproti stávající legislativě, i o plánovaných změnách, které lze očekávat jak v oblasti účetnictví podnikatelů, neziskových organizací, tak i v oblasti účetnictví veřejného sektoru.

Obsah semináře

1.     Nový zákon o účetnictví - vybrané oblasti

•        Koncepční východiska a struktura zákona o účetnictví

•        Cíl a zásady účetního výkaznictví

•        Kvalitativní požadavky účetních informací

•        Prvky účetních výkazů

•        Oceňování

•        Vybrané oblasti pro účetní jednotky veřejného sektoru

 

2.     Doprovodný zákon

•        Zákony, které se mění v rámci doprovodného zákona

•        Vymezení hlavních změn

•        Aktuality z legislativního procesu

 

3.     Prováděcí předpisy k novému zákonu o účetnictví pro účetní jednotky veřejného sektoru

•        Struktura nových prováděcích předpisů

•        Vymezení hlavních změn

 


 Ing. Jakub Bažant|Ing. et Ing. Jáchym Lukeš PhD.

Na Ministerstvu financí ČR působí jako ředitel odboru Výkaznictví státu, ve kterém má na starosti legislativu pro tzv. „vybrané účetní jednotky“,  technický nástroj Centrální systém účetních informací státu a současně i účetní výkazy za Českou republiku. Je autorem řady článků.

|

V současné době působí na Ministerstvu financí ČR jako vedoucí oddělení Účetnictví, odbor Účetnictví, oceňování a související odborné profese, kde se věnuje primárně přípravě nové účetní legislativy.

Dále působí na Vysoké škole ekonomické v Praze jako odborný asistent na Katedře finančního účetnictví a auditingu. Na katedře se podílí na výuce bakalářských i magisterských kurzů a výzkumu v oblasti účetnictví, zdanění, přeměn obchodních společností či IFRS. Je autorem řady článků a odborných publikací. V květnu 2023 byl jmenován do Redakční rady Bulletinu Komory daňových poradců ČR. Je garantem a přednášejícím v rámci systému průběžného vzdělávání zaměstnanců Finanční správy.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Seminář k Novému zákonu o účetnictví je určen všem pracovníkům z oblasti účetnictví i přidružených profesí. Nový zákon o účetnictví v řadě oblastí přináší revoluční změny oproti zákonu stávajícímu. V rámci semináře se tak účastníci seznámí s hlavní koncepcí nového zákona, významnými změnami oproti stávající legislativě i aktualitami z legislativního procesu a přípravy doprovodného zákona a souvisejících prováděcích vyhlášek.

Cíl semináře

Cílem semináře je účastníkům přiblížit Nový zákon o účetnictví, který v řadě oblastí přináší revoluční změny oproti zákonu stávajícímu.

Absolvováním semináře účastníci získají základní představu o struktuře nového zákona, jeho koncepčních změnách oproti stávající legislativě, i o plánovaných změnách, které lze očekávat jak v oblasti účetnictví podnikatelů, neziskových organizací, tak i v oblasti účetnictví veřejného sektoru.

Obsah semináře

1.     Nový zákon o účetnictví - vybrané oblasti

•        Koncepční východiska a struktura zákona o účetnictví

•        Cíl a zásady účetního výkaznictví

•        Kvalitativní požadavky účetních informací

•        Prvky účetních výkazů

•        Oceňování

•        Vybrané oblasti pro účetní jednotky veřejného sektoru

 

2.     Doprovodný zákon

•        Zákony, které se mění v rámci doprovodného zákona

•        Vymezení hlavních změn

•        Aktuality z legislativního procesu

 

3.     Prováděcí předpisy k novému zákonu o účetnictví pro účetní jednotky veřejného sektoru

•        Struktura nových prováděcích předpisů

•        Vymezení hlavních změn

 


 Ing. Jakub Bažant|Ing. et Ing. Jáchym Lukeš PhD.

Na Ministerstvu financí ČR působí jako ředitel odboru Výkaznictví státu, ve kterém má na starosti legislativu pro tzv. „vybrané účetní jednotky“,  technický nástroj Centrální systém účetních informací státu a současně i účetní výkazy za Českou republiku. Je autorem řady článků.

|

V současné době působí na Ministerstvu financí ČR jako vedoucí oddělení Účetnictví, odbor Účetnictví, oceňování a související odborné profese, kde se věnuje primárně přípravě nové účetní legislativy.

Dále působí na Vysoké škole ekonomické v Praze jako odborný asistent na Katedře finančního účetnictví a auditingu. Na katedře se podílí na výuce bakalářských i magisterských kurzů a výzkumu v oblasti účetnictví, zdanění, přeměn obchodních společností či IFRS. Je autorem řady článků a odborných publikací. V květnu 2023 byl jmenován do Redakční rady Bulletinu Komory daňových poradců ČR. Je garantem a přednášejícím v rámci systému průběžného vzdělávání zaměstnanců Finanční správy.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře:

Seznámení se stavem právních předpisů upravujících spisovou službu, jejich novelizace v letech 2023 a 2024, jejich aplikace v praxi a prohloubení znalostí spisové služby za účelem zajištění jejího úspěšného vedení v listinné či elektronické podobě a bezpečného zvládnutí podmínek pro úspěšné ukládání a vyřazování dokumentů v souladu s příslušnou archivní legislativou.

Obsah:

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • Informace k aktuální novelizaci a stavu platné archivní a související legislativy a dalších právních předpisech týkajících se nakládání s dokumenty, odborné pojmy.
  • Zásady vedení spisové služby v listinné a elektronické podobě (příjem dokumentů, kontrola náležitostí dokumentů v digitální podobě, převody dokumentů z digitální do listinné podoby a naopak, evidence, rozdělování, oběh, vyřizování, vyhotovování, podepisování dokumentů, užívání ověřovacích prvků, odesílání dokumentů).
  • Ukládání dokumentů v analogové a digitální podobě, spisovny, vyřazování dokumentů a výběr archiválií, průběh klasického i elektronického skartačního řízení a výběr archiválií mimo skartační řízení.
  • Spisový řád, spisový a skartační plán, metodická a kontrolní činnost státních archivů vůči původcům
  • Aktuální informace k praxi i legislativnímu vývoji dle zájmů účastníků

 Mgr. Radek Pokorný

Vedoucí oddělení archivní metodiky Státního oblastního archivu, dlouholetý zkušený odborník v problematice spisové služby, spoluautor publikace Slovníku moderní archivní terminologie a Základních pravidel zpracování archiválií, člen stálé skupiny pro Národní standard pro elektronické spisové služby.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře:

Seznámení se stavem právních předpisů upravujících spisovou službu, jejich novelizace v letech 2023 a 2024, jejich aplikace v praxi a prohloubení znalostí spisové služby za účelem zajištění jejího úspěšného vedení v listinné či elektronické podobě a bezpečného zvládnutí podmínek pro úspěšné ukládání a vyřazování dokumentů v souladu s příslušnou archivní legislativou.

Obsah:

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • Informace k aktuální novelizaci a stavu platné archivní a související legislativy a dalších právních předpisech týkajících se nakládání s dokumenty, odborné pojmy.
  • Zásady vedení spisové služby v listinné a elektronické podobě (příjem dokumentů, kontrola náležitostí dokumentů v digitální podobě, převody dokumentů z digitální do listinné podoby a naopak, evidence, rozdělování, oběh, vyřizování, vyhotovování, podepisování dokumentů, užívání ověřovacích prvků, odesílání dokumentů).
  • Ukládání dokumentů v analogové a digitální podobě, spisovny, vyřazování dokumentů a výběr archiválií, průběh klasického i elektronického skartačního řízení a výběr archiválií mimo skartační řízení.
  • Spisový řád, spisový a skartační plán, metodická a kontrolní činnost státních archivů vůči původcům
  • Aktuální informace k praxi i legislativnímu vývoji dle zájmů účastníků

 Mgr. Radek Pokorný

Vedoucí oddělení archivní metodiky Státního oblastního archivu, dlouholetý zkušený odborník v problematice spisové služby, spoluautor publikace Slovníku moderní archivní terminologie a Základních pravidel zpracování archiválií, člen stálé skupiny pro Národní standard pro elektronické spisové služby.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Vhled do oblasti veřejných zakázek na stavební práce, vymezení zakázek na stavební práce a právního rámce, definice základních podkladů a příloh zadávací dokumentace, popis nejčastějších rizik.

Obsah semináře

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • Právní rámec a jeho případné změny
  • Příprava podkladů a základních dokumentů (soupis prací, dodávek a služeb s výkazem výměr, projektová dokumentace, zadávací dokumentace, …)
  • Průběh zadávacího řízení, dodatečné informace
  • Nejčastější rizika při realizaci VZ na stavební práce
  • Změny smluv

Doporučená literatura

  • Dufek, Zdeněk a kolektiv autorů, Veřejné stavební investice, Praha Leges, 2018
  • Klee, Lukáš. Smluvní vztahy výstavbových projektů. 2. vydání. Praha: Wolters Kluwer, a.s., 2017
  • Klee, Lukáš. Stavební smluvní právo. 2. vydání, Praha: Wolters Kluwer, a.s., 2022
  • Šebesta, Milan a kolektiv autorů. Zákon o zadávání veřejných zakázek. Komentář. 2. vydání. Praha: H. Beck, 2022
  • Zákon č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek

 

Doporučená literatura neslouží jako podklad pro seminář, pouze pro rozšíření vědomostí návštěvníků semináře.


 Mgr. Daniel Kulhavý

Vedoucí samostatného oddělení Veřejných zakázek pro Úřad pro zastupování ve věcech majetkových (ÚZSVM). V oblasti veřejných nákupů se Daniel Kulhavý pohybuje od roku 2010. Podílel se na řadě větších i zcela běžných projektů jak na straně veřejných zadavatelů, tak v pozici konzultanta v soukromé sféře. Veřejné nakupování vnímá jako dynamickou oblast, kde je potřeba nejen kvalitních znalostí a zkušeností, ale i morálních hodnot.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Vhled do oblasti veřejných zakázek na stavební práce, vymezení zakázek na stavební práce a právního rámce, definice základních podkladů a příloh zadávací dokumentace, popis nejčastějších rizik.

Obsah semináře

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • Právní rámec a jeho případné změny
  • Příprava podkladů a základních dokumentů (soupis prací, dodávek a služeb s výkazem výměr, projektová dokumentace, zadávací dokumentace, …)
  • Průběh zadávacího řízení, dodatečné informace
  • Nejčastější rizika při realizaci VZ na stavební práce
  • Změny smluv

Doporučená literatura

  • Dufek, Zdeněk a kolektiv autorů, Veřejné stavební investice, Praha Leges, 2018
  • Klee, Lukáš. Smluvní vztahy výstavbových projektů. 2. vydání. Praha: Wolters Kluwer, a.s., 2017
  • Klee, Lukáš. Stavební smluvní právo. 2. vydání, Praha: Wolters Kluwer, a.s., 2022
  • Šebesta, Milan a kolektiv autorů. Zákon o zadávání veřejných zakázek. Komentář. 2. vydání. Praha: H. Beck, 2022
  • Zákon č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek

 

Doporučená literatura neslouží jako podklad pro seminář, pouze pro rozšíření vědomostí návštěvníků semináře.


 Mgr. Daniel Kulhavý

Vedoucí samostatného oddělení Veřejných zakázek pro Úřad pro zastupování ve věcech majetkových (ÚZSVM). V oblasti veřejných nákupů se Daniel Kulhavý pohybuje od roku 2010. Podílel se na řadě větších i zcela běžných projektů jak na straně veřejných zadavatelů, tak v pozici konzultanta v soukromé sféře. Veřejné nakupování vnímá jako dynamickou oblast, kde je potřeba nejen kvalitních znalostí a zkušeností, ale i morálních hodnot.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Seminář seznámí posluchače s připravovanou legislativní úpravou v zákoně o sociálních službách a s nově řešeným právním postavením sociálních pracovníků. Účastníci se seznámí s připravovanými zásadními změnami proti současnému stavu.

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s připravovanými zásadními legislativními změnami v novele zákona o sociálních službách a v novém „profesním zákoně“ dopadajícími (nejen) na management v sociálních službách a veřejné správě.

Obsah semináře

  1. Legislativní změny v 1. novele zákona o sociálních službách (účinné k 1.1. 2024)
  2. Legislativní změny ve 2. novele zákona o sociálních službách (účinné od 1.1.2025)
  3. Nová legislativní úprava „profesního zákona“ – rozdíly proti stávající regulaci vyplývající ze současného znění zákona o sociálních službách

 PhDr. Martin Kocanda Ph.D.

Odborník v oblasti sociálních služeb, své znalosti čerpá nejen z bohaté praxe, ale i z ministerské úrovně, kde byl ředitelem odboru koncepce sociálních služeb a sociální práce na Ministerstvu práce a sociálních věcí. Aktuálně zastává funkci ředitele odboru na Ministerstvu životního prostředí.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Seminář seznámí posluchače s připravovanou legislativní úpravou v zákoně o sociálních službách a s nově řešeným právním postavením sociálních pracovníků. Účastníci se seznámí s připravovanými zásadními změnami proti současnému stavu.

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s připravovanými zásadními legislativními změnami v novele zákona o sociálních službách a v novém „profesním zákoně“ dopadajícími (nejen) na management v sociálních službách a veřejné správě.

Obsah semináře

  1. Legislativní změny v 1. novele zákona o sociálních službách (účinné k 1.1. 2024)
  2. Legislativní změny ve 2. novele zákona o sociálních službách (účinné od 1.1.2025)
  3. Nová legislativní úprava „profesního zákona“ – rozdíly proti stávající regulaci vyplývající ze současného znění zákona o sociálních službách

 PhDr. Martin Kocanda Ph.D.

Odborník v oblasti sociálních služeb, své znalosti čerpá nejen z bohaté praxe, ale i z ministerské úrovně, kde byl ředitelem odboru koncepce sociálních služeb a sociální práce na Ministerstvu práce a sociálních věcí. Aktuálně zastává funkci ředitele odboru na Ministerstvu životního prostředí.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit úředníky rozhodující v přestupkovém řízení o procesních postupech při zneužívání obstrukcí v přestupkovém řízení.

Obsah semináře

Pro přestupkové řízení je typická snaha docílit zániku odpovědnosti za přestupek v důsledku uplynutí promlčecí doby. Za tímto účelem dochází k úmyslnému vytváření „procesních pastí“. Tyto „pasti“ mají za cíl přímo prodloužit délku přestupkového řízení. Úmyslem zejména je zatížit rozhodnutí procesní vadou, mající vliv na jeho zákonnost s cílem dosáhnout zrušení rozhodnutí v rámci odvolacího řízení, případně v řízení před správními soudy. Seminář se prakticky zaměřuje na konkrétní obstrukční postupy, které jsou v praxi používány. 

 

Seminář bude rozdělen na čtyři části. Úvodem každé části bude nastíněna relevantní právní úprava, bude přikročeno k popisu jednotlivých obstrukcí, účastnící budou následně seznámeni s relevantní judikaturou a budou rozebrány možné způsoby obrany.

 

První část se bude zabývat obstrukcím při doručování písemností. Ty lze rozdělit na obstrukce v rámci doručování do datové schránky, prostřednictvím provozovatele poštovních služeb a na obstrukce činěné skrze doručování na e-mailovou adresu.

 

Doba trvání bloku: 2,5 vyučovací hodiny.

 

Druhá část bude věnována obstrukcím při využívání práva na zastoupení. Tato část bude rozdělena na obstrukce při využívání fyzických osob (coby obecných zmocněnců) a osob právnických. Obsahem bude rovněž problematika plných mocí a způsobů udělení zástupčího oprávnění.

Doba trvání bloku: 1,5 vyučovací hodiny

 

Třetí část bude věnována jiným formám obstrukčního jednání, součástí bude i upozornění na procesní pochybení, ke kterým při vedení řízení o přestupku nejčastěji dochází. V rámci třetí části se bude současně věnováno problematice obstrukcí z pohledu odvolacího správního orgánu v odvolacím řízení.

 

Doba trvání bloku: 1 vyučovací hodina

 

Poslední část bude věnována problematice obstrukcí z pohledu odvolacího správního orgánu v odvolacím řízení.

Doba trvání bloku: 1 vyučovací hodina


 JUDr. Tomáš Sedlák|JUDr. Lucie Sedláková

Působí jako právník MŠMT zabývající se správním a přestupkovým řízením a dále působí jako zkušební komisaři pro MV pro oblast přestupků.

|

Působí jako právník MŠMT zabývající se správním a přestupkovým řízením a dále působí jako zkušební komisaři pro MV pro oblast přestupků.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit úředníky rozhodující v přestupkovém řízení o procesních postupech při zneužívání obstrukcí v přestupkovém řízení.

Obsah semináře

Pro přestupkové řízení je typická snaha docílit zániku odpovědnosti za přestupek v důsledku uplynutí promlčecí doby. Za tímto účelem dochází k úmyslnému vytváření „procesních pastí“. Tyto „pasti“ mají za cíl přímo prodloužit délku přestupkového řízení. Úmyslem zejména je zatížit rozhodnutí procesní vadou, mající vliv na jeho zákonnost s cílem dosáhnout zrušení rozhodnutí v rámci odvolacího řízení, případně v řízení před správními soudy. Seminář se prakticky zaměřuje na konkrétní obstrukční postupy, které jsou v praxi používány. 

 

Seminář bude rozdělen na čtyři části. Úvodem každé části bude nastíněna relevantní právní úprava, bude přikročeno k popisu jednotlivých obstrukcí, účastnící budou následně seznámeni s relevantní judikaturou a budou rozebrány možné způsoby obrany.

 

První část se bude zabývat obstrukcím při doručování písemností. Ty lze rozdělit na obstrukce v rámci doručování do datové schránky, prostřednictvím provozovatele poštovních služeb a na obstrukce činěné skrze doručování na e-mailovou adresu.

 

Doba trvání bloku: 2,5 vyučovací hodiny.

 

Druhá část bude věnována obstrukcím při využívání práva na zastoupení. Tato část bude rozdělena na obstrukce při využívání fyzických osob (coby obecných zmocněnců) a osob právnických. Obsahem bude rovněž problematika plných mocí a způsobů udělení zástupčího oprávnění.

Doba trvání bloku: 1,5 vyučovací hodiny

 

Třetí část bude věnována jiným formám obstrukčního jednání, součástí bude i upozornění na procesní pochybení, ke kterým při vedení řízení o přestupku nejčastěji dochází. V rámci třetí části se bude současně věnováno problematice obstrukcí z pohledu odvolacího správního orgánu v odvolacím řízení.

 

Doba trvání bloku: 1 vyučovací hodina

 

Poslední část bude věnována problematice obstrukcí z pohledu odvolacího správního orgánu v odvolacím řízení.

Doba trvání bloku: 1 vyučovací hodina


 JUDr. Tomáš Sedlák|JUDr. Lucie Sedláková

Působí jako právník MŠMT zabývající se správním a přestupkovým řízením a dále působí jako zkušební komisaři pro MV pro oblast přestupků.

|

Působí jako právník MŠMT zabývající se správním a přestupkovým řízením a dále působí jako zkušební komisaři pro MV pro oblast přestupků.

Více informací a objednávka