Školení pro obce

Exkluzivně pro zástupce členských obcí Svazu měst a obcí ČR nabízejí společnosti Aliaves & Co., a.s. a KVB advokatní kancelář s.r.o. za zvýhodněných podmínek celou škálu vzdělávacích kurzů, jak formou prezenční, tak i on-line.

Nabízené vzdělávání volně navazuje na úspěšný projekt Svazu měst a obcí ČR s názvem EFEKTIVNÍ SPRÁVA OBCÍ – ESO.

Slevy Vám budou započteny při objednávce.


březen 2025

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Platná legislativa.

Vymezení pojmů: pokladna, druhy pokladních dokladů, jejich číslování, okamžik vystavení dokladů, povinné náležitosti pokladních dokladů, vazba na oběh účetních dokladů, vazba na směrnice určující hmotnou zodpovědnost, oprávnění podepisovat doklady, podpisové vzory, formální a věcná kontrola pokladních dokladů, oprava pokladních dokladů.

Omezení plateb v hotovosti.

Ceniny: šeky, známky, kolky, stravenky, šeky jako platební prostředky. Inventarizace, limity hotovosti, bezpečnostní předpisy, dohoda o hmotné odpovědnosti.

Platební karty: evidence, účtování, časté chyby. Kdy je ceninou? Úhrady platební kartou zaměstnance za zaměstnavatele

Elektronická stravenka: kdy je a kdy není ceninou, jak účtovat

Valutové pokladny, pokladna a cizí měny – zásady účtování, účtování záloh na zahraniční služební cesty, vyúčtování služebních cest, použití směnných kurzů cizích měn, účtování kurzových rozdílů.

Pokladní doklady z hlediska zákona o DPH a z hlediska zákona o účetnictví, způsob vystavování pokladních dokladů a nezbytné náležitosti dokladů, běžné a zjednodušení daňové doklady, opravné doklady a úpravy v prokázání okamžiku, kdy je doklad dán do dispozice příjemci, údaje pro potřeby účetní jednotky,

Inventarizace pokladny, zjištěné rozdíly, odpovědnost za škodu, falešné bankovky, nejčastější chyby zjišťované při vedení pokladen. Chybějící hotovost a ceniny – právní řešení, účtování.

Pokladní kniha - ruční vedení pokladního deníku, vedení na PC, obraty, zůstatky, protokolární předávání.

Účtování pokladních dokladů – příjmových, výdajových. Podklady – paragony, cestovní příkazy …, zaúčtování dokladů hrazených z provozních záloh poskytnutých zaměstnanci.

Provozní zálohy – vnitřní pravidla, zákonné omezení pro p.o. zřízené státem.

Vazba pokladny na účetnictví, mzdovou agendu, vnitřní kontrolní systém - kumulace funkcí.

Náležitosti dokladů podle dalších předpisů: zákona o ochraně spotřebitele, živnostenského zákona, NOZ.

 

Obsah semináře

Obsah směrnice pro činnost pokladny: organizační struktura účetní jednotky, druhy pokladních dokladů, oběh účetních dokladů, podpisové vzory. 

Diskuse, dotazy.


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Platná legislativa.

Vymezení pojmů: pokladna, druhy pokladních dokladů, jejich číslování, okamžik vystavení dokladů, povinné náležitosti pokladních dokladů, vazba na oběh účetních dokladů, vazba na směrnice určující hmotnou zodpovědnost, oprávnění podepisovat doklady, podpisové vzory, formální a věcná kontrola pokladních dokladů, oprava pokladních dokladů.

Omezení plateb v hotovosti.

Ceniny: šeky, známky, kolky, stravenky, šeky jako platební prostředky. Inventarizace, limity hotovosti, bezpečnostní předpisy, dohoda o hmotné odpovědnosti.

Platební karty: evidence, účtování, časté chyby. Kdy je ceninou? Úhrady platební kartou zaměstnance za zaměstnavatele

Elektronická stravenka: kdy je a kdy není ceninou, jak účtovat

Valutové pokladny, pokladna a cizí měny – zásady účtování, účtování záloh na zahraniční služební cesty, vyúčtování služebních cest, použití směnných kurzů cizích měn, účtování kurzových rozdílů.

Pokladní doklady z hlediska zákona o DPH a z hlediska zákona o účetnictví, způsob vystavování pokladních dokladů a nezbytné náležitosti dokladů, běžné a zjednodušení daňové doklady, opravné doklady a úpravy v prokázání okamžiku, kdy je doklad dán do dispozice příjemci, údaje pro potřeby účetní jednotky,

Inventarizace pokladny, zjištěné rozdíly, odpovědnost za škodu, falešné bankovky, nejčastější chyby zjišťované při vedení pokladen. Chybějící hotovost a ceniny – právní řešení, účtování.

Pokladní kniha - ruční vedení pokladního deníku, vedení na PC, obraty, zůstatky, protokolární předávání.

Účtování pokladních dokladů – příjmových, výdajových. Podklady – paragony, cestovní příkazy …, zaúčtování dokladů hrazených z provozních záloh poskytnutých zaměstnanci.

Provozní zálohy – vnitřní pravidla, zákonné omezení pro p.o. zřízené státem.

Vazba pokladny na účetnictví, mzdovou agendu, vnitřní kontrolní systém - kumulace funkcí.

Náležitosti dokladů podle dalších předpisů: zákona o ochraně spotřebitele, živnostenského zákona, NOZ.

 

Obsah semináře

Obsah směrnice pro činnost pokladny: organizační struktura účetní jednotky, druhy pokladních dokladů, oběh účetních dokladů, podpisové vzory. 

Diskuse, dotazy.


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Zvýšit povědomí pracovníků OSPOD OÚ ORP o potřebách dětí nacházející se v náhradní rodinné péči s cílem zlepšení dovedností při vyhodnocování situace dítěte a jeho rodiny a následovného vytvoření individuálního plánu ochrany dítěte. Seminář bude zohledňovat i různá specifika – malé dítě v pěstounské péči na přechodnou dobu, dítě s postižením v pěstounské péči

Obsah semináře

Legislativní úvod – novela zákona SPOD, prováděcí vyhláška

Vyhodnocování situace dítěte a jeho rodiny u dítěte s postižením

·        Specifika vyhodnocování dětí v NRP

·        Popis oblastí a zdroje popisu oblastí, aneb co má správný popis obsahovat – ukázka na konkrétních příkladech

·        Analýza potřeb, ochranné a rizikové faktory

·        Celková analýza potřeb

·        Participace dětí při vyhodnocování

·        Tvorba IPOD dle metody SMART

·        Plán přechodu u dětí v NRP

·        Spolupráce ORP a doprovázejících organizací

·        Aktualizace vyhodnocování a IPOD – v jaké frekvenci

·        Specifické skupiny v NRP – dítě v PPPD, dítě s postižením v NRP

·        Kampaňové aktivity k hledání náhradních rodin pro děti s postižením


 Mgr. Johana Mertová

vedoucí oddělení transformace péče o ohrožené děti

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Zvýšit povědomí pracovníků OSPOD OÚ ORP o potřebách dětí nacházející se v náhradní rodinné péči s cílem zlepšení dovedností při vyhodnocování situace dítěte a jeho rodiny a následovného vytvoření individuálního plánu ochrany dítěte. Seminář bude zohledňovat i různá specifika – malé dítě v pěstounské péči na přechodnou dobu, dítě s postižením v pěstounské péči

Obsah semináře

Legislativní úvod – novela zákona SPOD, prováděcí vyhláška

Vyhodnocování situace dítěte a jeho rodiny u dítěte s postižením

·        Specifika vyhodnocování dětí v NRP

·        Popis oblastí a zdroje popisu oblastí, aneb co má správný popis obsahovat – ukázka na konkrétních příkladech

·        Analýza potřeb, ochranné a rizikové faktory

·        Celková analýza potřeb

·        Participace dětí při vyhodnocování

·        Tvorba IPOD dle metody SMART

·        Plán přechodu u dětí v NRP

·        Spolupráce ORP a doprovázejících organizací

·        Aktualizace vyhodnocování a IPOD – v jaké frekvenci

·        Specifické skupiny v NRP – dítě v PPPD, dítě s postižením v NRP

·        Kampaňové aktivity k hledání náhradních rodin pro děti s postižením


 Mgr. Johana Mertová

vedoucí oddělení transformace péče o ohrožené děti

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem je praktická aprobace o komplexním a uceleném přehledu odborné problematiky, metodických pravidlech
a praktických způsobech poskytování tuzemských
i evropských dotací, tj. o záměrech, žádostech, ale především o jejich ekonomickém a účetním obrazu, zahrnující vlastní účtování, vyúčtování a kontrolu v návaznosti na určená pravidla podmínek jejich ekonomického použití a využití v oblastech podnikatelské i neziskové sféry.

Obsah semináře

Součástí výkladu je identifikace možných druhů dotačních rizik, dotačních podvodů, jejich odhalování a způsobů řešení případných problémů s plněním podmínek použití dotačních prostředků. Nejedná se o prezentaci externích služeb dotačního managementu, nýbrž o prostý uživatelský
a controllingový pohled ze strany příjemce dotace  

Trestný čin dotačního podvodu a trestný čin poškozování finančních zájmů Evropské unie jsou aktuálně velmi rozšířenými způsoby páchání hospodářské trestné činnosti v oblasti nakládání a správy s poskytnutými dotačními finančními prostředky.

PROGRAM

  • identifikace a charakteristika pojmů oblasti dotací
  • možnosti, pravidla a způsoby poskytování tuzemských
    i evropských dotací
  • realizace, evidence, účtování a vypořádání přijatých dotačních prostředků u příjemce
  • kontrola, monitorovací zpráva a porušení rozpočtové kázně
  • obligatorní znaky ekonomické skutkové podstaty dotačního podvodu a druhy dotačních podvodů
  • praktické příklady možných druhů dotačních podvodů

Určeno:

Pro zaměstnance, vedoucí zaměstnance a manažery státní správy, veřejné správy, samosprávy i podnikatelského sektoru, kteří odpovídají za řízení a správu použití dotačních prostředků v dané organizaci.


 Ing. Václav Polok

Odborníkem v oblasti účetnictví, daní a dotací s dlouholetou odbornou a řídící praxí ve Finanční správě ČR a příspěvkové organizaci neziskového sektoru, soudním znalcem a přednášejícím pro MF ČR a Justiční akademii a vybraný externí hodnotitel dotačních programů EU- INTERREG CZ-SK.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Víte, při jakém typu kontroly se použije kontrolní řád a kdo je povinen se jím řídit? Víte, jak správně podle kontrolního řádu při kontrole postupovat? Odpověděli jste na obě otázky ano, ale potýkáte se s praktickými problémy? Přijďte na náš seminář k zákonu o kontrole, který Vás seznámí nejen s důležitými hledisky právní úpravy, ale i praktickými aspekty kontroly a také s aktuálními právními výklady k zákonu o kontrole. Semináře však mohou využít i ti, kteří jsou kontrolováni, aby věděli, jaká mají práva a povinnosti a jak se případně bránit. Cílem semináře je i navození diskuse a výměna zkušeností mezi účastníky.  

Probrány budou kromě významných procesních otázek, jakými jsou vymezení předmětu kontroly a její samotný průběh kontroly i dílčí problémy, s nimiž se v praxi setkáváme. Budete seznámeni s možností provádět úkony předcházející kontrole, problematikou přizvaných osob, zpracování protokolu o kontrole, vyřizování námitek, možností opravy nesprávností, k nimž v průběhu kontroly nebo v protokolu o kontrole došlo a v neposlední řadě i s otázkou sankcí a jejich ukládání, ve vazbě na dosažení účelu kontroly (detailní obsah semináře viz. níže).

Kurz je určen všem pracovníkům napříč celou veřejnou správou, jejichž náplní práce je kontrolní činnost

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit posluchače s právní úpravou a praktickými aspekty realizace procesu kontroly dle zákona o kontrole (kontrolního řádu).

Obsah semináře

  • Působnost kontrolního řádu, kontrolní orgán, kontrolovaná osoba.
  • Kontrola a její předmět.
  • Úkony předcházející kontrole, pověření ke kontrole.
  • Průběh kontroly.
    • možné způsoby zahájení kontroly;
    • práva a povinnosti kontrolujícího a jejich uplatňování;
    • práva a povinnosti kontrolované osoby;
    • možnost využívat přizvaných osob;
    • povinné osoby a jejich využívání při kontrole;
    • odebírání vzorků;
    • zpracování protokolu o kontrole;
    • námitky a jejich vyřizování;
    • sankce za nerespektování procesních povinností při kontrole (přestupky) – možnost vynutit řádný průběh kontroly;
    • ukončení kontroly;
  • Speciální úprava zvláštních institutů.
    • kontrola výkonu státní správy;
    • povinnost mlčenlivosti;
    • oprava neprávností a došetření věci;
    • nahlížení do spisu;
    • náklady kontroly;
    • převzetí kontroly nadřízeným orgánem;
    • spolupráce kontrolních orgánů;
    • zveřejňování informací o kontrolách;
    • plánování kontrol;
    • vztah ke správnímu řádu;
    • vzory úkonů, rozhodnutí a oznámení související s aplikací kontrolního řádu;
    • řešení konfliktních situací při kontrole;
    • aktuální stanoviska, koncepční materiály a připravované legislativní změny Ministerstvem vnitra.

 Ing. Tomáš Pösl

Vedoucí oddělení kontroly MV ČR, Odboru veřejné správy, dozoru a kontroly. Odborník s dlouholetou praxí v oblasti odměňování členů zastupitelstev územních samosprávných celků a v oblasti kontroly a dozoru veřejné správy.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Víte, při jakém typu kontroly se použije kontrolní řád a kdo je povinen se jím řídit? Víte, jak správně podle kontrolního řádu při kontrole postupovat? Odpověděli jste na obě otázky ano, ale potýkáte se s praktickými problémy? Přijďte na náš seminář k zákonu o kontrole, který Vás seznámí nejen s důležitými hledisky právní úpravy, ale i praktickými aspekty kontroly a také s aktuálními právními výklady k zákonu o kontrole. Semináře však mohou využít i ti, kteří jsou kontrolováni, aby věděli, jaká mají práva a povinnosti a jak se případně bránit. Cílem semináře je i navození diskuse a výměna zkušeností mezi účastníky.  

Probrány budou kromě významných procesních otázek, jakými jsou vymezení předmětu kontroly a její samotný průběh kontroly i dílčí problémy, s nimiž se v praxi setkáváme. Budete seznámeni s možností provádět úkony předcházející kontrole, problematikou přizvaných osob, zpracování protokolu o kontrole, vyřizování námitek, možností opravy nesprávností, k nimž v průběhu kontroly nebo v protokolu o kontrole došlo a v neposlední řadě i s otázkou sankcí a jejich ukládání, ve vazbě na dosažení účelu kontroly (detailní obsah semináře viz. níže).

Kurz je určen všem pracovníkům napříč celou veřejnou správou, jejichž náplní práce je kontrolní činnost.

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit posluchače s právní úpravou a praktickými aspekty realizace procesu kontroly dle zákona o kontrole (kontrolního řádu).

Obsah semináře

  • Působnost kontrolního řádu, kontrolní orgán, kontrolovaná osoba.
  • Kontrola a její předmět.
  • Úkony předcházející kontrole, pověření ke kontrole.
  • Průběh kontroly.
    • možné způsoby zahájení kontroly;
    • práva a povinnosti kontrolujícího a jejich uplatňování;
    • práva a povinnosti kontrolované osoby;
    • možnost využívat přizvaných osob;
    • povinné osoby a jejich využívání při kontrole;
    • odebírání vzorků;
    • zpracování protokolu o kontrole;
    • námitky a jejich vyřizování;
    • sankce za nerespektování procesních povinností při kontrole (přestupky) – možnost vynutit řádný průběh kontroly;
    • ukončení kontroly;
  • Speciální úprava zvláštních institutů.
    • kontrola výkonu státní správy;
    • povinnost mlčenlivosti;
    • oprava neprávností a došetření věci;
    • nahlížení do spisu;
    • náklady kontroly;
    • převzetí kontroly nadřízeným orgánem;
    • spolupráce kontrolních orgánů;
    • zveřejňování informací o kontrolách;
    • plánování kontrol;
    • vztah ke správnímu řádu;
    • vzory úkonů, rozhodnutí a oznámení související s aplikací kontrolního řádu;
    • řešení konfliktních situací při kontrole;
    • aktuální stanoviska, koncepční materiály a připravované legislativní změny Ministerstvem vnitra.

 Ing. Tomáš Pösl

Vedoucí oddělení kontroly MV ČR, Odboru veřejné správy, dozoru a kontroly. Odborník s dlouholetou praxí v oblasti odměňování členů zastupitelstev územních samosprávných celků a v oblasti kontroly a dozoru veřejné správy.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Krizové řízení jako takové bezprostředně souvisí s bezpečností a jeho hlavním cílem je příprava na řešení krizových situací a jejich řešení, ať už se jedná o přírodní pohromy nebo další mimořádné události, spojené s ochranou základních hodnot, tj. životů, zdraví, majetku a životního prostředí.

Cílem semináře je seznámit zájemce s problematikou základů a hlavního obsahu krizového řízení. V rámci semináře budou podrobně vysvětleny povinnosti všech subjektů vyplývající z krizové legislativy, tj. zejména zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti, působnost orgánů krizového řízení v této problematice, povinnosti právnických a fyzických osob při přípravě na řešení krizových situací a při jejich řešení, rozdíl mezi mimořádnou událostí a krizovou situací, vyhlašování krizových stavů, možná krizová opatření aj. 

Obsah semináře:

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • krizové řízení a základní pojmy v této oblasti, tj. mimořádná událost, krizová situace, krizové stavy, krizová opatření;
  • přehled nejdůležitějších právních norem v oblasti krizového řízení, týkající se přípravy na řešení krizových situací a jejich řešení, tj. příslušné zákony, nařízení vlády i vyhlášky;
  • orgány krizového řízení na všech úrovních veřejné správy a jejich působnost;
  • zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti;
  • obsah rozhodnutí hejtmana kraje o vyhlášení stavu nebezpečí;
  • obsah žádosti starosty obce o vyhlášení stavu nebezpečí;
  • systém bezpečnostních rad a krizových štábů v rámci bezpečnostního systému ČR;
  • zvláštní skutečnosti a jejich využití v systému krizového řízení;
  • povinnosti právnických a fyzických osob při přípravě na řešení krizových situací a při jejich řešení;
  • hospodářská opatření pro krizové stavy a jejich využití v systému krizového řízení;
  • diskuze, sdílení zkušeností.

Cílovou skupinou semináře jsou vedoucí pracovníci a úředníci krizového řízení ve veřejné správě a osoby odpovědné za řešení krizových situací, tj. vedle pracovníků krizového řízení ústředních správních úřadů také starostové obcí a řídící pracovníci krajských úřadů a obecních úřadů obcí s rozšířenou působností.


 JUDr. Jan Soviš

Do konce března roku 2022 byl zaměstnán na Úřadu vlády ČR na Sekretariátu Bezpečnostní rady státu, od 1. května 2022 pracuje na Bezpečnostním odboru Ministerstva zahraničních věcí. Dříve také několik let působil u Správy státních hmotných rezerv. V době svého působení na Ministerstvu vnitra byl odpovědný za zpracování původní verze krizového zákona č. 240/2000 Sb. a jeho prováděcího nařízení vlády č. 462/2000 Sb.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Krizové řízení jako takové bezprostředně souvisí s bezpečností a jeho hlavním cílem je příprava na řešení krizových situací a jejich řešení, ať už se jedná o přírodní pohromy nebo další mimořádné události, spojené s ochranou základních hodnot, tj. životů, zdraví, majetku a životního prostředí.

Cílem semináře je seznámit zájemce s problematikou základů a hlavního obsahu krizového řízení. V rámci semináře budou podrobně vysvětleny povinnosti všech subjektů vyplývající z krizové legislativy, tj. zejména zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti, působnost orgánů krizového řízení v této problematice, povinnosti právnických a fyzických osob při přípravě na řešení krizových situací a při jejich řešení, rozdíl mezi mimořádnou událostí a krizovou situací, vyhlašování krizových stavů, možná krizová opatření aj. 

Obsah semináře:

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • krizové řízení a základní pojmy v této oblasti, tj. mimořádná událost, krizová situace, krizové stavy, krizová opatření;
  • přehled nejdůležitějších právních norem v oblasti krizového řízení, týkající se přípravy na řešení krizových situací a jejich řešení, tj. příslušné zákony, nařízení vlády i vyhlášky;
  • orgány krizového řízení na všech úrovních veřejné správy a jejich působnost;
  • zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti;
  • obsah rozhodnutí hejtmana kraje o vyhlášení stavu nebezpečí;
  • obsah žádosti starosty obce o vyhlášení stavu nebezpečí;
  • systém bezpečnostních rad a krizových štábů v rámci bezpečnostního systému ČR;
  • zvláštní skutečnosti a jejich využití v systému krizového řízení;
  • povinnosti právnických a fyzických osob při přípravě na řešení krizových situací a při jejich řešení;
  • hospodářská opatření pro krizové stavy a jejich využití v systému krizového řízení;
  • diskuze, sdílení zkušeností.

Cílovou skupinou semináře jsou vedoucí pracovníci a úředníci krizového řízení ve veřejné správě a osoby odpovědné za řešení krizových situací, tj. vedle pracovníků krizového řízení ústředních správních úřadů také starostové obcí a řídící pracovníci krajských úřadů a obecních úřadů obcí s rozšířenou působností.


 JUDr. Jan Soviš

Do konce března roku 2022 byl zaměstnán na Úřadu vlády ČR na Sekretariátu Bezpečnostní rady státu, od 1. května 2022 pracuje na Bezpečnostním odboru Ministerstva zahraničních věcí. Dříve také několik let působil u Správy státních hmotných rezerv. V době svého působení na Ministerstvu vnitra byl odpovědný za zpracování původní verze krizového zákona č. 240/2000 Sb. a jeho prováděcího nařízení vlády č. 462/2000 Sb.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s aktuálním legislativním vývojem v odvětví insolvenčního práva. Především jde o představení tzv. transpoziční novely insolvenčního zákona, která přináší řadu změn do institutu oddlužení v souvislosti s implementací konceptu druhé šance podle směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1023 o restrukturalizaci a insolvenci.

Obsah semináře

Seminář se zaměřuje především na výklad části insolvenčního zákona upravující řešení úpadku fyzických osob oddlužením.

 

Vedle zkrácení doby oddlužení se totiž novela zasahuje i do rozsahu povinností dlužníka i insolvenčního správce a v řadě dílčích aspektů zpřísňují podmínky úspěšného oddlužení (nový mechanismus vyhodnocení adekvátního příjmu dlužníků a očekávané měsíční splátky, nastavení individuální míry uspokojení věřitelů, nové možnosti prodloužení doby oddlužení či zpřísnění podmínek zrušení schváleného oddlužení).

 

V rámci semináře budou podrobněji představena následující témata:

-      Účel a systematika institutu oddlužení v insolvenčním právu

-      Východiska transpoziční novely insolvenčního zákona

-      Nové procesní schéma oddlužení

-      Podmínky povolení oddlužení

-      Nový mechanismus srážení po povolení oddlužení a úhrada privilegovaných pohledávek

-      Povinnosti dlužníka a dohled insolvenčního správce (nový standard dosahování příjmů mimo tzv. minimální splátku)

-      Pravidla pro podnikající fyzické osoby

-      Podmínky přiznání a odejmutí osvobození od placení zbývajících pohledávek

-      Předpoklady splnění oddlužení a skončení insolvenčního řízení

-      Odměňování insolvenčních správců

 

Doporučená literatura: Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů

 

Cílová skupina: Seminář je určen především odborné veřejnosti – insolvenčním správcům, advokátům a jejich zaměstnancům, pracovníkům státní správy a samosprávy či pracovníkům občanských a dluhových poraden.




 JUDr. Ondřej Zezulka Ph.D.

Ministerstvo spravedlnosti - vrchní ministerský rada v odboru legislativním. Zaměřuje se na české a evropské insolvenční právo, především na přípravu novelizací insolvenčního zákona a jeho prováděcích předpisů. Národní expert v pracovní skupině Rady EU k insolvenčnímu právu. Vyučující na katedře podnikového a evropského práva VŠE a právnické fakultě UK.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Seznámit vedoucí pracovníky a pracovníky v sociální oblasti s praktickými procesy v problematice veřejného opatrovnictví s důrazem na právní jednání opatrovníka za opatrovance. Dozví se, mimo jiné, odpovědi na často kladené otázky z předchozích seminářů, jako např.:

 

*Může opatrovník za opatrovance podepsat pracovní smlouvu?

*Je jednání na úřadech právní jednání (žádost o příspěvek na péči, občanský průkaz)? Když není v rozsudku napsáno, že je člověk omezen ve způsobilosti samostatně právně jednat na úřadech, tak jej v těchto věcech opatrovník nezastupuje?

*Jak by měl rozhodnout soud o jmenování veřejného opatrovníka, když osoba omezená ve svéprávnosti své bydliště stále střídá, pohybuje se různě po republice?

*Je nutná účast opatrovníka u výslechu Policií ČR nebo u soudu (trestní řízení), když má opatrovanec obhájce?

*Opatrovanec přestřihnul v domově pro osoby se zvláštním režimem kabely k ovládání polohovací postele. Poskytovatel pobytové sociální služby chce po opatrovanci náhradu jím způsobené škody. Je to možné?

*Opatrovanec má být hospitalizovaný, ale s pobytem v nemocnici nesouhlasí. Může jít domů?

*Je u konečného vyúčtování správy jmění stanovena lhůta, do kdy ji musí opatrovník vyhotovit?

*Při podpisu smlouvy o poskytnutí pobytové sociální služby je potřeba, aby soud jmenoval opatrovanci kolizního opatrovníka, jelikož poskytovatel sociální služby je zřízen obcí, která je zároveň opatrovníkem (střet zájmů). Je možné, aby opatrovanec podepsal smlouvu sám, pokud mu to nečiní újmu, a následně ji podepsal kolizní opatrovník po svém jmenování?

*Část semináře bude věnována aktuálně projednávané novele, kterou má dojít ke změně některých zákonů v souvislosti s veřejným opatrovnictvím.

Obsah semináře

Účastníci semináře budou úvodem seznámeni s právní úpravou institutu opatrovnictví zletilého člověka v občanském zákoníku. V souvislosti s tím bude i stručně porovnáno opatrovnictví člověka bez a s omezením svéprávnosti. Seminář představí přehled práv opatrovance a práv a povinností opatrovníka, včetně omezení pravomocí opatrovníka. V návaznosti na to budou vysvětleny základní principy samostatného právního jednání opatrovance a právního jednání opatrovníka za opatrovance.

Další části semináře se již zaměří na specifické oblasti života opatrovance, ve kterých za něj může opatrovník v souladu s rozhodnutím soudu právně jednat. Těmito oblastmi budou v první řadě základy spotřebitelského práva a základy zdravotnického práva pro výkon opatrovnictví. Se zdravotnickým právem pak velice úzce souvisí další bod semináře, a to hospitalizace bez souhlasu pacienta a detenční řízení o přípustnosti držení člověka ve zdravotnickém zařízení. Velice obdobné, ale zároveň výrazně odlišné od hospitalizace bez souhlasu pacienta je pak poskytování pobytové sociální služby opatrovanci a detenční řízení o přípustnosti držení člověka v zařízení sociálních služeb. Seminář se zaměří na odlišení těchto dvou životních situací.

Posledním tématem semináře bude zastoupení člověka nezpůsobilého samostatně právně jednat před soudy a správními orgány. V souvislosti s tím budou zmíněny i možnosti právní ochrany a zastoupení člověka nezpůsobilého samostatně právně jednat, který však nemá opatrovníka.

Cílová skupina

Všichni pracovníci v sociální oblasti, jichž se dotýká problematika opatrovnictví




 Mgr. Aneta Redlichová

Právnička legislativního odboru Ministerstva spravedlnosti ČR, lektorka a zkušební komisařka ZOZ pro problematiku Veřejné opatrovnictví, členka Odborné skupiny pro podporu osob s omezenou schopností právně jednat při Vládním výboru pro osoby se zdravotním postižením.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Seznámit vedoucí pracovníky a pracovníky v sociální oblasti s praktickými procesy v problematice veřejného opatrovnictví s důrazem na právní jednání opatrovníka za opatrovance. Dozví se, mimo jiné, odpovědi na často kladené otázky z předchozích seminářů, jako např.:

 

*Může opatrovník za opatrovance podepsat pracovní smlouvu?

*Je jednání na úřadech právní jednání (žádost o příspěvek na péči, občanský průkaz)? Když není v rozsudku napsáno, že je člověk omezen ve způsobilosti samostatně právně jednat na úřadech, tak jej v těchto věcech opatrovník nezastupuje?

*Jak by měl rozhodnout soud o jmenování veřejného opatrovníka, když osoba omezená ve svéprávnosti své bydliště stále střídá, pohybuje se různě po republice?

*Je nutná účast opatrovníka u výslechu Policií ČR nebo u soudu (trestní řízení), když má opatrovanec obhájce?

*Opatrovanec přestřihnul v domově pro osoby se zvláštním režimem kabely k ovládání polohovací postele. Poskytovatel pobytové sociální služby chce po opatrovanci náhradu jím způsobené škody. Je to možné?

*Opatrovanec má být hospitalizovaný, ale s pobytem v nemocnici nesouhlasí. Může jít domů?

*Je u konečného vyúčtování správy jmění stanovena lhůta, do kdy ji musí opatrovník vyhotovit?

*Při podpisu smlouvy o poskytnutí pobytové sociální služby je potřeba, aby soud jmenoval opatrovanci kolizního opatrovníka, jelikož poskytovatel sociální služby je zřízen obcí, která je zároveň opatrovníkem (střet zájmů). Je možné, aby opatrovanec podepsal smlouvu sám, pokud mu to nečiní újmu, a následně ji podepsal kolizní opatrovník po svém jmenování?

*Část semináře bude věnována aktuálně projednávané novele, kterou má dojít ke změně některých zákonů v souvislosti s veřejným opatrovnictvím.

Obsah semináře

Účastníci semináře budou úvodem seznámeni s právní úpravou institutu opatrovnictví zletilého člověka v občanském zákoníku. V souvislosti s tím bude i stručně porovnáno opatrovnictví člověka bez a s omezením svéprávnosti. Seminář představí přehled práv opatrovance a práv a povinností opatrovníka, včetně omezení pravomocí opatrovníka. V návaznosti na to budou vysvětleny základní principy samostatného právního jednání opatrovance a právního jednání opatrovníka za opatrovance.

Další části semináře se již zaměří na specifické oblasti života opatrovance, ve kterých za něj může opatrovník v souladu s rozhodnutím soudu právně jednat. Těmito oblastmi budou v první řadě základy spotřebitelského práva a základy zdravotnického práva pro výkon opatrovnictví. Se zdravotnickým právem pak velice úzce souvisí další bod semináře, a to hospitalizace bez souhlasu pacienta a detenční řízení o přípustnosti držení člověka ve zdravotnickém zařízení. Velice obdobné, ale zároveň výrazně odlišné od hospitalizace bez souhlasu pacienta je pak poskytování pobytové sociální služby opatrovanci a detenční řízení o přípustnosti držení člověka v zařízení sociálních služeb. Seminář se zaměří na odlišení těchto dvou životních situací.

Posledním tématem semináře bude zastoupení člověka nezpůsobilého samostatně právně jednat před soudy a správními orgány. V souvislosti s tím budou zmíněny i možnosti právní ochrany a zastoupení člověka nezpůsobilého samostatně právně jednat, který však nemá opatrovníka.

Cílová skupina

Všichni pracovníci v sociální oblasti, jichž se dotýká problematika opatrovnictví




 Mgr. Aneta Redlichová

Právnička legislativního odboru Ministerstva spravedlnosti ČR, lektorka a zkušební komisařka ZOZ pro problematiku Veřejné opatrovnictví, členka Odborné skupiny pro podporu osob s omezenou schopností právně jednat při Vládním výboru pro osoby se zdravotním postižením.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 490,-

 Pro členy SMO: 2 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

V současné době je legislativním procesu tzv. flexibilizační novela zákoníku práce, jejíž účinnost se předpokládá počátkem roku 2025.

V rámci výkladu bude v podrobnostech věnována pozornost jednotlivým navrhovaným změnám v zejména oblastech:

-        zkušební době a jejímu běhu;

-        převedení na jinou práci

-        pracovních poměrů na dobu určitou;

-        výpovědi z pracovního poměru a běhu výpovědní doby;

-        odstupnému a náhradám při pracovních úrazech a nemocech z povolání;

-        odměňování v cizí měně;

-        doručování mzdového výměru a elektronickému podepisování;

-        brigádnické práci mladistvých, kteří nedosáhli 15 let nebo neukončili povinnou školní docházku;

 

 

Vedle flexibilizační novely bude pozornost věnována i některým aktuálním a problematickým otázkám vzešlých z dřívějších novelizací zákoníku práce, zejména v let 2023 a 2024 týkajícím se doručování, výkonu práce mimo pracoviště zaměstnavatele, minimální mzdě a ručení za mzdy atd.

 

Vedle výkladu právní úpravy bude poukázáno i na praktická řešení a překonání možných problematických momentů.


 doc.JUDr. Jakub Morávek Ph.D.

Je vedoucím katedry pracovního práva a práva sociálního zabezpečení Právnické fakulty Západočeské univerzity v Plzni, působí jako docent na katedře pracovního práva a práva sociálního zabezpečení Právnické fakulty Univerzity Karlovy. Vedle toho je též aktivním advokátem, členem rozkladové komise předsedy Úřadu pro ochranu osobních údajů, členem pracovní komise Legislativní rady vlády, přísedících kárného senátu Nejvyššího správního soudu, místopředsedou České společnosti pro pracovní právo a právo sociálního zabezpečení a předsedou sekce pro pracovní právo expertního orgánu České advokátní komory. Jakub Morávek je rovněž autorem či spoluautorem řady odborných publikací a textů.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena prezenční: 2 890,-

 Pro členy SMO: 2 640,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

V současné době je legislativním procesu tzv. flexibilizační novela zákoníku práce, jejíž účinnost se předpokládá počátkem roku 2025.

V rámci výkladu bude v podrobnostech věnována pozornost jednotlivým navrhovaným změnám v zejména oblastech:

-        zkušební době a jejímu běhu;

-        převedení na jinou práci

-        pracovních poměrů na dobu určitou;

-        výpovědi z pracovního poměru a běhu výpovědní doby;

-        odstupnému a náhradám při pracovních úrazech a nemocech z povolání;

-        odměňování v cizí měně;

-        doručování mzdového výměru a elektronickému podepisování;

-        brigádnické práci mladistvých, kteří nedosáhli 15 let nebo neukončili povinnou školní docházku;

 

 

Vedle flexibilizační novely bude pozornost věnována i některým aktuálním a problematickým otázkám vzešlých z dřívějších novelizací zákoníku práce, zejména v let 2023 a 2024 týkajícím se doručování, výkonu práce mimo pracoviště zaměstnavatele, minimální mzdě a ručení za mzdy atd.

 

Vedle výkladu právní úpravy bude poukázáno i na praktická řešení a překonání možných problematických momentů.


 doc.JUDr. Jakub Morávek Ph.D.

Je vedoucím katedry pracovního práva a práva sociálního zabezpečení Právnické fakulty Západočeské univerzity v Plzni, působí jako docent na katedře pracovního práva a práva sociálního zabezpečení Právnické fakulty Univerzity Karlovy. Vedle toho je též aktivním advokátem, členem rozkladové komise předsedy Úřadu pro ochranu osobních údajů, členem pracovní komise Legislativní rady vlády, přísedících kárného senátu Nejvyššího správního soudu, místopředsedou České společnosti pro pracovní právo a právo sociálního zabezpečení a předsedou sekce pro pracovní právo expertního orgánu České advokátní komory. Jakub Morávek je rovněž autorem či spoluautorem řady odborných publikací a textů.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Seminář je věnován problematice moderního vedení kronik měst a obcí se zaměřením na aktuální právní předpisy upravující tuto oblast, postavení a práva kronikáře, vývoj a trendy kronikářství ve spojitosti s digitalizací a příklady dobré praxe. Je vhodný i pro začínající kronikáře, kterým dle domluvy poskytne nezbytné základy kronikářské činnosti.

Cíl semináře

Seznámení s vývojem kronikářství, zasazení kronikářské činnosti do legislativního a společenského rámce a náhled praxe vedení kronik v 21. století v analogové a digitální podobě.

Obsah semináře

- význam nejen obecních kronik v 21. století čili smysl moderního kronikářství
- přehled vývoje kronikářství v českých zemích
- aktuální právní předpisy upravující problematiku kronikářství a související legislativa
- postavení a práva kronikáře
- zdroje informací v analogovém a digitálním světě
- práce s daty, jejich třídění, hodnocení a využití v kronikářské práci
- nácvik evaluace informačních zdrojů, praktická tvorba kronikářských záznamů podle témat
- chyby při formulování kronikářských zápisů (jazykové styly, rétorické postupy, forma a obsah)
- analog kontra digitál čili trvalá udržitelnost kronikářství v praxi


 PhDr. Jan Mareš Ph.D.

Vedoucí Státního okresního archivu v Lounech, odborný rada, dlouholetý odborník v oblasti kronikářství, archivář, historik

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Seminář je věnován problematice moderního vedení kronik měst a obcí se zaměřením na aktuální právní předpisy upravující tuto oblast, postavení a práva kronikáře, vývoj a trendy kronikářství ve spojitosti s digitalizací a příklady dobré praxe. Je vhodný i pro začínající kronikáře, kterým dle domluvy poskytne nezbytné základy kronikářské činnosti.

Cíl semináře

Seznámení s vývojem kronikářství, zasazení kronikářské činnosti do legislativního a společenského rámce a náhled praxe vedení kronik v 21. století v analogové a digitální podobě.

Obsah semináře

- význam nejen obecních kronik v 21. století čili smysl moderního kronikářství
- přehled vývoje kronikářství v českých zemích
- aktuální právní předpisy upravující problematiku kronikářství a související legislativa
- postavení a práva kronikáře
- zdroje informací v analogovém a digitálním světě
- práce s daty, jejich třídění, hodnocení a využití v kronikářské práci
- nácvik evaluace informačních zdrojů, praktická tvorba kronikářských záznamů podle témat
- chyby při formulování kronikářských zápisů (jazykové styly, rétorické postupy, forma a obsah)
- analog kontra digitál čili trvalá udržitelnost kronikářství v praxi


 PhDr. Jan Mareš Ph.D.

Vedoucí Státního okresního archivu v Lounech, odborný rada, dlouholetý odborník v oblasti kronikářství, archivář, historik

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je prohloubit znalosti účastníků vzdělávání v oblasti místních poplatků, s důrazem na výkon správy místních poplatků podle novely zákona o místních poplatcích.    

Obsah semináře

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno především následující:

 

- Místní poplatky

o   zavedení poplatků

o   platnost a účinnosti obecně závazné vyhlášky

o   náležitosti obecně závazné vyhlášky

- Stanovení poplatku

o   vymezení základních pojmů

o   lhůta pro stanovení poplatku

o   předepsání do evidence poplatků

o   vyměření poplatku rozhodnutím

o   doměření poplatku rozhodnutím

o   sankce za opožděnou úhradu poplatku

- Vyměření poplatku v insolvenčním řízení

o   „rozdělení“ poplatkového období

o   vyměření poplatku v „rozděleném“ poplatkovém období

o   počátek běhu lhůty v „rozděleném“ poplatkovém období

- Nedoplatky nepatrné výše

o   vymezení nedoplatku nepatrné výše

o   možný postup při správě nedoplatku nepatrné výše

Doporučená literatura

Zákon č. 252/2023 Sb., kterým se mění zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů

Seminář je určen úředníkům působícím v oblasti správy daní, kteří se zabývají správou místních poplatků.


 Mgr. Ing. Jana Josífková

Lektorka je vrchním ministerským radou v odboru Správní činnosti v oblasti daní, cel a poplatků na Ministerstvu financí. Přednášející je rovněž lektorkou a zkušební komisařkou, zapsanou v seznamu odborných lektorů Ministerstva vnitra, zajišťujících zkoušky odborné způsobilosti v oblasti daní a poplatků pro úředníky územních samosprávných celků.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je prohloubit znalosti účastníků vzdělávání v oblasti místních poplatků, s důrazem na výkon správy místních poplatků podle novely zákona o místních poplatcích.    

Obsah semináře

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno především následující:

 

- Místní poplatky

o   zavedení poplatků

o   platnost a účinnosti obecně závazné vyhlášky

o   náležitosti obecně závazné vyhlášky

- Stanovení poplatku

o   vymezení základních pojmů

o   lhůta pro stanovení poplatku

o   předepsání do evidence poplatků

o   vyměření poplatku rozhodnutím

o   doměření poplatku rozhodnutím

o   sankce za opožděnou úhradu poplatku

- Vyměření poplatku v insolvenčním řízení

o   „rozdělení“ poplatkového období

o   vyměření poplatku v „rozděleném“ poplatkovém období

o   počátek běhu lhůty v „rozděleném“ poplatkovém období

- Nedoplatky nepatrné výše

o   vymezení nedoplatku nepatrné výše

o   možný postup při správě nedoplatku nepatrné výše

Doporučená literatura

Zákon č. 252/2023 Sb., kterým se mění zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů

Seminář je určen úředníkům působícím v oblasti správy daní, kteří se zabývají správou místních poplatků.




 Mgr. Ing. Jana Josífková

Lektorka je vrchním ministerským radou v odboru Správní činnosti v oblasti daní, cel a poplatků na Ministerstvu financí. Přednášející je rovněž lektorkou a zkušební komisařkou, zapsanou v seznamu odborných lektorů Ministerstva vnitra, zajišťujících zkoušky odborné způsobilosti v oblasti daní a poplatků pro úředníky územních samosprávných celků.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Prohloubení a doplnění teoretických i praktických znalostí nezbytných pro zajišťování přeneseného výkonu státní správy na úseku občanských průkazů a cestovních dokladů; seznámení se s platnou legislativou i s připravovanými změnami a zkušenostmi z aplikační praxe.

Obsah semináře

Seminář je zaměřen na připravované změny na úseku občanských průkazů a cestovních dokladů, aktuální i novou legislativu a zkušenosti z aplikační praxe.

Seminář je určen převážně pro úředníky obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a krajských úřadů, kteří zajišťují přenesený výkon státní správy na úseku občanských průkazů a cestovních dokladů.

Osnova semináře:

  • legislativní změny – zákon č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech; zákon č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech; zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
  • novinky na úseku vydávání občanských průkazů a cestovních dokladů
  • nejčastější problémy a zkušenosti z praxe

Doporučená literatura

  • zákon č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 281/2021 Sb., k provedení zákona o občanských průkazech a některých ustanovení zákona o cestovních dokladech a zákona o základních registrech
  • vyhláška č. 415/2006 Sb., kterou se stanoví technické podmínky a postup při pořizování a dalším zpracovávání biometrických údajů obsažených v nosiči dat cestovního dokladu
  • nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1157 o posílení zabezpečení průkazů totožnosti občanů Unie a povolení k pobytu vydávaných občanům Unie a jejich rodinným příslušníkům, kteří vykonávají své právo volného pobytu
  • nařízení Rady (ES) č. 2252/2004 o normách pro bezpečnostní a biometrické prvky v cestovních pasech a cestovních dokladech vydávaných členskými státy
  • směrnice Ministerstva vnitra č. j. MV-136664-24/SC-2021 ze dne 29. prosince 2021 k upřesnění postupů příslušných úřadů na úseku cestovních dokladů, občanských průkazů a evidence obyvatel

 Mgr. Veronika Zalomová

Vrchní ministerský rada na Ministerstvu vnitra, lektor a zkušební komisař v Institutu pro veřejnou správu Praha. 

Působí v oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů občanů.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Prohloubení a doplnění teoretických i praktických znalostí nezbytných pro zajišťování přeneseného výkonu státní správy na úseku občanských průkazů a cestovních dokladů; seznámení se s platnou legislativou i s připravovanými změnami a zkušenostmi z aplikační praxe.

Obsah semináře

Seminář je zaměřen na připravované změny na úseku občanských průkazů a cestovních dokladů, aktuální i novou legislativu a zkušenosti z aplikační praxe.

Seminář je určen převážně pro úředníky obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a krajských úřadů, kteří zajišťují přenesený výkon státní správy na úseku občanských průkazů a cestovních dokladů.

Osnova semináře:

  • legislativní změny – zákon č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech; zákon č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech; zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
  • novinky na úseku vydávání občanských průkazů a cestovních dokladů
  • nejčastější problémy a zkušenosti z praxe

Doporučená literatura

  • zákon č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 281/2021 Sb., k provedení zákona o občanských průkazech a některých ustanovení zákona o cestovních dokladech a zákona o základních registrech
  • vyhláška č. 415/2006 Sb., kterou se stanoví technické podmínky a postup při pořizování a dalším zpracovávání biometrických údajů obsažených v nosiči dat cestovního dokladu
  • nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1157 o posílení zabezpečení průkazů totožnosti občanů Unie a povolení k pobytu vydávaných občanům Unie a jejich rodinným příslušníkům, kteří vykonávají své právo volného pobytu
  • nařízení Rady (ES) č. 2252/2004 o normách pro bezpečnostní a biometrické prvky v cestovních pasech a cestovních dokladech vydávaných členskými státy
  • směrnice Ministerstva vnitra č. j. MV-136664-24/SC-2021 ze dne 29. prosince 2021 k upřesnění postupů příslušných úřadů na úseku cestovních dokladů, občanských průkazů a evidence obyvatel

 Mgr. Veronika Zalomová

Vrchní ministerský rada na Ministerstvu vnitra, lektor a zkušební komisař v Institutu pro veřejnou správu Praha. 

Působí v oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů občanů.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Účastníci kurzu budou teoreticky seznámeni se základními oblastmi problematiky péče o dítě v případě rozvodu či rozchodu rodičů v kontextu sociální práce s rodinou. Lektor se zaměří zejména na oblast výživného, střídavou péči a kolizního opatrovnictví; účastníci budou také seznámeni s vybranými nálezy Ústavního soudu k dané problematice. Společně s lektorem účastníci kurzu se zaměří na zlepšení, racionalizaci a případné zjednodušení pracovních činností a postupů sociálních pracovníků v oblasti sociálně-právní ochrany dětí. 

Obsah:

  • neplnění vyživovací povinnosti, exekuce na řidičský průkaz, zásady vyživovacích povinností,..
  • vhodnost střídavé péče, úprava styku s oběma rodiči, místo přebírání dětí
  • kolizní opatrovnictví: možnosti zainteresovaných účastníků, předběžná opatření

 JUDr. Jaromír Jirsa

soudce Ústavního soudu

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit posluchače se správním řádem jako se stěžejním právním předpisem pro procesní části českého správního práva optikou jeho jednotlivých ustanovení a názornými ukázkami jejich aplikace. Seminář je tedy veden tak, aby si jeho posluchač osvojil základní terminologii zákona, základní zásady činnosti správních orgánů a jednotlivé fáze správního řízení, které jsou dále rozebírány na praktických příkladech i s ohledem na aktuální metodická stanoviska a judikaturu.

Seminář je vhodný především pro začínající úředníky, neboť zásadní důraz se klade na vysvětlení zákona jako takového, jeho systematiky a pojmů, které obsahuje. Dále je však vhodný též pro středně pokročilé úředníky, neboť lektor rozvádí zákon na praktických příkladech a doprovází je související judikaturou.   

Obsah semináře

·         Působnost správního řádu

·         Základní zásady činnosti správních orgánů a jejich projekce

·         Správní řízení a správní orgán jako pojem

·         Věcná, místní a funkční příslušnost a jejich změny

·         Vedení řízení, jazyk, založení spisu, protokolace

·         Způsoby a pravidla při doručování

·         Účastníci řízení a jejich zástupci – práva a povinnosti

·         Lhůty a počítání času

·         Postup před zahájením řízení

·           Řízení zahajované z moci úřední

·         Řízení o žádosti

·         Zajišťovací prostředky

·         Dokazování a důkazní prostředky

·         Rozhodnutí a jeho formy, struktura rozhodnutí,  vyznačování doložky právní moci a vykonatelnosti

·         Vady rozhodnutí a způsoby jejich odstranění

·         Odvolací řízení; řízení o rozkladu

·         Mimořádné opravné prostředky

·         Exekuce

·         Zvláštní ustanovení o správním řízení

·         Vyjádření, osvědčení a sdělení

·         Druhy veřejnoprávních smluv

·         Opatření obecné povahy

·         Stížnosti a způsoby jejich vyřizování

 

 


 Mgr. Iva Hřebíková

Ředitelka správního odboru na Ministerstvu vnitra. Má dlouholetou praxi ve správním řízení v rámci odvolacího orgánu, legislativní zkušenost v této oblasti a členství v poradním sboru ministerstva vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání.  Spoluautorka zákona o státní službě včetně jeho novel.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena prezenční: 3 990,-

 Pro členy SMO: 3 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit posluchače se správním řádem jako se stěžejním právním předpisem pro procesní části českého správního práva optikou jeho jednotlivých ustanovení a názornými ukázkami jejich aplikace. Seminář je tedy veden tak, aby si jeho posluchač osvojil základní terminologii zákona, základní zásady činnosti správních orgánů a jednotlivé fáze správního řízení, které jsou dále rozebírány na praktických příkladech i s ohledem na aktuální metodická stanoviska a judikaturu.

Seminář je vhodný především pro začínající úředníky, neboť zásadní důraz se klade na vysvětlení zákona jako takového, jeho systematiky a pojmů, které obsahuje. Dále je však vhodný též pro středně pokročilé úředníky, neboť lektor rozvádí zákon na praktických příkladech a doprovází je související judikaturou.   

Obsah semináře

·         Působnost správního řádu

·         Základní zásady činnosti správních orgánů a jejich projekce

·         Správní řízení a správní orgán jako pojem

·         Věcná, místní a funkční příslušnost a jejich změny

·         Vedení řízení, jazyk, založení spisu, protokolace

·         Způsoby a pravidla při doručování

·         Účastníci řízení a jejich zástupci – práva a povinnosti

·         Lhůty a počítání času

·         Postup před zahájením řízení

·           Řízení zahajované z moci úřední

·         Řízení o žádosti

·         Zajišťovací prostředky

·         Dokazování a důkazní prostředky

·         Rozhodnutí a jeho formy, struktura rozhodnutí,  vyznačování doložky právní moci a vykonatelnosti

·         Vady rozhodnutí a způsoby jejich odstranění

·         Odvolací řízení; řízení o rozkladu

·         Mimořádné opravné prostředky

·         Exekuce

·         Zvláštní ustanovení o správním řízení

·         Vyjádření, osvědčení a sdělení

·         Druhy veřejnoprávních smluv

·         Opatření obecné povahy

·         Stížnosti a způsoby jejich vyřizování

 

 


 Mgr. Iva Hřebíková

Ředitelka správního odboru na Ministerstvu vnitra. Má dlouholetou praxi ve správním řízení v rámci odvolacího orgánu, legislativní zkušenost v této oblasti a členství v poradním sboru ministerstva vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání.  Spoluautorka zákona o státní službě včetně jeho novel.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem kurzu bude seznámit účastnice a účastníky s vybranými nástroji vyhodnocování rizik a následné volbě přiměřeného řešení, která bude logicky navazovat na vyhodnocená rizika.

Obsah semináře

- Úvod kurzu bude věnován vymezení situací, kdy jsou klienti ohrožováni jinými osobami, nebo ohrožují sami sebe. Budou diskutována vyplývající dilemata a otázka odpovědnosti sociálních pracovnic a pracovníků v těchto situacích.
- Poté bude pozornost zaměřena na zásady komplexního posouzení nepříznivé situace jako podmínce kvalitního posouzení rizik.
- Třetí část se bude zaměřovat na vyhodnocení významnosti rizik prostřednictvím informované a dobře vyargumentované analýzy závažnosti dopadů rizik a pravděpodobnosti vzniku rizika.
- V závěrečné části bude představen princip proporcionality jako metodický nástroj k volbě přiměřeného řešení, které bere do úvahy vzájemně kolidující lidská práva. Jeho aplikace bude procvičena na konkrétní kazuistice.

Cílová skupina: sociální pracovníci na pověřených obecních úřadech, obecních úřadech obcí s rozšířenou působností a krajských úřadech.


 Mgr. et. Mgr. Radka Janebová Ph.D.

Lektorka působí jako odborná asistentka na Ústavu sociální práce Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové, kde vyučuje předměty zaměřené na metody sociální práce a vede studentské supervize. Vedle toho pracuje jako sociální pracovnice v sociálně aktivizační službě pro rodiny s dětmi a moderuje případové konference v oblasti sociálně-právní ochrany dětí, sociální práce na obcích i sociálních služeb. Teoreticky i prakticky se inspiruje v kritické a anti-opresivní sociální práci, jejíž východiska a hodnoty se snaží aplikovat na práci s nedobrovolnými a nemotivovanými klienty v kontextu kontroly.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem kurzu bude seznámit účastnice a účastníky s vybranými nástroji vyhodnocování rizik a následné volbě přiměřeného řešení, která bude logicky navazovat na vyhodnocená rizika.

Obsah semináře

- Úvod kurzu bude věnován vymezení situací, kdy jsou klienti ohrožováni jinými osobami, nebo ohrožují sami sebe. Budou diskutována vyplývající dilemata a otázka odpovědnosti sociálních pracovnic a pracovníků v těchto situacích.
- Poté bude pozornost zaměřena na zásady komplexního posouzení nepříznivé situace jako podmínce kvalitního posouzení rizik.
- Třetí část se bude zaměřovat na vyhodnocení významnosti rizik prostřednictvím informované a dobře vyargumentované analýzy závažnosti dopadů rizik a pravděpodobnosti vzniku rizika.
- V závěrečné části bude představen princip proporcionality jako metodický nástroj k volbě přiměřeného řešení, které bere do úvahy vzájemně kolidující lidská práva. Jeho aplikace bude procvičena na konkrétní kazuistice.

Cílová skupina: sociální pracovníci na pověřených obecních úřadech, obecních úřadech obcí s rozšířenou působností a krajských úřadech.


 Mgr. et. Mgr. Radka Janebová Ph.D.

Lektorka působí jako odborná asistentka na Ústavu sociální práce Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové, kde vyučuje předměty zaměřené na metody sociální práce a vede studentské supervize. Vedle toho pracuje jako sociální pracovnice v sociálně aktivizační službě pro rodiny s dětmi a moderuje případové konference v oblasti sociálně-právní ochrany dětí, sociální práce na obcích i sociálních služeb. Teoreticky i prakticky se inspiruje v kritické a anti-opresivní sociální práci, jejíž východiska a hodnoty se snaží aplikovat na práci s nedobrovolnými a nemotivovanými klienty v kontextu kontroly.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 14:00 (2090 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 590,-

 Pro členy SMO: 2 090,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl školení

  • Podat relativně ucelený přehled o češtině jako nástroji písemné úřední komunikace.
  • Zrekapitulovat nejdůležitější zásady úpravy úředních písemností.
  • Přispět k vytváření srozumitelných úředních textů.
  • Procvičit vybrané obtížné jazykové jevy.
  • Přispět tak ke zefektivnění různých odborných správních činností, pro které je typická tvorba textů.

Kurz je určen:

  1. úředníkům a vedoucím úředníkům obcí a krajů, zejména těm, kteří v rámci své pracovní agendy tvoří písemné texty;
  2. administrativním pracovníkům škol a školských zařízení;
  3. dalším zájemcům o aplikaci češtiny v úředních textech.
  • Obsah a forma úřední komunikace (druhy úřední komunikace podle formy a obsahu; specifika písemné úřední komunikace; právní souvislosti; pravidla, kodifikace a normy; úprava písemností zpracovaných dle normy ČSN 01 6910, digitální nástroje v úřední komunikaci; zásady tvorby srozumitelných úředních textů).
  • Některé obtížné jevy v češtině (gramatika, např. skloňování zájmen já a ty, shoda podmětu s přísudkem, podmiňovací způsob, přechylování; lexika a frazeologie, např. import cizích slov do češtiny, jejich přepis a užití, úřední fráze a slang; syntax, např. souvětí a čárky ve větě, spojky a, a tedy, a proto; pravopis, např. velká a malá písmena, spřežky, zkratky a zkratková slova, tituly).
  • Typické nedostatky a chyby v úředních písemnostech, příklady dobré a špatné praxe, praktická cvičení.

Na tento kurz volně navazuje kurz "Čeština v úřední praxi: Tvorba srozumitelných úředních textů".


 Mgr. Miroslav Havel

Absolvent Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Lektor a konzultant ve správě a řízení dokumentů, učitel a lektor češtiny, lektor soft skills.

Má za sebou téměř dvacetiletou manažerskou praxi v nadnárodních finančních institucích se zaměřením na správu dokumentů, obchodní a úřední korespondenci. Od roku 2007 se věnuje vzdělávání (jako učitel, lektor, mentor). 

V současné době učí na střední škole správu dokumentů, spisovou a archivní službu. Zároveň působí jako lektor se specializací na správu elektronických dokumentů a češtinu v úřední praxi. Ve svých kurzech preferuje metody koučinku (student nebo účastník kurzu je pro něj partner, kterého vede po cestě celoživotního vzdělávání).

Jeho lektorské a životní motto: "Vždycky existuje cesta, stačí jen hledat, vydržet a vytrvat."

 

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Seminář přináší komplexní seznámení s problematikou kontrolní činnosti vykonávané živnostenskými úřady, a to jak z pohledu procesních postupů, tak zejména poskytuje úplný přehled všech právních úprav, které opravňují živnostenské úřady k výkonu kontroly. Jednotlivé povinnosti obsažené v hmotněprávní úpravě jsou představeny a charakterizovány pro potřeby faktické kontroly.

Cíl semináře

Cílem vzdělávacího programu je seznámení účastníků kurzu o procesních postupech a hmotněprávních ustanoveních (předmětů kontroly) při kontrolní činnosti podle zákona o kontrole (kontrolního řádu) a zvláštních právních předpisů se zaměřením na kontrolu „v terénu“, tj. kontrolu nepodřízených subjektů, fyzických a právnických osob při výkonu jejich činnosti.

Vzdělávací program klade zároveň důraz na propojení úpravy zákona o kontrole a správního řádu pro potřebu výkonu kontroly i navazujících správních činností na tomto úseku.

Obsah semináře

Seminář je rozdělen do dvou částí, které odpovídají praktickým potřebám výkonu živnostenské kontroly.

První část pojednává o procesních postupech podle kontrolního řádu uplatňovaných živnostenskými úřady při kontrole zejména podnikatelských subjektů.

Obsahem další části semináře jsou jednotlivá hmotněprávní ustanovení zvláštních právních předpisů, která jsou ze strany živnostenských úřadů předmětem dozoru. Tato ustanovení jsou v současné době obsažena vedle živnostenského zákona v dalších třinácti právních předpisech v různém rozsahu veřejnoprávních povinností.

 

Jedná se o tyto právní předpisy (v aktuálním znění):

 

zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu 

zákon č. 247/2006 Sb., o omezení provozu zastaváren a jiných provozoven v noční době

zákon č.   49/1997 Sb., o civilním letectví  

zákon č. 266/1994 Sb., o drahách,

zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě

zákon č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě

zákon č. 256/2001 Sb. o pohřebnictví a o změně některých zákonů

zákon č. 39/2020 Sb., o realitním zprostředkování

zákon č.   40/1995 Sb., o regulaci reklamy

zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek

zákon č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních

zákon č. 307/2013 Sb., o povinném značení lihu

Podle aktuální právní úpravy živnostenské správy jsou navíc živnostenské úřady oprávněny ke kontrole i jiných ustanovení zvláštních právních předpisů, pokud souvisí s podnikáním. Seminář proto představí i některé z těchto povinností přicházejících v úvahu pro zahrnutí do obsahu kontroly živnostenského úřadu.


 Ing. Bc. Roman Krčil

Lektor působil ve veřejné správě od roku 1990.
Do roku 2002 v postavení odvolacího a prvostupňového orgánu, vedoucí
referátu okresního úřadu. Od roku 2003 jako vedoucí odboru občansko-správního a
obecního živnostenského úřadu městského úřadu.

Přes dvacet let působí jako lektor a zkušební komisař Institutu pro veřejnou správu u přípravy a zkoušek zvláštní odborné způsobilosti
v obecné části a ve zvláštní části - správa živnostenského podnikání.

Mimo toho lektoruje semináře průběžného vzdělávání pro ústřední orgány státní správy, krajské a městské úřady. 

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Seminář přináší komplexní seznámení s problematikou kontrolní činnosti vykonávané živnostenskými úřady, a to jak z pohledu procesních postupů, tak zejména poskytuje úplný přehled všech právních úprav, které opravňují živnostenské úřady k výkonu kontroly. Jednotlivé povinnosti obsažené v hmotněprávní úpravě jsou představeny a charakterizovány pro potřeby faktické kontroly.

Cíl semináře

Cílem vzdělávacího programu je seznámení účastníků kurzu o procesních postupech a hmotněprávních ustanoveních (předmětů kontroly) při kontrolní činnosti podle zákona o kontrole (kontrolního řádu) a zvláštních právních předpisů se zaměřením na kontrolu „v terénu“, tj. kontrolu nepodřízených subjektů, fyzických a právnických osob při výkonu jejich činnosti.

Vzdělávací program klade zároveň důraz na propojení úpravy zákona o kontrole a správního řádu pro potřebu výkonu kontroly i navazujících správních činností na tomto úseku.

Obsah semináře

Seminář je rozdělen do dvou částí, které odpovídají praktickým potřebám výkonu živnostenské kontroly.

První část pojednává o procesních postupech podle kontrolního řádu uplatňovaných živnostenskými úřady při kontrole zejména podnikatelských subjektů.

Obsahem další části semináře jsou jednotlivá hmotněprávní ustanovení zvláštních právních předpisů, která jsou ze strany živnostenských úřadů předmětem dozoru. Tato ustanovení jsou v současné době obsažena vedle živnostenského zákona v dalších třinácti právních předpisech v různém rozsahu veřejnoprávních povinností.

 

Jedná se o tyto právní předpisy (v aktuálním znění):

 

zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu 

zákon č. 247/2006 Sb., o omezení provozu zastaváren a jiných provozoven v noční době

zákon č.   49/1997 Sb., o civilním letectví  

zákon č. 266/1994 Sb., o drahách,

zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě

zákon č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě

zákon č. 256/2001 Sb. o pohřebnictví a o změně některých zákonů

zákon č. 39/2020 Sb., o realitním zprostředkování

zákon č.   40/1995 Sb., o regulaci reklamy

zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek

zákon č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních

zákon č. 307/2013 Sb., o povinném značení lihu

Podle aktuální právní úpravy živnostenské správy jsou navíc živnostenské úřady oprávněny ke kontrole i jiných ustanovení zvláštních právních předpisů, pokud souvisí s podnikáním. Seminář proto představí i některé z těchto povinností přicházejících v úvahu pro zahrnutí do obsahu kontroly živnostenského úřadu.


 Ing. Bc. Roman Krčil

Lektor působil ve veřejné správě od roku 1990.
Do roku 2002 v postavení odvolacího a prvostupňového orgánu, vedoucí
referátu okresního úřadu. Od roku 2003 jako vedoucí odboru občansko-správního a
obecního živnostenského úřadu městského úřadu.

Přes dvacet let působí jako lektor a zkušební komisař Institutu pro veřejnou správu u přípravy a zkoušek zvláštní odborné způsobilosti
v obecné části a ve zvláštní části - správa živnostenského podnikání.

Mimo toho lektoruje semináře průběžného vzdělávání pro ústřední orgány státní správy, krajské a městské úřady. 

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Seminář je zaměřen na seznámení se s právní úpravou výkonu práva myslivosti v České republice, s právy a povinnostmi držitelů a uživatelů honiteb a vlastníky a uživateli honebních pozemků.

 

Určeno

Všem subjektům veřejné správy i soukromého sektoru, kterých se bezprostředně dotýká problematika zákona o myslivosti, zákona o zemědělství, lesnictví v ČR a jejich aplikační praxe.

Obsah semináře

  • Aktuální informace o fungování zákona o myslivosti a dalších relevantních předpisů v dotčené oblasti.
  • Navrhované změny, jejich potřeba a význam pro udržitelné hospodaření v krajině.
  • Struktura zákona o myslivosti, základní pojmy a orientace v normě a navrhovaných změnách.
  • Co se do novely nedostalo a dost zásadně v rozvoji oblasti myslivosti bude scházet.
  • Práva a povinnosti držitelů honiteb a vlastníků honebních pozemků.

 Jiří Michalisko

 Místopředseda ČMSZP, člen ČSAL z.s., ČSR z.s., AFCHJČR z.s., jeden z tvůrců podoby vlastnické novely zákona o myslivosti prosazující vyváženou rovnováhu hospodaření v krajině. Spolutvůrce a propagátor intervence AGROLESNICTVÍ návratu produkčních dřevin do zemědělské krajiny.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Seminář je zaměřen na seznámení se s právní úpravou výkonu práva myslivosti v České republice, s právy a povinnostmi držitelů a uživatelů honiteb a vlastníky a uživateli honebních pozemků.

 

Určeno

Všem subjektům veřejné správy i soukromého sektoru, kterých se bezprostředně dotýká problematika zákona o myslivosti, zákona o zemědělství, lesnictví v ČR a jejich aplikační praxe.

Obsah semináře

  • Aktuální informace o fungování zákona o myslivosti a dalších relevantních předpisů v dotčené oblasti.
  • Navrhované změny, jejich potřeba a význam pro udržitelné hospodaření v krajině.
  • Struktura zákona o myslivosti, základní pojmy a orientace v normě a navrhovaných změnách.
  • Co se do novely nedostalo a dost zásadně v rozvoji oblasti myslivosti bude scházet.
  • Práva a povinnosti držitelů honiteb a vlastníků honebních pozemků.

 Jiří Michalisko

 Místopředseda ČMSZP, člen ČSAL z.s., ČSR z.s., AFCHJČR z.s., jeden z tvůrců podoby vlastnické novely zákona o myslivosti prosazující vyváženou rovnováhu hospodaření v krajině. Spolutvůrce a propagátor intervence AGROLESNICTVÍ návratu produkčních dřevin do zemědělské krajiny.

Více informací a objednávka