12.04.2019

Úřad odpovídá na dotazy k nevyžádaným obchodním sdělením a k zákonu o službách informační společnosti.

Úřad pro ochranu osobních údajů doplnil do rubriky „Poradna“ odpovědi na často kladené otázky k nevyžádaným obchodním sdělením a k zákonu č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti). Dozvíte se

Úřad pro ochranu osobních údajů doplnil do rubriky „Poradna“ odpovědi na často kladené otázky k nevyžádaným obchodním sdělením a k zákonu č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti).

Dozvíte se v nich, že obchodním sdělením jsou i přání k Vánocům, Novému roku nebo k narozeninám, zasílané zákazníkům SMSkou či e-mailem, protože směřují k přímé podpoře image podnikatele, jak je to s technickými zprávami, které oznamují například odstávku poskytovaných služeb či změnu otevírací doby a kdy mohou být za obchodní sdělení považovány zprávy propagující například charitativní činnosti, nadační činnosti nebo třeba politické strany. Dále zde naleznete informace o tom, jaké jsou relevantní právní tituly pro zasílání obchodních sdělení, jaké podmínky musí obchodník při rozesílání dodržovat, co je přestupkem a jak vysoká sankce za přestupek hrozí. Odpovědi na otázky jsou zveřejněny na webu ÚOOÚ zde.

Pokud vás zajímá vztah mezi úpravou přímého marketingu v rámci GDPR a zasíláním obchodních sdělení podle zákona č. 480/2004 Sb., můžete si přečíst více informací v samostatném vyjádření ÚOOÚ GDPR a přímý elektronický marketing. Zde uvedená pravidla mají předejít obtěžování uživatelů elektronických kontaktů nevyžádanými obchodními sděleními a to bez rozdílu, zda je uživatelem fyzická či právnická osoba, ale zároveň i umožnit oprávněný obchodní styk, kde je to očekávatelné a není a priori obtěžující.

Zdroj: Úřad pro ochranu osobních údajů