03.05.2016

Změna poštovních služeb není možná bez dohody s obcemi

Kvalita a dostupnost poštovních služeb v území se nesmí snížit. A to i v případě, že se některé pobočky České pošty změní – na základě rozhodnutí vlády v rámci projektu Pošta Partner – na franšízy. Nejen proto se 9. května uskuteční jednání vedení Svazu a České pošty.

Kvalita a dostupnost poštovních služeb v území se nesmí snížit. A to i v případě, že se některé pobočky České pošty změní – na základě rozhodnutí vlády v rámci projektu Pošta Partner – na franšízy. Svaz měst obcí ČR přitom apeluje na dodržování dohody o partnerském přístupu České pošty ve vztahu k magistrátům a radnicím. Z území se totiž ozývá, že ne vše dříve domluvené platí a že existují důvodné obavy z nižší nabídky služeb na mnoha místech České republiky. Předsednictvo Svazu tak vyvolalo jednání s vedením České pošty. Uskuteční se v pondělí 9. května 2016 v pražském sídle Svazu měst a obcí ČR.

„Některé samosprávy mají obavy ze změny stávajících poboček České pošty na Poštu partner,“ říká předseda Svazu měst a obcí ČR a starosta Kyjova František Lukl a dodává: „Proto jsem požádal generálního ředitele České pošty Martina Elkána o jednání, které se uskuteční v pondělí 9. května. Na něm bychom měli probrat sporné otázky a nastavit rozumné procesy tak, aby se eliminovaly negativní dopady projektu na obce a zůstala zachována kvalita i rozsah poštovních služeb v území.“

Svaz měst a obcí ČR se současně obrátil na své členy se žádostí o co nejčerstvější informace o tom, jak projekt Pošta Partner probíhá a jaké konkrétní zkušenosti mají samosprávy s jednáními se zástupci České pošty. Podle stávajících zpráv, kterými Svaz disponuje, existují obce, kde se přechod na franšízu ujal, ale je také celá řada těch, které hlásí problémy. Nařízení vlády počítá s celkem 3 200 pobočkami České pošty, 2 500 by v rámci projektu Pošta Partner mělo být formou franšíz.