Školení pro obce

Exkluzivně pro zástupce členských obcí Svazu měst a obcí ČR nabízejí společnosti Aliaves & Co., a.s. a KVB advokatní kancelář s.r.o. za zvýhodněných podmínek celou škálu vzdělávacích kurzů, jak formou prezenční, tak i on-line.

Nabízené vzdělávání volně navazuje na úspěšný projekt Svazu měst a obcí ČR s názvem EFEKTIVNÍ SPRÁVA OBCÍ – ESO.

Slevy Vám budou započteny při objednávce.


červenec 2025

On-line školení

 09:00 - 11:00 (1490 hod)

 Akreditováno MV


 Cena on-line: 1 990,-

 Pro členy SMO: 1 490,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl školení

  • Podat systematický a srozumitelný výklad vzdělávací části zákona č. 312/2002 Sb. (se zdůrazněním změn účinných od 1. ledna 2025).
  • Objasnit zejména tyto tematické oblasti změn: zkouška vstupního vzdělávání, obsah zkoušky zvláštní odborné způsobilosti, zvláštní odborná způsobilost jiné osoby, průřezová zvláštní odborná způsobilost, akreditace programů a institucí, rovnocennost vzdělání.
  • Výklad ilustrovat praktickými příklady a propojit ho s procvičováním některých témat.

Webinář je určen zejména personalistům, tajemníkům obecních úřadů a starostům. Jeho obsah však může být užitečný všem, kteří jsou do úřadu územního samosprávného celku zařazeni jako (vedoucí) úředníci.

  • Specifika vzdělávání úředníků obcí a krajů.
  • Vstupní vzdělávání. Zkouška vstupního vzdělávání.
  • Průběžné vzdělávání.
  • Zvláštní odborná způsobilost. Zvláštní odborná způsobilost jiné osoby. Zkouška zvláštní odborné způsobilosti. Zkušební komise. Řízení o námitkách.
  • Vzdělávání vedoucích úředníků a vedoucích úřadů.
  • Akreditace.
  • Rovnocennost vzdělání.
  • První zkušenosti s novinkami ve vzdělávání úředníků.
  • Případové studie a další formy procvičování a systematizace vybraných dílčích témat webináře.




 Mgr. Petr Kuš

Absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Certifikovaný manažer vzdělávání dospělých (Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci). Původní profesí středoškolský učitel češtiny a základů společenských věd. 

Víc než 20 let se věnuje vzdělávání ve veřejné správě (jako organizátor kurzů, tvůrce vzdělávacích programů a studijních pomůcek, lektor a examinátor). 14 let pracoval v Institutu pro veřejnou správu Praha. 4 roky byl členem týmu vzdělávacího projektu ESO realizovaného Svazem měst a obcí ČR. Aktuálně zastává pozici manažera vzdělávání v KVB advokátní kanceláři. Komplexně zajišťuje přípravu a realizaci školení zejména pro orgány obcí a krajů, ústřední orgány státní správy, školy a školská zařízení.

Zkušenosti ze své dlouholeté pedagogické praxe zúročuje jako lektor průběžného vzdělávání úředníků obcí a krajů. Do jeho tematického portfolia patří např. systém veřejné správy v ČR, územní samosprávné celky, zákon o úřednících, základy práva nebo čeština v úřední praxi. Dlouhodobě se věnuje metodice vzdělávání dospělých a podílí se na rozvoji lektorských dovedností spolupracujících lektorů. 

Je spoluautorem 9 odborných publikací (např. „Územní samospráva přehledně a v příkladech“, „333 cvičení z veřejné správy“ nebo „Slabikář začínajícího lektora“). 

Rád chodí na procházky se svou jezevčicí Fany a večer do divadla. Už od dob puberty miluje poezii (jako recitátor i autor). Mezi jeho nové aktivity patří od léta 2025 zpěv (učí se zpívat šansony ve škole Nadi Válové). Užívá si bydlení na Starém Městě pražském v novorenesančním domě nedaleko Zlaté kapličky. Bojuje s vlastní závislostí na jedné ze sociálních sítí. Střídavě se mu (ne)daří hubnout. Tvrdí, že „Také vzdělávání může mít duši“ a že "Stůj co stůj zůstane svůj". 

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Účastníci se seznámí s dopady mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení na jejich každodenní činnost a budou je umět aplikovat v praxi. Dále se seznámí s návrhem novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí a souvisejících zákonů, který ruší dětské domovy pro děti do tří let věku a zavádí věkovou hranici 7 let pro umisťování dětí do ústavních zařízení, a jeho dopadem pro praxi OSPOD.

Obsah semináře

-            Konkrétní obsah mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení – zejména Úmluva o právech dítěte, Evropská sociální charty, Evropská úmluva o lidských právech a judikatura Evropského soudu pro lidská práva – a jejich použití v praxi OSPOD.

-            Vnitrostátní judikatura v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení a chystané legislativní změny.

-            Praktické vyhledávání a používání judikatury Evropského soudu pro lidská práva a Ústavního soudu a dalších zdrojů z oblastí relevantních pro činnost pracovníků OSPOD – tematické příručky, podcasty.

-            Dopady pro praxi OSPOD, řešení případových studií – např. multioborová spolupráce.

-            Související témata – výkon kolizního opatrovnictví, participace dětí apod.


 Mgr. Eva Petrová|Mgr. Martina Šiváková

Zástupkyně vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP, předsedkyně vládního Výboru pro práva dítěte

|

Pracovnice kanceláře vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Účastníci se seznámí s dopady mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení na jejich každodenní činnost a budou je umět aplikovat v praxi. Dále se seznámí s návrhem novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí a souvisejících zákonů, který ruší dětské domovy pro děti do tří let věku a zavádí věkovou hranici 7 let pro umisťování dětí do ústavních zařízení, a jeho dopadem pro praxi OSPOD.

Obsah semináře

-            Konkrétní obsah mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení – zejména Úmluva o právech dítěte, Evropská sociální charty, Evropská úmluva o lidských právech a judikatura Evropského soudu pro lidská práva – a jejich použití v praxi OSPOD.

-            Vnitrostátní judikatura v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení a chystané legislativní změny.

-            Praktické vyhledávání a používání judikatury Evropského soudu pro lidská práva a Ústavního soudu a dalších zdrojů z oblastí relevantních pro činnost pracovníků OSPOD – tematické příručky, podcasty.

-            Dopady pro praxi OSPOD, řešení případových studií – např. multioborová spolupráce.

-            Související témata – výkon kolizního opatrovnictví, participace dětí apod.


 Mgr. Eva Petrová|Mgr. Martina Šiváková

Zástupkyně vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP, předsedkyně vládního Výboru pro práva dítěte

|

Pracovnice kanceláře vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s problematikou domácího násilí, a to nejen z pohledu jeho identifikačních znaků, forem či základní charakteristiky ohrožené a násilné osoby, ale především s možnostmi jejího právního řešení v duchu zákona č. 135/2006 Sb., na ochranu před domácím násilím, ve znění pozdějších předpisů. Detekce domácího násilí, vykázání násilné osoby ze společného obydlí, činnost intervenčního centra, interdisciplinární přístup, předběžná opatření, možný souběh s trestním řízením apod. jsou dílčí témata, jimž bude v rámci semináře věnována náležitá pozornost, stejně jako poznatkům z praxe, dotazům a případné výměně zkušeností. 

Na semináři se např. dozvíte, zda již existují rozsudky, které postihují týrání pasivních svědků – dětí? Nebo Vám bude podrobněji vysvětlena problematika intervenčních center s pohledu charakteru jimi nabízené služby (včetně krizových lůžek).

Obsah semináře

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • identifikační znaky domácího násilí a jeho formy
  • stručná charakteristika násilné a ohrožené osoby
  • tři pilíře ochrany před domácím násilím, tj. policejní vykázání (jeho podstata a realizace), intervenční centrum (jeho postavení a odborná činnost), předběžná opatření (jejich druhy, podmínky pro jejich vydání a následný výkon)
  • interdisciplinární přístup při řešení domácího násilí
  • možnost souběžného vedení trestního řízení vůči násilné osobě
  • domácí násilí v přestupkové agendě  

 JUDr. Tomáš Durdík

soudce trestního kolegia Nejvyššího soudu, viceprezident Bílého kruhu bezpečí, z.s. (organizace pro pomoc obětem trestných činů), lektor Justiční akademie, České advokátní komory, Probační a mediační služby, člen Komise pro trestní právo Legislativní rady vlády, spoluautor Komentářů k trestnímu zákoníku, trestnímu řádu a zákonu o obětech trestných činů.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s problematikou domácího násilí, a to nejen z pohledu jeho identifikačních znaků, forem či základní charakteristiky ohrožené a násilné osoby, ale především s možnostmi jejího právního řešení v duchu zákona č. 135/2006 Sb., na ochranu před domácím násilím, ve znění pozdějších předpisů. Detekce domácího násilí, vykázání násilné osoby ze společného obydlí, činnost intervenčního centra, interdisciplinární přístup, předběžná opatření, možný souběh s trestním řízením apod. jsou dílčí témata, jimž bude v rámci semináře věnována náležitá pozornost, stejně jako poznatkům z praxe, dotazům a případné výměně zkušeností. 

Na semináři se např. dozvíte, zda již existují rozsudky, které postihují týrání pasivních svědků – dětí? Nebo Vám bude podrobněji vysvětlena problematika intervenčních center s pohledu charakteru jimi nabízené služby (včetně krizových lůžek).

Obsah semináře

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • identifikační znaky domácího násilí a jeho formy
  • stručná charakteristika násilné a ohrožené osoby
  • tři pilíře ochrany před domácím násilím, tj. policejní vykázání (jeho podstata a realizace), intervenční centrum (jeho postavení a odborná činnost), předběžná opatření (jejich druhy, podmínky pro jejich vydání a následný výkon)
  • interdisciplinární přístup při řešení domácího násilí
  • možnost souběžného vedení trestního řízení vůči násilné osobě
  • domácí násilí v přestupkové agendě  

 JUDr. Tomáš Durdík

soudce trestního kolegia Nejvyššího soudu, viceprezident Bílého kruhu bezpečí, z.s. (organizace pro pomoc obětem trestných činů), lektor Justiční akademie, České advokátní komory, Probační a mediační služby, člen Komise pro trestní právo Legislativní rady vlády, spoluautor Komentářů k trestnímu zákoníku, trestnímu řádu a zákonu o obětech trestných činů.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Seminář seznámí posluchače s aplikační praxí v oblasti vydávání jednotného environmentálního stanoviska (JES). Jedná se o nástroj procesní integrace státní správy v oblasti ochrany životního prostředí, zavedený zákonem č. 148/2023 Sb., o jednotném environmentálním stanovisku. JES se vydává ve formě závazného stanoviska namísto až 29 dosud samostatně vydávaných správních úkonů v oblasti ochrany životního prostředí, a to pro všechny záměry povolované podle stavebního zákona a dále pro záměry, které podléhají procesu EIA.

Obsahem semináře je rovněž přesah do stavebního řízení, včetně tématu digitalizace a souvisejících dopadů na činnost dotčených orgánů.

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s institutem jednotného environmentálního stanoviska jako nástrojem procesní integrace v oblasti ochrany životního prostředí a poskytnout jim komplexní náhled na proces vydávání JES a jeho jednotlivé fáze, s akcentem na poznatky z praxe správních orgánů a problémová místa v procesu vydávání JES.

Obsah semináře

  1. Úvod k zákonu o jednotném environmentálním stanovisku – účel, cíle, metodické pokyny a výkladová praxe

  1. JES ve vazbě na stavební zákon – představení hlavních změn v novém stavebním zákoně; koordinované závazné stanovisko; fikce; digitalizace a její dopad na činnost dotčených orgánů; přechodné období
  2. Základní specifikace JES – okruh záměrů, pro něž se vydává; výčet dotčených zákonů a jednotlivých správních úkonů, namísto nichž se JES vydává; výjimky
  3. Výkon státní správy – orgány příslušné k vydávání JES; kompetence, vnitřní organizace, zvláštní odborná způsobilost
  4. Proces vydání JES

- žádost, předběžná konzultace, vyjadřování jiných správních orgánů

- lhůty, včetně fikce souhlasu, náležitosti, platnost, zveřejňování

- koordinované závazné stanovisko

- změna a přezkum JES

  1. Kontrola, nápravná opatření, přestupky
  2. Přechodná ustanovení, aplikační praxe ve vazbě na řízení zahájená podle starého stavebního zákona, změny dříve vydaných správních aktů
  3. Účast veřejnosti
  4. Změny ve složkových zákonech v oblasti životního prostředí – změny související se zavedením JES, změny vyplývající z nového stavebního zákona, nesouvisející novelizace

- zákon o ochraně přírody a krajiny – především společné rozhodnutí

- zákon o posuzování vlivů na životní prostředí – společný proces EIA a JES

- zákon o ochraně zemědělského půdního fondu

- lesní zákon

- vodní zákon

- zákon o ochraně ovzduší

- zákon o prevenci závažných havárií

- zákon o odpadech

10. Diskuse – závěrečná, ale i průběžná po celou dobu semináře


 Mgr. Pavel Chlíbek

Právník legislativního odboru MŽP, specialista na JES, spolutvůrce zákona č. 148/2023 Sb., o jednotném environmentálním stanovisku.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Seminář seznámí posluchače s aplikační praxí v oblasti vydávání jednotného environmentálního stanoviska (JES). Jedná se o nástroj procesní integrace státní správy v oblasti ochrany životního prostředí, zavedený zákonem č. 148/2023 Sb., o jednotném environmentálním stanovisku. JES se vydává ve formě závazného stanoviska namísto až 29 dosud samostatně vydávaných správních úkonů v oblasti ochrany životního prostředí, a to pro všechny záměry povolované podle stavebního zákona a dále pro záměry, které podléhají procesu EIA.

Obsahem semináře je rovněž přesah do stavebního řízení, včetně tématu digitalizace a souvisejících dopadů na činnost dotčených orgánů.

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s institutem jednotného environmentálního stanoviska jako nástrojem procesní integrace v oblasti ochrany životního prostředí a poskytnout jim komplexní náhled na proces vydávání JES a jeho jednotlivé fáze, s akcentem na poznatky z praxe správních orgánů a problémová místa v procesu vydávání JES.

Obsah semináře

  1. Úvod k zákonu o jednotném environmentálním stanovisku – účel, cíle, metodické pokyny a výkladová praxe

  1. JES ve vazbě na stavební zákon – představení hlavních změn v novém stavebním zákoně; koordinované závazné stanovisko; fikce; digitalizace a její dopad na činnost dotčených orgánů; přechodné období
  2. Základní specifikace JES – okruh záměrů, pro něž se vydává; výčet dotčených zákonů a jednotlivých správních úkonů, namísto nichž se JES vydává; výjimky
  3. Výkon státní správy – orgány příslušné k vydávání JES; kompetence, vnitřní organizace, zvláštní odborná způsobilost
  4. Proces vydání JES

- žádost, předběžná konzultace, vyjadřování jiných správních orgánů

- lhůty, včetně fikce souhlasu, náležitosti, platnost, zveřejňování

- koordinované závazné stanovisko

- změna a přezkum JES

  1. Kontrola, nápravná opatření, přestupky
  2. Přechodná ustanovení, aplikační praxe ve vazbě na řízení zahájená podle starého stavebního zákona, změny dříve vydaných správních aktů
  3. Účast veřejnosti
  4. Změny ve složkových zákonech v oblasti životního prostředí – změny související se zavedením JES, změny vyplývající z nového stavebního zákona, nesouvisející novelizace

- zákon o ochraně přírody a krajiny – především společné rozhodnutí

- zákon o posuzování vlivů na životní prostředí – společný proces EIA a JES

- zákon o ochraně zemědělského půdního fondu

- lesní zákon

- vodní zákon

- zákon o ochraně ovzduší

- zákon o prevenci závažných havárií

- zákon o odpadech

10. Diskuse – závěrečná, ale i průběžná po celou dobu semináře


 Mgr. Pavel Chlíbek

Právník legislativního odboru MŽP, specialista na JES, spolutvůrce zákona č. 148/2023 Sb., o jednotném environmentálním stanovisku.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Seminář je určen pro úředníky obecních a městských úřadů, kteří se v rámci své činnosti zabývají agendou hazardních her, tj. povolením k umístění herního prostoru či ohlášením hazardní hry. Tento seminář představuje obecný úvod do regulace hazardních her s detailnějším zaměřením na povolovací proces z pohledu obecních úřadů, přičemž kromě platné právní úpravy budou představeny i aktuality z oblasti regulace hazardních her, které mají dopad nejen na obce a jejich činnost.

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit příslušné úředníky obecních a městských úřadů s problematikou agendy hazardních her ve vztahu k aktuální právní úpravě, jejich povolování a jejich regulaci vyplývající ze zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách se zaměřením na úskalí celého procesu povolování herních prostorů, nejčastější pochybení a jejich předcházení.

Obsah semináře

  • Aktuální právní úprava upravující provozování hazardních her podle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách
  • Výklad nejdůležitějších pojmů
  • Ohlášení hazardní hry
  • Problematika povolovacího procesu z pohledu obecních úřadů
  • Oznámení změn skutečností
  • Změny, zrušení a zánik povolení k umístění herního prostoru
  • Nejčastější procesní pochybení a jejich předcházení
  • Zodpovězení nejčastějších dotazů
  • Aktuality z oblasti regulace hazardních her
  • Reakce na dotazy posluchačů

 Ing. Tomáš Bureš

Lektor je vedoucí oddělení 7302 – Regulace hazardu na Ministerstvu financí ČR.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 00:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Seminář je určen pro úředníky obecních a městských úřadů, kteří se v rámci své činnosti zabývají agendou hazardních her, tj. povolením k umístění herního prostoru či ohlášením hazardní hry. Tento seminář představuje obecný úvod do regulace hazardních her s detailnějším zaměřením na povolovací proces z pohledu obecních úřadů, přičemž kromě platné právní úpravy budou představeny i aktuality z oblasti regulace hazardních her, které mají dopad nejen na obce a jejich činnost.

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit příslušné úředníky obecních a městských úřadů s problematikou agendy hazardních her ve vztahu k aktuální právní úpravě, jejich povolování a jejich regulaci vyplývající ze zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách se zaměřením na úskalí celého procesu povolování herních prostorů, nejčastější pochybení a jejich předcházení.

Obsah semináře

  • Aktuální právní úprava upravující provozování hazardních her podle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách
  • Výklad nejdůležitějších pojmů
  • Ohlášení hazardní hry
  • Problematika povolovacího procesu z pohledu obecních úřadů
  • Oznámení změn skutečností
  • Změny, zrušení a zánik povolení k umístění herního prostoru
  • Nejčastější procesní pochybení a jejich předcházení
  • Zodpovězení nejčastějších dotazů
  • Aktuality z oblasti regulace hazardních her
  • Reakce na dotazy posluchačů

 Ing. Tomáš Bureš

Lektor je vedoucí oddělení 7302 – Regulace hazardu na Ministerstvu financí ČR.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem školení je prohloubit znalosti účastníků vzdělávání v oblasti správy místních poplatků a zaměřit se na nejčastější situace, ke kterým dochází při stanovování a placení místních poplatků. Zároveň budou rozebrány problematické aspekty správy místních poplatků v návaznosti na konstrukci obecně závazných vyhlášek.

Obsah semináře

Poplatek za komunální odpad

*subjekt poplatku – poplatník včetně nezletilých poplatníků

*předmět poplatku

*výše poplatku

*ohlašovací povinnost

*osvobození od poplatku

* Posečkání a splátkování

*Prominutí poplatku

*Problematika placení místních poplatků

  • dobrovolné – vybírání

          - lhůta splatnosti

          - náhradní lhůta splatnosti

  • nedobrovolné – vymáhání

         - vyměření místního poplatku

         - daňová exekuce jako jeden ze způsobů vymáhání nedoplatku

Je vlastník nemovité věci  pro řádné splnění ohlašovací povinnosti povinen zjišťovat, zda jsou v jeho nemovité věci přihlášeny fyzické osoby?

Je podmínkou pro vznik poplatkové povinnosti k místnímu poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci, aby nemovitá věc, ve které má fyzická osoba bydliště nebo která je ve vlastnictví fyzické či právnické osoby, byla v katastru nemovitostí evidována jako „rodinný dům“ nebo „stavba pro rodinnou rekreaci“?

Může plátce poplatku, kterým je společenství vlastníků jednotek, rozpočítat poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci, jehož základem je kapacita soustřeďovacích prostředků, na jednotlivé poplatníky podle velikosti podlahové plochy jejich bytu?

Fyzická osoba vlastní bytový dům, jenž není rozdělen na bytové jednotky, ale z výpisu z katastru nemovitostí vyplývá, že se v něm nachází deset bytů. V osmi z nich jsou přihlášené fyzické osoby. Bude za zbylé dva byty platit poplatek za obecní systém odpadového hospodářství vlastník bytového domu?

Může obec u místních poplatků za komunální odpad stanovit splatnost poplatku před uplynutím poplatkového období?

Může správce poplatku vrátit vratitelný přeplatek na místním poplatku, který je nižší než 200 Kč?

Započítávají se do výše sazby poplatků za komunální odpad náklady, které obcím vznikají v souvislosti s odpadovým hospodářstvím? 

Poplatek za psy

*subjekt poplatku – poplatník včetně nezletilých poplatníků

*předmět poplatku

*výše poplatku

*ohlašovací povinnost

Poplatník má v držení dva psy, u jednoho z nich mu svědčí osvobození, lze v takovém  případě uplatnit zvýšenou sazbu poplatku?

Místní poplatek ze psů – Stanovení poplatkové povinnosti v poměrné výši.

 

Poplatek za užívání veřejného prostranství

*subjekt poplatku – poplatník včetně nezletilých poplatníků

*předmět poplatku

*výše poplatku

*ohlašovací povinnost

Kdo je v postavení poplatníka poplatku za užívání veřejného prostranství v případě zvláštního užívání veřejného prostranství pro umístění stavebních zařízení?

Na základě jakého právního předpisu je správce poplatku oprávněn zjišťovat a shromažďovat informace o poplatkových subjektech?

Na základě jakého právního předpisu a v jakém rozsahu jsou obecní a krajské úřady oprávněny k využívání informačních registrů veřejné správy po zrušení ust. § 16 zákona o místních poplatcích?

Lze za umístění samoobslužných zásilkových (výdejových) boxů umístěných na veřejném prostranství vybírat místní poplatek za užívání veřejného prostranství?

Jak postupovat v případech, kdy skutečná doba užívání veřejného prostranství je rozdílná od doby, kterou poplatník uvedl v ohlášení nebo pokud k záboru veřejného prostranství po splnění ohlašovací povinnosti nedojde?

 

Souhrnně k místním poplatkům:

*Místní poplatky – jednotlivé místní poplatky

*Správa místních poplatků obecně

*Stanovení místních poplatků a předpoklady pro rozhodnutí

*Placení místních poplatků, využití přeplatků na DPFO

*Doručování v poplatkových záležitostech

*Sankce v oblasti místních poplatků

*Odvolání a další opravné a dozorčí prostředky při správě místních poplatků

*Specifika tvorby obecně závazných vyhlášek k MP

*Konstrukční prvky jednotlivých místních poplatků

*Možnosti obcí ovlivnit výnos z poplatků

Může obec požadovat prokázání vzniku nároku na osvobození nebo úlevu od poplatku pouze předložením konkrétního dokladu, který obec určí?

Lze při správě místních poplatků v rámci doručování písemností využít konverzní (hybridní) poštu?

Lze přiznat poplatníkovi osobní či úkonové osvobození od správního poplatku v případě, kdy je na základě plné moci zastoupen zástupcem nebo advokátem?

Je Hasičský záchranný sbor ČR osvobozen od správních poplatků dle ust. § 8 odst. 1 písm. a) zákona o správních poplatcích?

Podléhá pobyt rodičů, kteří doprovázejí děti při léčebném pobytu ve zdravotnickém zařízení, místnímu poplatku z pobytu?

Je vybírán poplatek z pobytu od osob, které pobývají v lázních v rámci příspěvkové lázeňské léčebně rehabilitační péče nebo si lázeňskou péči hradí sami?

Může správce poplatku nadále vymáhat, případně odepsat část nedoplatku, kterou eviduje na osobním daňovém účtu poplatkového subjektu poté, co část pohledávky zanikla v souvislosti se zastavením exekuce dle bodu 18 až 24 čl. IV Přechodná ustanovení zákona č. 286/2021 Sb.?

Podléhá vydání potvrzení o bezdlužnosti, které poplatník požaduje pro Úřad práce České republiky, správnímu poplatku?


 prof. doc. JUDr. Ing. Michal Radvan Ph.D.

Profesor pro finanční právo a proděkan pro zahraniční a vnější vztahy Právnické fakulty Masarykovy univerzity, pravidelně přednáší a publikuje na téma místních daní v ČR i v zahraničí. Je členem komise pro finanční Právo Legislativní rady vlády ČR.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem školení je prohloubit znalosti účastníků vzdělávání v oblasti správy místních poplatků a zaměřit se na nejčastější situace, ke kterým dochází při stanovování a placení místních poplatků. Zároveň budou rozebrány problematické aspekty správy místních poplatků v návaznosti na konstrukci obecně závazných vyhlášek.

Obsah semináře

Poplatek za komunální odpad

*subjekt poplatku – poplatník včetně nezletilých poplatníků

*předmět poplatku

*výše poplatku

*ohlašovací povinnost

*osvobození od poplatku

* Posečkání a splátkování

*Prominutí poplatku

*Problematika placení místních poplatků

  • dobrovolné – vybírání

          - lhůta splatnosti

          - náhradní lhůta splatnosti

  • nedobrovolné – vymáhání

         - vyměření místního poplatku

         - daňová exekuce jako jeden ze způsobů vymáhání nedoplatku

Je vlastník nemovité věci  pro řádné splnění ohlašovací povinnosti povinen zjišťovat, zda jsou v jeho nemovité věci přihlášeny fyzické osoby?

Je podmínkou pro vznik poplatkové povinnosti k místnímu poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci, aby nemovitá věc, ve které má fyzická osoba bydliště nebo která je ve vlastnictví fyzické či právnické osoby, byla v katastru nemovitostí evidována jako „rodinný dům“ nebo „stavba pro rodinnou rekreaci“?

Může plátce poplatku, kterým je společenství vlastníků jednotek, rozpočítat poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci, jehož základem je kapacita soustřeďovacích prostředků, na jednotlivé poplatníky podle velikosti podlahové plochy jejich bytu?

Fyzická osoba vlastní bytový dům, jenž není rozdělen na bytové jednotky, ale z výpisu z katastru nemovitostí vyplývá, že se v něm nachází deset bytů. V osmi z nich jsou přihlášené fyzické osoby. Bude za zbylé dva byty platit poplatek za obecní systém odpadového hospodářství vlastník bytového domu?

Může obec u místních poplatků za komunální odpad stanovit splatnost poplatku před uplynutím poplatkového období?

Může správce poplatku vrátit vratitelný přeplatek na místním poplatku, který je nižší než 200 Kč?

Započítávají se do výše sazby poplatků za komunální odpad náklady, které obcím vznikají v souvislosti s odpadovým hospodářstvím? 

Poplatek za psy

*subjekt poplatku – poplatník včetně nezletilých poplatníků

*předmět poplatku

*výše poplatku

*ohlašovací povinnost

Poplatník má v držení dva psy, u jednoho z nich mu svědčí osvobození, lze v takovém  případě uplatnit zvýšenou sazbu poplatku?

Místní poplatek ze psů – Stanovení poplatkové povinnosti v poměrné výši.

 

Poplatek za užívání veřejného prostranství

*subjekt poplatku – poplatník včetně nezletilých poplatníků

*předmět poplatku

*výše poplatku

*ohlašovací povinnost

Kdo je v postavení poplatníka poplatku za užívání veřejného prostranství v případě zvláštního užívání veřejného prostranství pro umístění stavebních zařízení?

Na základě jakého právního předpisu je správce poplatku oprávněn zjišťovat a shromažďovat informace o poplatkových subjektech?

Na základě jakého právního předpisu a v jakém rozsahu jsou obecní a krajské úřady oprávněny k využívání informačních registrů veřejné správy po zrušení ust. § 16 zákona o místních poplatcích?

Lze za umístění samoobslužných zásilkových (výdejových) boxů umístěných na veřejném prostranství vybírat místní poplatek za užívání veřejného prostranství?

Jak postupovat v případech, kdy skutečná doba užívání veřejného prostranství je rozdílná od doby, kterou poplatník uvedl v ohlášení nebo pokud k záboru veřejného prostranství po splnění ohlašovací povinnosti nedojde?

 

Souhrnně k místním poplatkům:

*Místní poplatky – jednotlivé místní poplatky

*Správa místních poplatků obecně

*Stanovení místních poplatků a předpoklady pro rozhodnutí

*Placení místních poplatků, využití přeplatků na DPFO

*Doručování v poplatkových záležitostech

*Sankce v oblasti místních poplatků

*Odvolání a další opravné a dozorčí prostředky při správě místních poplatků

*Specifika tvorby obecně závazných vyhlášek k MP

*Konstrukční prvky jednotlivých místních poplatků

*Možnosti obcí ovlivnit výnos z poplatků

Může obec požadovat prokázání vzniku nároku na osvobození nebo úlevu od poplatku pouze předložením konkrétního dokladu, který obec určí?

Lze při správě místních poplatků v rámci doručování písemností využít konverzní (hybridní) poštu?

Lze přiznat poplatníkovi osobní či úkonové osvobození od správního poplatku v případě, kdy je na základě plné moci zastoupen zástupcem nebo advokátem?

Je Hasičský záchranný sbor ČR osvobozen od správních poplatků dle ust. § 8 odst. 1 písm. a) zákona o správních poplatcích?

Podléhá pobyt rodičů, kteří doprovázejí děti při léčebném pobytu ve zdravotnickém zařízení, místnímu poplatku z pobytu?

Je vybírán poplatek z pobytu od osob, které pobývají v lázních v rámci příspěvkové lázeňské léčebně rehabilitační péče nebo si lázeňskou péči hradí sami?

Může správce poplatku nadále vymáhat, případně odepsat část nedoplatku, kterou eviduje na osobním daňovém účtu poplatkového subjektu poté, co část pohledávky zanikla v souvislosti se zastavením exekuce dle bodu 18 až 24 čl. IV Přechodná ustanovení zákona č. 286/2021 Sb.?

Podléhá vydání potvrzení o bezdlužnosti, které poplatník požaduje pro Úřad práce České republiky, správnímu poplatku?


 prof. doc. JUDr. Ing. Michal Radvan Ph.D.

Profesor pro finanční právo a proděkan pro zahraniční a vnější vztahy Právnické fakulty Masarykovy univerzity, pravidelně přednáší a publikuje na téma místních daní v ČR i v zahraničí. Je členem komise pro finanční Právo Legislativní rady vlády ČR.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Na semináři Vám bude např. zodpovězeno, zda dítě, které cestuje s pěstouny na dovolenou do zahraničí (jedná se o běžnou dovolenou cca 10 dní) potřebuje souhlas rodičů, případně přeložení rozsudku do jiného jazyka?

Nebo se dozvíte, jak často musí pěstoun poskytovat rodiči informace o dítěti? Je možno např. 1x ročně?

Nebo bude probíráno, zda jsou důležitější kroužky, které děti navštěvují a pěstouni je preferují nebo kontakt s rodiči?

Tématem kurzu je poukázat na podstatu kontaktů dítěte s biologickou rodinou, na možná úskalí a hledání řešení situací tak, aby dítě bylo komplikovanou rodinnou situací zasaženo co možná nejméně. V rámci odpovědnosti orgánu sociálně-právní ochrany dětí, soudu, doprovázející organizace, pomocných služeb a odborné pomoci budou nastíněny možnosti vzájemné spolupráce v mezích jejich kompetencí včetně zajištění participačních práv dítěte.
Dítě, jehož pečující prostředí v původní biologické rodině mu není schopno zajistit jeho potřeby, je ohroženo na svém zdravém fyzickém a psychickém vývoji. Není-li možné sanovat biologickou rodinu natolik, aby v ní mohlo dítě dále zůstat, přichází v úvahu jeho umístění do náhradní rodinné péče – krátkodobé, případně dlouhodobé. Již tento akt způsobuje v psychice dítěte ztrátu pocitu bezpečí včetně ztráty nejbližších osob jeho života – biologických rodičů. Aby se tento psychický stav dále neprohluboval a naopak došlo ke stabilizaci jeho vazeb k oběma rodičům při adaptaci na nové pečující prostředí, je povinností všech složek státu, které nesou odpovědnost za umístění dítěte do náhradní rodinné péče, aby vytvořili takový systém péče o dítě, který bude jako samozřejmost zahrnovat i jeho kontakt s rodiči, případně členy širší rodiny.

Obsah semináře

Proces umístění

-Proces předcházející umístění dítěte do náhradní rodinné péče
-Umístění dítěte v náhradní rodinné péči a zajištění jeho participačních práv

Spolupráce jednotlivých složek systému

-Spolupráce s biologickou rodinou ve vztahu ke kontaktu s dítětem, s přihlédnutím k obsahu rodičovských kompetencí rodičů
-Důležitost kontaktu dítěte s členy biologického rodinného systému a diagnostika možností jeho realizace

Specifika kontaktu dítěte

-Kontakt dítěte s rodiči v případě omezení jejich svéprávnosti a rodičovské odpovědnosti


 JUDr. Soňa Soukupová

Opatrovnická soudkyně Okresního soudu v Chrudimi s praxí téměř 36 let v justici a 34 let na pozici soudkyně, většinou s náplní práce opatrovnické soudnictví. Absolvovala jsem Univerzitu Jana Evangelisty Purkyně v Brně v roce 1988. Ve své opatrovnické agendě využívám již 7. rokem interdisciplinární spolupráci, do které jsou zapojeny různé orgány a organizace, které se zabývají řešením rodinných problémů a situací. Věnuji se i vzdělávání pěstounů, se kterými se ráda setkávám a získávám tak další poznatky z přímého výkonu náhradní rodinné péče. Domnívám se, že náhradnímu typu péče o nezletilé děti je třeba věnovat vyšší pozornost, než je tomu nyní. Vnímám nutnost nastavení efektivní koordinace jednotlivých složek systému, což se nepochybně promítne do celého procesu sanace biologických rodin a do samotného výkonu náhradní rodinné péče.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Na semináři Vám bude např. zodpovězeno, zda dítě, které cestuje s pěstouny na dovolenou do zahraničí (jedná se o běžnou dovolenou cca 10 dní) potřebuje souhlas rodičů, případně přeložení rozsudku do jiného jazyka?

Nebo se dozvíte, jak často musí pěstoun poskytovat rodiči informace o dítěti? Je možno např. 1x ročně?

Nebo bude probíráno, zda jsou důležitější kroužky, které děti navštěvují a pěstouni je preferují nebo kontakt s rodiči?

Tématem kurzu je poukázat na podstatu kontaktů dítěte s biologickou rodinou, na možná úskalí a hledání řešení situací tak, aby dítě bylo komplikovanou rodinnou situací zasaženo co možná nejméně. V rámci odpovědnosti orgánu sociálně-právní ochrany dětí, soudu, doprovázející organizace, pomocných služeb a odborné pomoci budou nastíněny možnosti vzájemné spolupráce v mezích jejich kompetencí včetně zajištění participačních práv dítěte.
Dítě, jehož pečující prostředí v původní biologické rodině mu není schopno zajistit jeho potřeby, je ohroženo na svém zdravém fyzickém a psychickém vývoji. Není-li možné sanovat biologickou rodinu natolik, aby v ní mohlo dítě dále zůstat, přichází v úvahu jeho umístění do náhradní rodinné péče – krátkodobé, případně dlouhodobé. Již tento akt způsobuje v psychice dítěte ztrátu pocitu bezpečí včetně ztráty nejbližších osob jeho života – biologických rodičů. Aby se tento psychický stav dále neprohluboval a naopak došlo ke stabilizaci jeho vazeb k oběma rodičům při adaptaci na nové pečující prostředí, je povinností všech složek státu, které nesou odpovědnost za umístění dítěte do náhradní rodinné péče, aby vytvořili takový systém péče o dítě, který bude jako samozřejmost zahrnovat i jeho kontakt s rodiči, případně členy širší rodiny.

Obsah semináře

Proces umístění

-Proces předcházející umístění dítěte do náhradní rodinné péče
-Umístění dítěte v náhradní rodinné péči a zajištění jeho participačních práv

Spolupráce jednotlivých složek systému

-Spolupráce s biologickou rodinou ve vztahu ke kontaktu s dítětem, s přihlédnutím k obsahu rodičovských kompetencí rodičů
-Důležitost kontaktu dítěte s členy biologického rodinného systému a diagnostika možností jeho realizace

Specifika kontaktu dítěte

-Kontakt dítěte s rodiči v případě omezení jejich svéprávnosti a rodičovské odpovědnosti


 JUDr. Soňa Soukupová

Opatrovnická soudkyně Okresního soudu v Chrudimi s praxí téměř 36 let v justici a 34 let na pozici soudkyně, většinou s náplní práce opatrovnické soudnictví. Absolvovala jsem Univerzitu Jana Evangelisty Purkyně v Brně v roce 1988. Ve své opatrovnické agendě využívám již 7. rokem interdisciplinární spolupráci, do které jsou zapojeny různé orgány a organizace, které se zabývají řešením rodinných problémů a situací. Věnuji se i vzdělávání pěstounů, se kterými se ráda setkávám a získávám tak další poznatky z přímého výkonu náhradní rodinné péče. Domnívám se, že náhradnímu typu péče o nezletilé děti je třeba věnovat vyšší pozornost, než je tomu nyní. Vnímám nutnost nastavení efektivní koordinace jednotlivých složek systému, což se nepochybně promítne do celého procesu sanace biologických rodin a do samotného výkonu náhradní rodinné péče.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Platná legislativa.

Vymezení pojmů: pokladna, druhy pokladních dokladů, jejich číslování, okamžik vystavení dokladů, povinné náležitosti pokladních dokladů, vazba na oběh účetních dokladů, vazba na směrnice určující hmotnou zodpovědnost, oprávnění podepisovat doklady, podpisové vzory, formální a věcná kontrola pokladních dokladů, oprava pokladních dokladů.

Omezení plateb v hotovosti.

Ceniny: šeky, známky, kolky, stravenky, šeky jako platební prostředky. Inventarizace, limity hotovosti, bezpečnostní předpisy, dohoda o hmotné odpovědnosti.

Platební karty: evidence, účtování, časté chyby. Kdy je ceninou? Úhrady platební kartou zaměstnance za zaměstnavatele

Elektronická stravenka: kdy je a kdy není ceninou, jak účtovat

Valutové pokladny, pokladna a cizí měny – zásady účtování, účtování záloh na zahraniční služební cesty, vyúčtování služebních cest, použití směnných kurzů cizích měn, účtování kurzových rozdílů.

Pokladní doklady z hlediska zákona o DPH a z hlediska zákona o účetnictví, způsob vystavování pokladních dokladů a nezbytné náležitosti dokladů, běžné a zjednodušení daňové doklady, opravné doklady a úpravy v prokázání okamžiku, kdy je doklad dán do dispozice příjemci, údaje pro potřeby účetní jednotky,

Inventarizace pokladny, zjištěné rozdíly, odpovědnost za škodu, falešné bankovky, nejčastější chyby zjišťované při vedení pokladen. Chybějící hotovost a ceniny – právní řešení, účtování.

Pokladní kniha - ruční vedení pokladního deníku, vedení na PC, obraty, zůstatky, protokolární předávání.

Účtování pokladních dokladů – příjmových, výdajových. Podklady – paragony, cestovní příkazy …, zaúčtování dokladů hrazených z provozních záloh poskytnutých zaměstnanci.

Provozní zálohy – vnitřní pravidla, zákonné omezení pro p.o. zřízené státem.

Vazba pokladny na účetnictví, mzdovou agendu, vnitřní kontrolní systém - kumulace funkcí.

Náležitosti dokladů podle dalších předpisů: zákona o ochraně spotřebitele, živnostenského zákona, NOZ.

 

Obsah semináře

Obsah směrnice pro činnost pokladny: organizační struktura účetní jednotky, druhy pokladních dokladů, oběh účetních dokladů, podpisové vzory. 

Diskuse, dotazy.


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Platná legislativa.

Vymezení pojmů: pokladna, druhy pokladních dokladů, jejich číslování, okamžik vystavení dokladů, povinné náležitosti pokladních dokladů, vazba na oběh účetních dokladů, vazba na směrnice určující hmotnou zodpovědnost, oprávnění podepisovat doklady, podpisové vzory, formální a věcná kontrola pokladních dokladů, oprava pokladních dokladů.

Omezení plateb v hotovosti.

Ceniny: šeky, známky, kolky, stravenky, šeky jako platební prostředky. Inventarizace, limity hotovosti, bezpečnostní předpisy, dohoda o hmotné odpovědnosti.

Platební karty: evidence, účtování, časté chyby. Kdy je ceninou? Úhrady platební kartou zaměstnance za zaměstnavatele

Elektronická stravenka: kdy je a kdy není ceninou, jak účtovat

Valutové pokladny, pokladna a cizí měny – zásady účtování, účtování záloh na zahraniční služební cesty, vyúčtování služebních cest, použití směnných kurzů cizích měn, účtování kurzových rozdílů.

Pokladní doklady z hlediska zákona o DPH a z hlediska zákona o účetnictví, způsob vystavování pokladních dokladů a nezbytné náležitosti dokladů, běžné a zjednodušení daňové doklady, opravné doklady a úpravy v prokázání okamžiku, kdy je doklad dán do dispozice příjemci, údaje pro potřeby účetní jednotky,

Inventarizace pokladny, zjištěné rozdíly, odpovědnost za škodu, falešné bankovky, nejčastější chyby zjišťované při vedení pokladen. Chybějící hotovost a ceniny – právní řešení, účtování.

Pokladní kniha - ruční vedení pokladního deníku, vedení na PC, obraty, zůstatky, protokolární předávání.

Účtování pokladních dokladů – příjmových, výdajových. Podklady – paragony, cestovní příkazy …, zaúčtování dokladů hrazených z provozních záloh poskytnutých zaměstnanci.

Provozní zálohy – vnitřní pravidla, zákonné omezení pro p.o. zřízené státem.

Vazba pokladny na účetnictví, mzdovou agendu, vnitřní kontrolní systém - kumulace funkcí.

Náležitosti dokladů podle dalších předpisů: zákona o ochraně spotřebitele, živnostenského zákona, NOZ.

 

Obsah semináře

Obsah směrnice pro činnost pokladny: organizační struktura účetní jednotky, druhy pokladních dokladů, oběh účetních dokladů, podpisové vzory. 

Diskuse, dotazy.


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Od historie nájemního bydlení přes právní základy bydlení vůbec až k otázce podrobností nájemní smlouvy. Nájemné a další úhrady. Co patří do služeb, co nikoli, co platí pronajímatel, co nájemce u drobných oprav. Jak připravit obec na rozhodnutí o způsobu nájemního bydlení, jaké jsou možnosti ve stanovení nájemného. Co je důležitější – sociální smír nebo péče řádného hospodáře? Kdo nemá neplatící nájemce, nežije asi v České republice! Jak se ukončuje nájem výpovědí. Pomohou smlouvy na dobu určitou? Rekonstrukce bytů za provozu – jak se to projeví na nájemném? Jak na rozúčtování tepla, na nové podmínky měření a na možnost nastavení poměru základní a spotřební složky tepla. Jak na nové podmínky o měsíčních odečtech? Wallboxy a fotovoltaika jako výzva doby. A na závěr – i obce se mohou stát členy SVJ.

Cíl semináře

 

 

Obnovit nebo prohloubit právní, ekonomické a provozní povědomí o správě bytů, zejména nájemních ve vlastnictví obce. Získat přehled o aktuálních výzvách ve správě bytového fondu.

Obsah semináře

  • Krátce k právní historii regulace nájemních vztahů, ústavní principy nájmu bytu, regulace nájemného
  • Sjednání výše nájemného při nájmu bytu či domu s ohledem na péči řádného hospodáře, změny výše nájemného v průběhu trvání nájmu, důsledek investice do bytového fondu na úpravu podmínek nájemní smlouvy a výši nájemného
  • Náklady na běžné opravy a drobnou údržbu bytu dle NV, připravovaná novela nařízení vlády
  • Stanovení záloh za služby spojené s užíváním bytu a jejich změny, způsoby rozúčtování nákladů a vyúčtování záloh na služby spojené s užíváním bytu, typy služeb, způsoby rozúčtování, jak je to s paušálními platbami za služby
  • Nové podmínky poskytování měsíčních informací o spotřebě,
  • Novela vyhlášky o rozúčtování nákladů na vytápění, nastavení základní a spotřební složky podle energetické třídy domu
  • Aktuální změny a zvláštní případy u provozu bytů, změny kotlů, možnost odpojení od dodávky tepla,
  • Vymáhání dluhů od nájemců, jak je to s úroky s prodlení, rozkaz k vyklizení, problematika doručování
  • Novela podmínek pro cejchování měřidel v bytech
  • Některé provozní odlišnosti v případě pronájmu bytu ve vlastnictví obce
  • Externí správa bytového fondu, rozsah zmocnění správce
  • Wallboxy, sdílená energetika a další aktuální provozní a právní otázky
  • Problematika SVJ – pro zájemce na závěr

 Ing. Bc. Pavel Rakouš

Působí na Ministerstvu pro místní rozvoj od roku 1996, stále v okruhu bytové a realitní problematiky, v současné době se zaměřením na služby, provoz a náklady spojené s bydlením.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Od historie nájemního bydlení přes právní základy bydlení vůbec až k otázce podrobností nájemní smlouvy. Nájemné a další úhrady. Co patří do služeb, co nikoli, co platí pronajímatel, co nájemce u drobných oprav. Jak připravit obec na rozhodnutí o způsobu nájemního bydlení, jaké jsou možnosti ve stanovení nájemného. Co je důležitější – sociální smír nebo péče řádného hospodáře? Kdo nemá neplatící nájemce, nežije asi v České republice! Jak se ukončuje nájem výpovědí. Pomohou smlouvy na dobu určitou? Rekonstrukce bytů za provozu – jak se to projeví na nájemném? Jak na rozúčtování tepla, na nové podmínky měření a na možnost nastavení poměru základní a spotřební složky tepla. Jak na nové podmínky o měsíčních odečtech? Wallboxy a fotovoltaika jako výzva doby. A na závěr – i obce se mohou stát členy SVJ.

Cíl semináře

 

 

Obnovit nebo prohloubit právní, ekonomické a provozní povědomí o správě bytů, zejména nájemních ve vlastnictví obce. Získat přehled o aktuálních výzvách ve správě bytového fondu.

Obsah semináře

  • Krátce k právní historii regulace nájemních vztahů, ústavní principy nájmu bytu, regulace nájemného
  • Sjednání výše nájemného při nájmu bytu či domu s ohledem na péči řádného hospodáře, změny výše nájemného v průběhu trvání nájmu, důsledek investice do bytového fondu na úpravu podmínek nájemní smlouvy a výši nájemného
  • Náklady na běžné opravy a drobnou údržbu bytu dle NV, připravovaná novela nařízení vlády
  • Stanovení záloh za služby spojené s užíváním bytu a jejich změny, způsoby rozúčtování nákladů a vyúčtování záloh na služby spojené s užíváním bytu, typy služeb, způsoby rozúčtování, jak je to s paušálními platbami za služby
  • Nové podmínky poskytování měsíčních informací o spotřebě,
  • Novela vyhlášky o rozúčtování nákladů na vytápění, nastavení základní a spotřební složky podle energetické třídy domu
  • Aktuální změny a zvláštní případy u provozu bytů, změny kotlů, možnost odpojení od dodávky tepla,
  • Vymáhání dluhů od nájemců, jak je to s úroky s prodlení, rozkaz k vyklizení, problematika doručování
  • Novela podmínek pro cejchování měřidel v bytech
  • Některé provozní odlišnosti v případě pronájmu bytu ve vlastnictví obce
  • Externí správa bytového fondu, rozsah zmocnění správce
  • Wallboxy, sdílená energetika a další aktuální provozní a právní otázky
  • Problematika SVJ – pro zájemce na závěr

 Ing. Bc. Pavel Rakouš

Působí na Ministerstvu pro místní rozvoj od roku 1996, stále v okruhu bytové a realitní problematiky, v současné době se zaměřením na služby, provoz a náklady spojené s bydlením.

Více informací a objednávka