Školení pro obce

Exkluzivně pro zástupce členských obcí Svazu měst a obcí ČR nabízejí společnosti Aliaves & Co., a.s. a KVB advokatní kancelář s.r.o. za zvýhodněných podmínek celou škálu vzdělávacích kurzů, jak formou prezenční, tak i on-line.

Nabízené vzdělávání volně navazuje na úspěšný projekt Svazu měst a obcí ČR s názvem EFEKTIVNÍ SPRÁVA OBCÍ – ESO.

Slevy Vám budou započteny při objednávce.


září 2025

Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1

 09:00 - 09:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je představit účastníkům systém náhradní péče o děti v České republice včetně legislativního ukotvení a nových trendů. Základní rozdělení náhradní rodinnou péči a péči ústavní. Vymezení principů jednotlivých forem náhradní rodinné péče.

Obsah semináře

  • Představení systému náhradní péče o děti v ČR  
  • Ústavní péče – dětský domov, dětský domov se školou, výchovný ústavy, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Novelizace v oblasti ústavní péče.
  • Náhradní rodinná péče – vymezení jednotlivých forem náhradní rodinné péče a jejich specifik: osvojení, pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu, svěřenectví, poručenství.
  • Legislativní zakotvení náhradní rodinné péče v ČR
  • Základní principy náhradní rodinné péče.
  • Kdo se může stát náhradním rodičem, vyhledávání zájemců, proces zprostředkování a odborného posuzování.
  • Přechod dítěte do náhradní péče a role OSPOD.
  • Směřování institutu náhradní rodinné péče v ČR.

 


 Mgr. Eliška Niklová

Dlouhodobě působí v oblasti náhradní rodinné péče v resortu Ministerstva práce a sociálních věcí. Několik let se podílí na legislativní, metodické a kontrolní činnosti oddělení koncepce sociálně právní ochrany dětí a náhradní rodinné péče. Vedla několik kurzů pro sociální pracovníky orgánu sociálně-právní ochrany dětí i neziskových organizací angažujících se v oblasti náhradní rodinné péče. Je lektorkou příprav zájemců o náhradní rodinnou péči systémem PRIDE. Pracovní zkušenosti má rovněž jako sociální pracovnice OSPOD a krizová interventka.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je představit účastníkům systém náhradní péče o děti v České republice včetně legislativního ukotvení a nových trendů. Základní rozdělení náhradní rodinnou péči a péči ústavní. Vymezení principů jednotlivých forem náhradní rodinné péče.

Obsah semináře

  • Představení systému náhradní péče o děti v ČR  
  • Ústavní péče – dětský domov, dětský domov se školou, výchovný ústavy, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Novelizace v oblasti ústavní péče.
  • Náhradní rodinná péče – vymezení jednotlivých forem náhradní rodinné péče a jejich specifik: osvojení, pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu, svěřenectví, poručenství.
  • Legislativní zakotvení náhradní rodinné péče v ČR
  • Základní principy náhradní rodinné péče.
  • Kdo se může stát náhradním rodičem, vyhledávání zájemců, proces zprostředkování a odborného posuzování.
  • Přechod dítěte do náhradní péče a role OSPOD.
  • Směřování institutu náhradní rodinné péče v ČR.

 


 Mgr. Eliška Niklová

Dlouhodobě působí v oblasti náhradní rodinné péče v resortu Ministerstva práce a sociálních věcí. Několik let se podílí na legislativní, metodické a kontrolní činnosti oddělení koncepce sociálně právní ochrany dětí a náhradní rodinné péče. Vedla několik kurzů pro sociální pracovníky orgánu sociálně-právní ochrany dětí i neziskových organizací angažujících se v oblasti náhradní rodinné péče. Je lektorkou příprav zájemců o náhradní rodinnou péči systémem PRIDE. Pracovní zkušenosti má rovněž jako sociální pracovnice OSPOD a krizová interventka.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Účastníci se seznámí s dopady mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení na jejich každodenní činnost a budou je umět aplikovat v praxi. Dále se seznámí s návrhem novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí a souvisejících zákonů, který ruší dětské domovy pro děti do tří let věku a zavádí věkovou hranici 7 let pro umisťování dětí do ústavních zařízení, a jeho dopadem pro praxi OSPOD.

Obsah semináře

-            Konkrétní obsah mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení – zejména Úmluva o právech dítěte, Evropská sociální charty, Evropská úmluva o lidských právech a judikatura Evropského soudu pro lidská práva – a jejich použití v praxi OSPOD.

-            Vnitrostátní judikatura v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení a chystané legislativní změny.

-            Praktické vyhledávání a používání judikatury Evropského soudu pro lidská práva a Ústavního soudu a dalších zdrojů z oblastí relevantních pro činnost pracovníků OSPOD – tematické příručky, podcasty.

-            Dopady pro praxi OSPOD, řešení případových studií – např. multioborová spolupráce.

-            Související témata – výkon kolizního opatrovnictví, participace dětí apod.


 Mgr. Eva Petrová|Mgr. Martina Šiváková

Zástupkyně vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP, předsedkyně vládního Výboru pro práva dítěte

|

Pracovnice kanceláře vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Účastníci se seznámí s dopady mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení na jejich každodenní činnost a budou je umět aplikovat v praxi. Dále se seznámí s návrhem novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí a souvisejících zákonů, který ruší dětské domovy pro děti do tří let věku a zavádí věkovou hranici 7 let pro umisťování dětí do ústavních zařízení, a jeho dopadem pro praxi OSPOD.

Obsah semináře

-            Konkrétní obsah mezinárodních závazků České republiky v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení – zejména Úmluva o právech dítěte, Evropská sociální charty, Evropská úmluva o lidských právech a judikatura Evropského soudu pro lidská práva – a jejich použití v praxi OSPOD.

-            Vnitrostátní judikatura v oblasti odebírání dětí z péče, ústavní péče, pěstounské péče a osvojení a chystané legislativní změny.

-            Praktické vyhledávání a používání judikatury Evropského soudu pro lidská práva a Ústavního soudu a dalších zdrojů z oblastí relevantních pro činnost pracovníků OSPOD – tematické příručky, podcasty.

-            Dopady pro praxi OSPOD, řešení případových studií – např. multioborová spolupráce.

-            Související témata – výkon kolizního opatrovnictví, participace dětí apod.


 Mgr. Eva Petrová|Mgr. Martina Šiváková

Zástupkyně vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP, předsedkyně vládního Výboru pro práva dítěte

|

Pracovnice kanceláře vládního zmocněnce pro zastupování ČR před ESLP

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s průřezovou problematikou elektronických dokumentů v právní praxi během jejich životního cyklu, a to s důrazem na vysvětlení pravidelně užívaného pojmosloví, systematiku relevantní právní úpravy a s odkazy na recentní judikaturu soudů.

Na semináři Vám bude např. zodpovězeno, zda se cloudové vyhlášky vztahují na školy?

Nebo na semináři bude probíráno, jak se dělá přerazítkování či browse wrap kontrakty u kontrahentů - dětí (nezletilých).

Obsah semináře

  • vznik, trvání a zánik elektronických dokumentů, elektronická právní jednání bez požadavku formy, místní působnost práva na internetu
  • právní závaznost a vynutitelnost obsahu elektronických dokumentů
  • odesílání, přenos, dodání a doručování elektronických dokumentů
  • elektronické dokumenty ve světle datových schránek a autorizované konverze dokumentů
  • kybernetická a informační bezpečnost na úseku nakládání s elektronickými dokumenty
  • uložení, retence a archivace elektronických dokumentů nejen v tzv. spolehlivých úložištích
  • elektronické transakce, elektronická právní jednání, elektronické smlouvy a tzv. smart contracts
  • elektronický podpis, elektronická pečeť, časové razítko
  • důvěryhodnost elektronického dokumentu a jeho využití v různých rolích, zejména jako nosiče podání, rozhodnutí, smluvního vztahu či jako důkazního prostředku
  • elektronické dokumenty a vybrané aspekty ochrany osobních údajů nejen podle GDPR
  • cloud a vybrané implikace pro elektronické dokumenty, odpovědnost poskytovatele kvalifikovaných služeb
  • role elektronických dokumentů v transformaci veřejné správy - zákon o právu na digitální služby, eDokladovka, ePreskripce a další eGovernment
  • Očekávaný vývoj v oblasti elektronických dokumentů s důrazem na proměnu některých oblastí obchodního a pracovního práva v souvislosti s pandemií COVID-19

 JUDr. Tomáš Ščerba Ph.D.

Působí v přední mezinárodní advokátní kanceláři a specializuje se na právo informačních a komunikačních technologií. Má rozsáhlé zkušenosti v oblasti compliance, procesního řízení, kybernetické bezpečnosti, elektronické kontraktace, průkaznosti elektronických dokumentů, spolehlivých úložišť, archivace, spotřebitelského smluvního práva a související ochrany osobních údajů (včetně GDPR). Tomáš Ščerba pravidelně přednáší na českých i zahraničních univerzitách (např. Harvard University) a publikuje v renomovaných odborných časopisech.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Účastníci kurzu se naučí rozpoznat problém sebepoškozování u dětí a mladistvých, adekvátně reagovat na zjištěný problém, citlivě komunikovat s dětmi a mladistvými se sebepoškozujícími tendencemi, vyhledat a nabídnout patřičnou odbornou pomoc jim samotným i jejich rodině.

Cílem programu je rozšíření odborné výbavy a kompetencí pracovníků v oblasti rizikového chování týkající se problému sebepoškozování a možností hledání nápravy v rámci výchovného procesu.

Rozpoznání problémů, varovných signálů dítěte či mladistvého a včasná intervence může zamezit dalším rizikům při zvládání obtížných situací souvisejících s výchovou a vzděláváním.

Obsah semináře

  • Úvod, definice, formy, důvody, rizikové faktory sebepoškozování, traumata
  • Komplexní posouzení situace, propojení s vhodnými zdroji podpory
  • Práce s úzkostí, relaxačních techniky + nácvik
  • Motivační rozhovory a motivace ke změně + nácvik
  • Základy a principy krizové intervence a krizová pomoc + nácvik
  • Možnosti léčby a terapie v prostředí ČR 
  • Závěr 

 Mgr. Kristina Čadeni DiS.|Mgr. Sabina Valová

Lektorka pracuje v organizaci SOS dětské vesničky s pěstounskými rodinami. Má patnáctiletou praxi v pomáhajících profesích jak ve státním a neziskovém sektoru, tak i krizových službách a telefonické krizové pomoci. Působila rovněž na MPSV, lektorské činnosti se věnuje od roku 2008. Je autorkou a lektorkou edukativních preventivních programů jak pro žáky, tak i pedagogy.

|

Lektorka, facilitátorka a sociální pracovnice. Absolventka Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Má mnoholetou praxi v oblasti právní a v pomáhajících sociálních profesích. Autorka a lektorka edukativních preventivních programů pro žáky, studenty a dospělé na téma sociálně patologických jevů a různých právních problematik, má několikaleté zkušenosti s vedením vzdělávacích workshopů a přednášek pro sociální pracovníky, pedagogy, studenty na Pedagogické fakultě MU v Brně a Mendlově univerzitě v Brně, středních i základních školách a všechny další, kteří se zajímají o daná témata.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Účastníci kurzu se naučí rozpoznat problém sebepoškozování u dětí a mladistvých, adekvátně reagovat na zjištěný problém, citlivě komunikovat s dětmi a mladistvými se sebepoškozujícími tendencemi, vyhledat a nabídnout patřičnou odbornou pomoc jim samotným i jejich rodině.

Cílem programu je rozšíření odborné výbavy a kompetencí pracovníků v oblasti rizikového chování týkající se problému sebepoškozování a možností hledání nápravy v rámci výchovného procesu.

Rozpoznání problémů, varovných signálů dítěte či mladistvého a včasná intervence může zamezit dalším rizikům při zvládání obtížných situací souvisejících s výchovou a vzděláváním.

Obsah semináře

  • Úvod, definice, formy, důvody, rizikové faktory sebepoškozování, traumata
  • Komplexní posouzení situace, propojení s vhodnými zdroji podpory
  • Práce s úzkostí, relaxačních techniky + nácvik
  • Motivační rozhovory a motivace ke změně + nácvik
  • Základy a principy krizové intervence a krizová pomoc + nácvik
  • Možnosti léčby a terapie v prostředí ČR 
  • Závěr 

 Mgr. Kristina Čadeni DiS.|Mgr. Sabina Valová

Lektorka pracuje v organizaci SOS dětské vesničky s pěstounskými rodinami. Má patnáctiletou praxi v pomáhajících profesích jak ve státním a neziskovém sektoru, tak i krizových službách a telefonické krizové pomoci. Působila rovněž na MPSV, lektorské činnosti se věnuje od roku 2008. Je autorkou a lektorkou edukativních preventivních programů jak pro žáky, tak i pedagogy.

|

Lektorka, facilitátorka a sociální pracovnice. Absolventka Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Má mnoholetou praxi v oblasti právní a v pomáhajících sociálních profesích. Autorka a lektorka edukativních preventivních programů pro žáky, studenty a dospělé na téma sociálně patologických jevů a různých právních problematik, má několikaleté zkušenosti s vedením vzdělávacích workshopů a přednášek pro sociální pracovníky, pedagogy, studenty na Pedagogické fakultě MU v Brně a Mendlově univerzitě v Brně, středních i základních školách a všechny další, kteří se zajímají o daná témata.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s problematikou aplikace umělé inteligence v procesu správního řízení, upozornit na zákonné limity a nástrahy, připravované změny její regulace a vyvolat diskuzi o praktickém využití.

Obsah semináře

1)     Úvod

Úvodní představení tématu umělé inteligence a její možná aplikace

 

2)     Základní pojmy

Vysvětlení základních pojmů souvisejících s užíváním umělé inteligence (umělá inteligence, strojové učení, velké jazykové modely)

 

3)     Používání umělé inteligence v praxi

Představení základních možností používání AI v praxi (generování textu a obrazů), s přihlédnutím k možnému využití jak úřady, tak i soukromým sektorem

 

4)     Ochrana autorského práva a ochrana osobních údajů při používání umělé inteligence

Užívání AI s přihlédnutím k autorskému právu a ochraně osobních údajů – kdo je autorem, je výsledek autorsky chráněn? Rizika přeshraničního toku osobních údajů a ochrana soukromí v propojeném světě.

 

5)     Současný právní rámec a připravovaná regulace

Aktuální stav regulace AI a principy připravovaných změn (nařízení o umělé inteligenci)

 

6)     Závěr, dotazy a diskuze

 


 JUDr. František Malý

Právník, který se dlouhodobě věnuje konzultační a metodické pomocí obcím v oblasti smluvních vztahů a nakládání s majetkem obcí, přípravou a revizí smluv, zákonem o svobodném přístupu k informacím.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je prohloubit znalosti účastníků vzdělávání v oblasti místních poplatků, s důrazem na výkon správy místních poplatků podle novely zákona o místních poplatcích.    

Obsah semináře

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno především následující:

 

- Místní poplatky

o   zavedení poplatků

o   platnost a účinnosti obecně závazné vyhlášky

o   náležitosti obecně závazné vyhlášky

- Stanovení poplatku

o   vymezení základních pojmů

o   lhůta pro stanovení poplatku

o   předepsání do evidence poplatků

o   vyměření poplatku rozhodnutím

o   doměření poplatku rozhodnutím

o   sankce za opožděnou úhradu poplatku

- Vyměření poplatku v insolvenčním řízení

o   „rozdělení“ poplatkového období

o   vyměření poplatku v „rozděleném“ poplatkovém období

o   počátek běhu lhůty v „rozděleném“ poplatkovém období

- Nedoplatky nepatrné výše

o   vymezení nedoplatku nepatrné výše

o   možný postup při správě nedoplatku nepatrné výše

Doporučená literatura

Zákon č. 252/2023 Sb., kterým se mění zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů

Seminář je určen úředníkům působícím v oblasti správy daní, kteří se zabývají správou místních poplatků.


 Mgr. Ing. Jana Josífková

Lektorka je vrchním ministerským radou v odboru Správní činnosti v oblasti daní, cel a poplatků na Ministerstvu financí. Přednášející je rovněž lektorkou a zkušební komisařkou, zapsanou v seznamu odborných lektorů Ministerstva vnitra, zajišťujících zkoušky odborné způsobilosti v oblasti daní a poplatků pro úředníky územních samosprávných celků.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je prohloubit znalosti účastníků vzdělávání v oblasti místních poplatků, s důrazem na výkon správy místních poplatků podle novely zákona o místních poplatcích.    

Obsah semináře

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno především následující:

 

- Místní poplatky

o   zavedení poplatků

o   platnost a účinnosti obecně závazné vyhlášky

o   náležitosti obecně závazné vyhlášky

- Stanovení poplatku

o   vymezení základních pojmů

o   lhůta pro stanovení poplatku

o   předepsání do evidence poplatků

o   vyměření poplatku rozhodnutím

o   doměření poplatku rozhodnutím

o   sankce za opožděnou úhradu poplatku

- Vyměření poplatku v insolvenčním řízení

o   „rozdělení“ poplatkového období

o   vyměření poplatku v „rozděleném“ poplatkovém období

o   počátek běhu lhůty v „rozděleném“ poplatkovém období

- Nedoplatky nepatrné výše

o   vymezení nedoplatku nepatrné výše

o   možný postup při správě nedoplatku nepatrné výše

Doporučená literatura

Zákon č. 252/2023 Sb., kterým se mění zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů

Seminář je určen úředníkům působícím v oblasti správy daní, kteří se zabývají správou místních poplatků.




 Mgr. Ing. Jana Josífková

Lektorka je vrchním ministerským radou v odboru Správní činnosti v oblasti daní, cel a poplatků na Ministerstvu financí. Přednášející je rovněž lektorkou a zkušební komisařkou, zapsanou v seznamu odborných lektorů Ministerstva vnitra, zajišťujících zkoušky odborné způsobilosti v oblasti daní a poplatků pro úředníky územních samosprávných celků.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit pracovníky OSPOD a sociální pracovníky s psychopatologií a nejčastějšími duševními poruchami. Dozvíte se, jak jednat s klienty s diagnózou a jaká jsou specifika jednání s nimi.

Obsah semináře

V rámci semináře se účastníci seznámí s vymezením pojmu psychopatologie, s vybranými duševními a behaviorálními poruchami (demence; mentální retardace; afektivní poruchy; neurotické a úzkostné poruchy; schizofrenie atd).

V první části kurzu budou objasněny pojmy, vysvětleny základní diagnostické jednotky a metody, s kterými pracuje psychiatrie.

V druhé části kurzu se budeme věnovat nejčastějším diagnózám, budou nastíněny i možnosti terapeutických a sociálních intervencí u klientů s psychiatrickými diagnózami. Probereme, jak jednat s klienty s diagnózou a jaká jsou specifika jednání s nimi.

Seminář je určen pracovníkům OSPOD a sociálním pracovníkům, jejichž klientela je často psychiatrická.


 MUDr. Mgr. Eva Navrátilová

Lektorka pracuje jako psychiatr, psychoterapeut, soudní znalec a lektor. Věnovala se krizové intervenci v Krizovém centru RIAPS, 8 let zastávala post primáře v Psychiatrické nemocnici v Dobřanech. Vyučuje psychiatrii na Západočeské univerzitě v Plzni, katedra záchranářství.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit posluchače se správním řádem jako se stěžejním právním předpisem pro procesní části českého správního práva optikou jeho jednotlivých ustanovení a názornými ukázkami jejich aplikace. Seminář je tedy veden tak, aby si jeho posluchač osvojil základní terminologii zákona, základní zásady činnosti správních orgánů a jednotlivé fáze správního řízení, které jsou dále rozebírány na praktických příkladech i s ohledem na aktuální metodická stanoviska a judikaturu.

Seminář je vhodný především pro začínající úředníky, neboť zásadní důraz se klade na vysvětlení zákona jako takového, jeho systematiky a pojmů, které obsahuje. Dále je však vhodný též pro středně pokročilé úředníky, neboť lektor rozvádí zákon na praktických příkladech a doprovází je související judikaturou.   

Obsah semináře

·         Působnost správního řádu

·         Základní zásady činnosti správních orgánů a jejich projekce

·         Správní řízení a správní orgán jako pojem

·         Věcná, místní a funkční příslušnost a jejich změny

·         Vedení řízení, jazyk, založení spisu, protokolace

·         Způsoby a pravidla při doručování

·         Účastníci řízení a jejich zástupci – práva a povinnosti

·         Lhůty a počítání času

·         Postup před zahájením řízení

·           Řízení zahajované z moci úřední

·         Řízení o žádosti

·         Zajišťovací prostředky

·         Dokazování a důkazní prostředky

·         Rozhodnutí a jeho formy, struktura rozhodnutí,  vyznačování doložky právní moci a vykonatelnosti

·         Vady rozhodnutí a způsoby jejich odstranění

·         Odvolací řízení; řízení o rozkladu

·         Mimořádné opravné prostředky

·         Exekuce

·         Zvláštní ustanovení o správním řízení

·         Vyjádření, osvědčení a sdělení

·         Druhy veřejnoprávních smluv

·         Opatření obecné povahy

·         Stížnosti a způsoby jejich vyřizování

 

 


 Mgr. Iva Hřebíková

Ředitelka správního odboru na Ministerstvu vnitra. Má dlouholetou praxi ve správním řízení v rámci odvolacího orgánu, legislativní zkušenost v této oblasti a členství v poradním sboru ministerstva vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání.  Spoluautorka zákona o státní službě včetně jeho novel.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1 (místo konání bude upřesněno po uzávěrce přihlášek)

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 990,-

 Pro členy SMO: 3 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit posluchače se správním řádem jako se stěžejním právním předpisem pro procesní části českého správního práva optikou jeho jednotlivých ustanovení a názornými ukázkami jejich aplikace. Seminář je tedy veden tak, aby si jeho posluchač osvojil základní terminologii zákona, základní zásady činnosti správních orgánů a jednotlivé fáze správního řízení, které jsou dále rozebírány na praktických příkladech i s ohledem na aktuální metodická stanoviska a judikaturu.

Seminář je vhodný především pro začínající úředníky, neboť zásadní důraz se klade na vysvětlení zákona jako takového, jeho systematiky a pojmů, které obsahuje. Dále je však vhodný též pro středně pokročilé úředníky, neboť lektor rozvádí zákon na praktických příkladech a doprovází je související judikaturou.   

Obsah semináře

·         Působnost správního řádu

·         Základní zásady činnosti správních orgánů a jejich projekce

·         Správní řízení a správní orgán jako pojem

·         Věcná, místní a funkční příslušnost a jejich změny

·         Vedení řízení, jazyk, založení spisu, protokolace

·         Způsoby a pravidla při doručování

·         Účastníci řízení a jejich zástupci – práva a povinnosti

·         Lhůty a počítání času

·         Postup před zahájením řízení

·           Řízení zahajované z moci úřední

·         Řízení o žádosti

·         Zajišťovací prostředky

·         Dokazování a důkazní prostředky

·         Rozhodnutí a jeho formy, struktura rozhodnutí,  vyznačování doložky právní moci a vykonatelnosti

·         Vady rozhodnutí a způsoby jejich odstranění

·         Odvolací řízení; řízení o rozkladu

·         Mimořádné opravné prostředky

·         Exekuce

·         Zvláštní ustanovení o správním řízení

·         Vyjádření, osvědčení a sdělení

·         Druhy veřejnoprávních smluv

·         Opatření obecné povahy

·         Stížnosti a způsoby jejich vyřizování

 

 


 Mgr. Iva Hřebíková

Ředitelka správního odboru na Ministerstvu vnitra. Má dlouholetou praxi ve správním řízení v rámci odvolacího orgánu, legislativní zkušenost v této oblasti a členství v poradním sboru ministerstva vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání.  Spoluautorka zákona o státní službě včetně jeho novel.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Seminář poskytne informace o aktuálních novinkách v živnostenském právu.

Obsah semináře

  1. Aktuální novely živnostenského zákona provedené
  • zákonem č. 217/2022 Sb., kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony,
  • zákonem č. 416/2022 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s využíváním digitálních nástrojů a postupů v právu obchodních společností a fungováním veřejných rejstříků,
  • zákonem č. 429/2022 Sb., kterým se mění zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony,
  • zákonem č. 431/2022 Sb., kterým se mění zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a  o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony,
  • zákonem č. 251/2023 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o veřejných dražbách – nová úprava dražební činnosti v živnostenském zákoně,
  • dalšími aktuálními novelami živnostenského zákona a
  • připravovanými novelami živnostenského zákona, zejména
  • vládním návrhem zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s implementací předpisů EU v oblasti digitalizace finančního trhu a financování udržitelnosti,
  • vládním návrhem zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zbraních a střelivu a zákona o munici,
  • vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony.
  1. Zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu ve znění pozdějších předpisů v praxi živnostenských úřadů – provozování cestovní kanceláře a cestovní agentury, průvodcovské činnosti a online zprostředkování cestovních služeb – kontrolní činnost živnostenských úřadů. 
  2. Aktuální problémy v aplikaci živnostenského práva
  • všeobecné podmínky provozování živnosti,
  • pokračování v provozování živnosti po úmrtí podnikatele,
  • překážky provozování živnosti,
  • posuzování odborné způsobilosti včetně odborné praxe.

 Ing. Milada Hrabánková

Do roku 2021 ředitelka odboru živností, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s legislativou z oblasti regionálního školství (tedy zejména mateřských, základních a středních škol a školských zařízení). Detailnější pohled je věnován novějším změnám legislativy z posledních let a jejich dopadům na praxi.

Obsah semináře

Tematické okruhy:

  • změny odkladů povinné školní docházky
  • institucionalizace psychologů a speciálních pedagogů
  • novela zákona o pedagogických pracovnících – otevření učitelské profese
  • „Lex Ukrajina“ a problematika začleňování cizinců do českého školství
  • novinky v konkurzním řízení a jmenování ředitele školy
  • novinky ve společném vzdělávání
  • novinky ve financování regionálního školství
  • neshody rodičů – s kým má škola nebo školské zařízení komunikovat ve správním řízení
  • a další nejnovější aktuality v oblasti školské legislativy

 Mgr. Bc. Vítězslav Němčák Ph.D.

Ředitel odboru legislativy MŠMT a člen Komise Legislativní rady vlády pro správní právo.  Legislativou se profesně zabývá od roku 2011. O školské legislativě nejen přednáší, ale také o ní informuje v publikacích určených pro školství.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit účastníky s legislativou z oblasti regionálního školství (tedy zejména mateřských, základních a středních škol a školských zařízení). Detailnější pohled je věnován novějším změnám legislativy z posledních let a jejich dopadům na praxi.

Obsah semináře

Tematické okruhy:

  • změny odkladů povinné školní docházky
  • institucionalizace psychologů a speciálních pedagogů
  • novela zákona o pedagogických pracovnících – otevření učitelské profese
  • „Lex Ukrajina“ a problematika začleňování cizinců do českého školství
  • novinky v konkurzním řízení a jmenování ředitele školy
  • novinky ve společném vzdělávání
  • novinky ve financování regionálního školství
  • neshody rodičů – s kým má škola nebo školské zařízení komunikovat ve správním řízení
  • a další nejnovější aktuality v oblasti školské legislativy

 Mgr. Bc. Vítězslav Němčák Ph.D.

Ředitel odboru legislativy MŠMT a člen Komise Legislativní rady vlády pro správní právo.  Legislativou se profesně zabývá od roku 2011. O školské legislativě nejen přednáší, ale také o ní informuje v publikacích určených pro školství.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV

 Akreditováno MŠMT


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je zacelit propast mezi internetovými znalostmi dětí, pedagogických pracovníků a rodičů.

Děti předběhly své rodiče a pedagogické pracovníky. V oblasti kyberprostoru se často pohybují s nevídanou lehkostí. Na útok sexuálního predátora, kyberšikanu a další rizikové jevy, které na ně na internetu čekají, však připraveny nejsou.

Účastníci získají přehledný a praktický návod, jak přistupovat k výchově a vzdělávání dětí během současné expanze informačních technologií a dostanou možnost nahlédnout na mnoho paradoxů dnešní „doby datové“, která nabízí dětem dosud netušená rizika, ale i netušené možnosti.

Seminář seznámí účastníky s fenoménem kyberšikany ve školství, popíše základní formy, projevy, kterými mohou být verbální útoky, ztrapňování šířením fotografie, videa nebo zvukové nahrávky, vyhrožování, zastrašování oběti nebo dokonce vydírání. Účastníci se seznámí také s různými formami manipulace s dětmi ve vztahu k internetu.

Obsah semináře

  • Digitální závislost, o nových technologiích bez obalu
  • Vymezení dětského digitálního prostoru včetně nejnovějších trendů - TikTok, YouTube s automaticky tvořeným obsahem, tvorba digitální stopy
  • Úskalí, včetně možného útoku sexuálního predátora
  • Kyberšikana, její formy a možné následky
  • Intervence ze strany pedagoga
  • Role Policie
  • Ostatní hrozby na internetu

 Ing. Petr Šmíd

Lektor akreditovaných seminářů z oblasti kyberšikany a šikany, který se více než 15 let pohybuje v oblasti školské primární prevence.

Kastelán státního zámku Kratochvíle. Supervizor se specializací na školské prostředí, expert na oblast kyberkriminality.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je nabídnout účastníkům rozšíření a prohloubení znalostí nutných pro pohovor s nezletilými dětmi za situace konfliktních vztahů rodičů.

Základním předpokladem takového pohovoru je znalost a dovednost komunikace, která neblokuje vzájemnou interakci, ale naopak posiluje pozitivní stránky komunikace, kterou rozvíjí.

Přiměřená komunikace je podmíněna i znalostmi poznatků vývojové psychologie – tedy možností, které má to které vývojové období.                                                                                                                                                 

Obsah semináře

  • K čemu pohovor s dítětem? Co má pohovor s dítětem naplňovat?
  • Jak efektivně komunikovat? Jaký je význam jednotlivých složek komunikace a jak si je osvojit? Na co si dát pozor?
  • Není dítě jako dítě a navíc - v jednotlivých vývojových obdobích má pohovor svá úskalí!
  • Průběh a výsledek pohovoru ovlivňuje řada faktorů – co vše musíme brát do úvahy.

Význam pohovoru s nezletilým dítětem v kompetenci OSPOD, soudu.

Komunikace – a její složky (verbální, neverbální techniky komunikaci rozvíjející a překážky v komunikaci.                                                                                        

Stručný nástin jednotlivých období relevantních pro dětský věk, možnosti a schopnosti jednotlivých stadií vývoje a specifika percepce, kognice, emotivní složky, projevů chování zohledňující nejen komunikaci se zdravým dítětem, ale i specifika různých variabilit.

Faktory ovlivňující pohovor – nejen faktory rodiny – působení konfliktního výchovného prostředí, konfliktního vztahu rodičů, ale i faktory na straně pracovníka OSPOD, jeho osobnost a vliv na pohovor s dítětem, faktory na straně dítěte – jeho vývojová úroveň, faktory prostředí, času, vliv doprovodu dítěte

Cílové kompetence: Rozšíření kompetencí účastníků kurzu v oblasti komunikace s dětmi tak, aby při hlubším porozumění a osvojení dovedností, které kurz nabízí, byla minimalizována i možnost sekundární viktimizace jako následku nepřiměřeně vedeného pohovoru.

Při prezenční formě kurzu je obsahem i nácvik jednotlivých kroků a aspektů komunikace/pohovoru s dítětem.


 PhDr. Jana Procházková

Soudní znalec, klinický psycholog, vysokoškolský pedagog, supervizor.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je nabídnout účastníkům rozšíření a prohloubení znalostí nutných pro pohovor s nezletilými dětmi za situace konfliktních vztahů rodičů.

Základním předpokladem takového pohovoru je znalost a dovednost komunikace, která neblokuje vzájemnou interakci, ale naopak posiluje pozitivní stránky komunikace, kterou rozvíjí.

Přiměřená komunikace je podmíněna i znalostmi poznatků vývojové psychologie – tedy možností, které má to které vývojové období.                                                                                                                                                 

Obsah semináře

  • K čemu pohovor s dítětem? Co má pohovor s dítětem naplňovat?
  • Jak efektivně komunikovat? Jaký je význam jednotlivých složek komunikace a jak si je osvojit? Na co si dát pozor?
  • Není dítě jako dítě a navíc - v jednotlivých vývojových obdobích má pohovor svá úskalí!
  • Průběh a výsledek pohovoru ovlivňuje řada faktorů – co vše musíme brát do úvahy.

Význam pohovoru s nezletilým dítětem v kompetenci OSPOD, soudu.

Komunikace – a její složky (verbální, neverbální techniky komunikaci rozvíjející a překážky v komunikaci.                                                                                        

Stručný nástin jednotlivých období relevantních pro dětský věk, možnosti a schopnosti jednotlivých stadií vývoje a specifika percepce, kognice, emotivní složky, projevů chování zohledňující nejen komunikaci se zdravým dítětem, ale i specifika různých variabilit.

Faktory ovlivňující pohovor – nejen faktory rodiny – působení konfliktního výchovného prostředí, konfliktního vztahu rodičů, ale i faktory na straně pracovníka OSPOD, jeho osobnost a vliv na pohovor s dítětem, faktory na straně dítěte – jeho vývojová úroveň, faktory prostředí, času, vliv doprovodu dítěte

Cílové kompetence: Rozšíření kompetencí účastníků kurzu v oblasti komunikace s dětmi tak, aby při hlubším porozumění a osvojení dovedností, které kurz nabízí, byla minimalizována i možnost sekundární viktimizace jako následku nepřiměřeně vedeného pohovoru.

Při prezenční formě kurzu je obsahem i nácvik jednotlivých kroků a aspektů komunikace/pohovoru s dítětem.


 PhDr. Jana Procházková

Soudní znalec, klinický psycholog, vysokoškolský pedagog, supervizor.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Recenze spokojené účastnice semináře Jany Pechové, Město Třeboň: „Moc děkujeme, jako vždy skvělé."

Cíl semináře

Tento seminář detailně přiblíží význam otcovské a mateřské role pro zdravý psychický vývoj dítěte se zaměřením na specifické chování otce a matky vůči dítěti. Probírány budou témata jako je výlučná péče jen jednoho z rodičů, střídavá péče, a také téma „dítě ve výlučné péči otce“, které je v české společnosti relativně nové. Zvláštní pozornost bude věnována období raného věku, předškolnímu období a době dospívání. Součástí semináře bude i praktická část, ve které budou představovány konkrétní kazuistiky a bude vedena diskuze s účastníky kurzu o konkrétních případech z jejich praxe. Účastník vzdělávacího programu si jeho úspěšným absolvováním osvojí nejnovější poznatky z oblasti vývojové a sociální psychologie a své poznatky bude schopen aplikovat v oblasti svého působení.

Obsah semináře

Jak správně přistupovat k problémům dětí z neúplných rodin?

Jak hájit zájem zdravého psychického vývoje dítěte, když jsou rodiče dysfunkční?

Kdy volit výlučnou formu péče a kdy střídavou?

Nejnovější poznatky týkající se neúplné rodiny, z oblasti vývojové psychologie?

Nejčastější problémy, které řeší děti a dospívající v jednotlivých fázích svého vývoje?

Jak významná je role matky a otce v jednotlivých fázích vývoje dítěte a dospívajícího?

Pokud se setkáváte s těmito či podobnými otázkami, právě Vám je určen tento seminář.

V rámci semináře budou kromě jiného představeny konkrétní kazuistiky a nabízíme možnost probrat zde i vaše vlastní případy.

Seminář je určen pracovníkům OSPOD, sociálním pracovníkům, pedagogům, pediatrům, opatrovnickým soudcům, psychologům, a dalším profesím, které jsou v denním kontaktu s dětmi a dospívajícími a poskytnout dostatek odborných informací na dané téma.

Co charakterizuje dnešní „moderní“ rodičovství?

Jak významná je role matky a otce v jednotlivých fázích vývoje dítěte a dospívajícího?

· Charakteristické znaky současného rodičovství ve vztahu k psychickému vývoji dítěte

· Fluidní, málo stabilní, proměňující se rodinné vztahy, alternativy rodinného soužití (neúplná rodina, znovusložená rodina, rodinné vztahy „na dálku“)

· Modus vivendi, současné rychlé životní tempo, převládající hodnoty, zaměření na zájem jednotlivce

· Příliš „zralí“ rodiče, odkládání rodičovství do pozdějšího věku a s tím spojené souvislosti, jako příkladně zaměření rodičů na vlastní karierový růst, statusové dítě, vysoké ambice rodičů…

· Hyperrealita, vstup nových neživých médií do rodinných vztahů, a především do vztahů dítěte

· Popis specificity otcovské a mateřské role a její význam ve výchovném působení na dítě. Jednotlivé vývojové etapy s akcentem na význam matky a otce ve výchově a v procesu formování osobnosti dítěte

· Význam rodičovských rolí pro výchovu a zdravý psychický vývoj dítěte

· Aktivní hybatelé – pasivní konzumenti, málo společně vykonávaných pracovních i volnočasových aktivit dětí s rodiči, chybění modelů chování a autorit pro vývoj dítěte

· Rizika výlučné péče jednoho z rodičů

· Rizika střídavé péče

· Dítě v péči otce

· Individuální x kolektivní výchovné působení na dítě předškolního věku, jeho klady a rizika

· Komplementarita rodičovských postav


 Prof. PhDr. Lenka Šulová CSc.

Významná česká psycholožka v oboru vývojové a sociální psychologie. Autorka řady odborných publikací nejen v souvislosti s raným vývojem dítěte, ale také se zaměřením na rodinné vztahy a vývoj dítěte v nich. Hostující profesorka na univerzitě v Toulouse; členka České a moravské psychologické společnosti; předsedkyně rady Nadace profesora Matějčka, členka vědeckých výborů v ČR i v zahraničí, psycholožka s dlouholetou vlastní praxí.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Recenze spokojené účastnice semináře Jany Pechové, Město Třeboň: „Moc děkujeme, jako vždy skvělé."

Cíl semináře

Tento seminář detailně přiblíží význam otcovské a mateřské role pro zdravý psychický vývoj dítěte se zaměřením na specifické chování otce a matky vůči dítěti. Probírány budou témata jako je výlučná péče jen jednoho z rodičů, střídavá péče, a také téma „dítě ve výlučné péči otce“, které je v české společnosti relativně nové. Zvláštní pozornost bude věnována období raného věku, předškolnímu období a době dospívání. Součástí semináře bude i praktická část, ve které budou představovány konkrétní kazuistiky a bude vedena diskuze s účastníky kurzu o konkrétních případech z jejich praxe. Účastník vzdělávacího programu si jeho úspěšným absolvováním osvojí nejnovější poznatky z oblasti vývojové a sociální psychologie a své poznatky bude schopen aplikovat v oblasti svého působení.

Obsah semináře

Jak správně přistupovat k problémům dětí z neúplných rodin?

Jak hájit zájem zdravého psychického vývoje dítěte, když jsou rodiče dysfunkční?

Kdy volit výlučnou formu péče a kdy střídavou?

Nejnovější poznatky týkající se neúplné rodiny, z oblasti vývojové psychologie?

Nejčastější problémy, které řeší děti a dospívající v jednotlivých fázích svého vývoje?

Jak významná je role matky a otce v jednotlivých fázích vývoje dítěte a dospívajícího?

Pokud se setkáváte s těmito či podobnými otázkami, právě Vám je určen tento seminář.

V rámci semináře budou kromě jiného představeny konkrétní kazuistiky a nabízíme možnost probrat zde i vaše vlastní případy.

Seminář je určen pracovníkům OSPOD, sociálním pracovníkům, pedagogům, pediatrům, opatrovnickým soudcům, psychologům, a dalším profesím, které jsou v denním kontaktu s dětmi a dospívajícími a poskytnout dostatek odborných informací na dané téma.

Co charakterizuje dnešní „moderní“ rodičovství?

Jak významná je role matky a otce v jednotlivých fázích vývoje dítěte a dospívajícího?

· Charakteristické znaky současného rodičovství ve vztahu k psychickému vývoji dítěte

· Fluidní, málo stabilní, proměňující se rodinné vztahy, alternativy rodinného soužití (neúplná rodina, znovusložená rodina, rodinné vztahy „na dálku“)

· Modus vivendi, současné rychlé životní tempo, převládající hodnoty, zaměření na zájem jednotlivce

· Příliš „zralí“ rodiče, odkládání rodičovství do pozdějšího věku a s tím spojené souvislosti, jako příkladně zaměření rodičů na vlastní karierový růst, statusové dítě, vysoké ambice rodičů…

· Hyperrealita, vstup nových neživých médií do rodinných vztahů, a především do vztahů dítěte

· Popis specificity otcovské a mateřské role a její význam ve výchovném působení na dítě. Jednotlivé vývojové etapy s akcentem na význam matky a otce ve výchově a v procesu formování osobnosti dítěte

· Význam rodičovských rolí pro výchovu a zdravý psychický vývoj dítěte

· Aktivní hybatelé – pasivní konzumenti, málo společně vykonávaných pracovních i volnočasových aktivit dětí s rodiči, chybění modelů chování a autorit pro vývoj dítěte

· Rizika výlučné péče jednoho z rodičů

· Rizika střídavé péče

· Dítě v péči otce

· Individuální x kolektivní výchovné působení na dítě předškolního věku, jeho klady a rizika

· Komplementarita rodičovských postav


 Prof. PhDr. Lenka Šulová CSc.

Významná česká psycholožka v oboru vývojové a sociální psychologie. Autorka řady odborných publikací nejen v souvislosti s raným vývojem dítěte, ale také se zaměřením na rodinné vztahy a vývoj dítěte v nich. Hostující profesorka na univerzitě v Toulouse; členka České a moravské psychologické společnosti; předsedkyně rady Nadace profesora Matějčka, členka vědeckých výborů v ČR i v zahraničí, psycholožka s dlouholetou vlastní praxí.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je představit účastníkům kurzu zákon
č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů. Účastníci získají orientaci v problematice dávek pomoci v hmotné nouzi, seznámí se s podmínkami vzniku nároku na tyto dávky, způsobem stanovení výše dávek, problematikou změny jejich výše, dále porozumí základním pojmům v oblasti pomoci v hmotné nouzi, jako opakující se dávky příspěvek na živobytí a doplatek na bydlení, jednorázová dávka mimořádné okamžité pomoci, stav hmotné nouze, správní uvážení, jaká jsou práva a povinnosti účastníků řízení a osob společně posuzovaných apod. Seznámí se se specifiky řízení o dávkách pomoci v hmotné nouzi.

Obsah semináře

1.     Úvod

Absolventi se seznámí s tématem a obsahem přednášky, vyjádření očekávání účastníků a doplnění jejich představ do obsahu přednášky, zařazení dávky v rámci nepojistných dávkových systémů.

2.     Legislativa, aktuální znění zákona o č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů, předmět úpravy.

3.     Stav hmotné nouze, správní uvážení, základní informace k dávkám.

4.     Okruh oprávněných osob a okruh osob společně posuzovaných, veličiny a skutečnosti rozhodné pro nárok na dávky, jejich výši a výplatu.

5.     Příspěvek na živobytí a doplatek na bydlení.

6.     Mimořádná okamžitá pomoc.

7.     Práva a povinnosti osob, přeplatky.

8.     Hmotná nouze a správní řízení.

9.     Shrnutí, závěr

Shrnutí probraného tématu, odpovědi na dotazy (probíhá během celého semináře).


 Mgr. Miroslava Pavelková

Po celý svůj profesní život se zabývá problematikou nepojistných sociálních dávek.

Tuto oblast dlouhodobě přednáší pro Úřad práce ČR a MPSV ČR.

 Působení ve veřejné správě:

2008 – 2011 - Krajský úřad Karlovarský kraj - metodik oddělení odboru sociálních věcí, rozhodovací činnost v odvolacím řízení v oblasti dávek nepojistných systémů, metodická činnost vůči obecním úřadům

 2012 – dosud – MPSV – nejprve zástupce vedoucí oddělení odvolání a správní agendy KVK a poté vedoucí tohoto oddělení.

Vedoucí oddělení odvolání a správní agendy Praha a střední Čechy.

Rozhodovací činnost v rámci odvolacího správního orgánu u dávek pomoci v hmotné nouzi, příspěvku na péči, dávek pro zdravotně postižené, dávek státní sociální podpory; pěstounských dávek, náhradního výživného, kontrolní činnost vůči úřadu práce.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Cílem semináře je představit účastníkům kurzu zákon
č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů. Účastníci získají orientaci v problematice dávek pomoci v hmotné nouzi, seznámí se s podmínkami vzniku nároku na tyto dávky, způsobem stanovení výše dávek, problematikou změny jejich výše, dále porozumí základním pojmům v oblasti pomoci v hmotné nouzi, jako opakující se dávky příspěvek na živobytí a doplatek na bydlení, jednorázová dávka mimořádné okamžité pomoci, stav hmotné nouze, správní uvážení, jaká jsou práva a povinnosti účastníků řízení a osob společně posuzovaných apod. Seznámí se se specifiky řízení o dávkách pomoci v hmotné nouzi.

Obsah semináře

1.     Úvod

Absolventi se seznámí s tématem a obsahem přednášky, vyjádření očekávání účastníků a doplnění jejich představ do obsahu přednášky, zařazení dávky v rámci nepojistných dávkových systémů.

2.     Legislativa, aktuální znění zákona o č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů, předmět úpravy.

3.     Stav hmotné nouze, správní uvážení, základní informace k dávkám.

4.     Okruh oprávněných osob a okruh osob společně posuzovaných, veličiny a skutečnosti rozhodné pro nárok na dávky, jejich výši a výplatu.

5.     Příspěvek na živobytí a doplatek na bydlení.

6.     Mimořádná okamžitá pomoc.

7.     Práva a povinnosti osob, přeplatky.

8.     Hmotná nouze a správní řízení.

9.     Shrnutí, závěr

Shrnutí probraného tématu, odpovědi na dotazy (probíhá během celého semináře).


 Mgr. Miroslava Pavelková

Po celý svůj profesní život se zabývá problematikou nepojistných sociálních dávek.

Tuto oblast dlouhodobě přednáší pro Úřad práce ČR a MPSV ČR.

 Působení ve veřejné správě:

2008 – 2011 - Krajský úřad Karlovarský kraj - metodik oddělení odboru sociálních věcí, rozhodovací činnost v odvolacím řízení v oblasti dávek nepojistných systémů, metodická činnost vůči obecním úřadům

 2012 – dosud – MPSV – nejprve zástupce vedoucí oddělení odvolání a správní agendy KVK a poté vedoucí tohoto oddělení.

Vedoucí oddělení odvolání a správní agendy Praha a střední Čechy.

Rozhodovací činnost v rámci odvolacího správního orgánu u dávek pomoci v hmotné nouzi, příspěvku na péči, dávek pro zdravotně postižené, dávek státní sociální podpory; pěstounských dávek, náhradního výživného, kontrolní činnost vůči úřadu práce.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Obsah semináře

Aktuální informace o zákonu o DPH pro r. 2025, konsolidační balíček, aktuální výklady a stanoviska GFŘ, zápisy z KOOV.

Specifika pro ÚSC a p.o. jako osob povinných k dani - činnost, která není předmětem zákona o DPH, výkon veřejné správy – příklady činností, ekonomická činnost zdaňovaná, ekonomická činnost osvobozená s nárokem na odpočet DPH a bez nároku na odpočet DPH – zásadní vliv na nárok na odpočet u přijatého plnění. Obchodní majetek. Hospodářská x hlavní činnost není pro DPH významná.

Kdy plátce DPH a kdy osoby identifikované, jaké rozdíly pro evidence

Výše obratu pro registraci, od kdy plátce DPH, registrace povinná a dobrovolná, jaké sankce v případě nesplnění registrační povinnosti. Rozšíření práva uplatnit odpočet v zákonem stanovených lhůtách před registrací. Kdy se vyplatí dobrovolná registrace.

Kdy lze zrušit registrace k DPH na žádost a kdy je z moci úřední.  Povinnosti vrátit uplatněné DPH v případě odregistrace.

Nárok na odpočet daně, lhůty a jejich počítání, uplatňování nároku na odpočet, snížení nároku - krácení a poměrování, povinnost vrátit části uplatněného odpočtu.  Nárok na odpočet DPH x transfery.

Režim přenesení daňové povinnosti v tuzemsku, specifika pro veřejnou správu, jak správně uvést do formuláře přiznání k DPH.

Vztahy ÚSC i p.o. k zahraničí, přijetí služeb z EU, nákupy předmětů z EU a jak správně postupovat z hlediska zákona o DPH, prodeje služeb p.o. do EU.

Sazby daně DPH, časté změny, zúžení snížených sazeb k 1.1.2024. Možnosti uplatnění snížené sazby dodavatelem u dodávek ve výstavbě, u oprav a rekonstrukcí staveb.  U prodejních cen stanovit jednoznačně výši DPH pro schvalovací procesy dle předpisů platných pro ÚSC.

Specifika pro dodání a nájem nemovitých věcí, možnost osvobození, avšak rizika chyb.  Častý problém zejména u ÚSC, nutno splnit všechny podmínky pro případné dobrovolné zdanění nájmů.  Nutno sledovat efektivitu zvolených postupů. Změna u nájmů bytových prostor s rizikem povinnosti vrátit uplatněné odpočty.

Zálohové platby a DPH, výklady MF kdy je povinnost odvést DPH a kdy nikoliv.

Daňové doklady, zjednodušený daňový doklad – chyby při uplatňování odpočtu, problematika zaokrouhlení, přepočet cizí měny, daňový doklad vystavený českým plátcem v cizí měně, jak zaúčtovat u příjemce.

Správa DPH, zdaňovací období a jejich změny, kontrolní hlášení, souhrnné hlášení, vzájemné vazby. Dodatečná daňová přiznání, lhůty pro kontroly

Nespolehlivý plátce, kontrola zveřejněných účtů – dopad na ručení za nezaplacenou daň, proto zavést systém kontrol.

Vnitřní kontrolní systém – stanovení odpovědnosti za správné uplatnění DPH na výstupu a za správný propočet nároku na odpočet DPH na vstupu.


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Obsah semináře

Aktuální informace o zákonu o DPH pro r. 2025, konsolidační balíček, aktuální výklady a stanoviska GFŘ, zápisy z KOOV.

Specifika pro ÚSC a p.o. jako osob povinných k dani - činnost, která není předmětem zákona o DPH, výkon veřejné správy – příklady činností, ekonomická činnost zdaňovaná, ekonomická činnost osvobozená s nárokem na odpočet DPH a bez nároku na odpočet DPH – zásadní vliv na nárok na odpočet u přijatého plnění. Obchodní majetek. Hospodářská x hlavní činnost není pro DPH významná.

Kdy plátce DPH a kdy osoby identifikované, jaké rozdíly pro evidence

Výše obratu pro registraci, od kdy plátce DPH, registrace povinná a dobrovolná, jaké sankce v případě nesplnění registrační povinnosti. Rozšíření práva uplatnit odpočet v zákonem stanovených lhůtách před registrací. Kdy se vyplatí dobrovolná registrace.

Kdy lze zrušit registrace k DPH na žádost a kdy je z moci úřední.  Povinnosti vrátit uplatněné DPH v případě odregistrace.

Nárok na odpočet daně, lhůty a jejich počítání, uplatňování nároku na odpočet, snížení nároku - krácení a poměrování, povinnost vrátit části uplatněného odpočtu.  Nárok na odpočet DPH x transfery.

Režim přenesení daňové povinnosti v tuzemsku, specifika pro veřejnou správu, jak správně uvést do formuláře přiznání k DPH.

Vztahy ÚSC i p.o. k zahraničí, přijetí služeb z EU, nákupy předmětů z EU a jak správně postupovat z hlediska zákona o DPH, prodeje služeb p.o. do EU.

Sazby daně DPH, časté změny, zúžení snížených sazeb k 1.1.2024. Možnosti uplatnění snížené sazby dodavatelem u dodávek ve výstavbě, u oprav a rekonstrukcí staveb.  U prodejních cen stanovit jednoznačně výši DPH pro schvalovací procesy dle předpisů platných pro ÚSC.

Specifika pro dodání a nájem nemovitých věcí, možnost osvobození, avšak rizika chyb.  Častý problém zejména u ÚSC, nutno splnit všechny podmínky pro případné dobrovolné zdanění nájmů.  Nutno sledovat efektivitu zvolených postupů. Změna u nájmů bytových prostor s rizikem povinnosti vrátit uplatněné odpočty.

Zálohové platby a DPH, výklady MF kdy je povinnost odvést DPH a kdy nikoliv.

Daňové doklady, zjednodušený daňový doklad – chyby při uplatňování odpočtu, problematika zaokrouhlení, přepočet cizí měny, daňový doklad vystavený českým plátcem v cizí měně, jak zaúčtovat u příjemce.

Správa DPH, zdaňovací období a jejich změny, kontrolní hlášení, souhrnné hlášení, vzájemné vazby. Dodatečná daňová přiznání, lhůty pro kontroly

Nespolehlivý plátce, kontrola zveřejněných účtů – dopad na ručení za nezaplacenou daň, proto zavést systém kontrol.

Vnitřní kontrolní systém – stanovení odpovědnosti za správné uplatnění DPH na výstupu a za správný propočet nároku na odpočet DPH na vstupu.


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Seminář je určen pro úředníky obecních a městských úřadů, kteří se v rámci své činnosti zabývají agendou hazardních her, tj. povolením k umístění herního prostoru či ohlášením hazardní hry. Tento seminář představuje obecný úvod do regulace hazardních her s detailnějším zaměřením na povolovací proces z pohledu obecních úřadů, přičemž kromě platné právní úpravy budou představeny i aktuality z oblasti regulace hazardních her, které mají dopad nejen na obce a jejich činnost.

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit příslušné úředníky obecních a městských úřadů s problematikou agendy hazardních her ve vztahu k aktuální právní úpravě, jejich povolování a jejich regulaci vyplývající ze zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách se zaměřením na úskalí celého procesu povolování herních prostorů, nejčastější pochybení a jejich předcházení.

Obsah semináře

  • Aktuální právní úprava upravující provozování hazardních her podle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách
  • Výklad nejdůležitějších pojmů
  • Ohlášení hazardní hry
  • Problematika povolovacího procesu z pohledu obecních úřadů
  • Oznámení změn skutečností
  • Změny, zrušení a zánik povolení k umístění herního prostoru
  • Nejčastější procesní pochybení a jejich předcházení
  • Zodpovězení nejčastějších dotazů
  • Aktuality z oblasti regulace hazardních her
  • Reakce na dotazy posluchačů

 Ing. Tomáš Bureš

Lektor je vedoucí oddělení 7302 – Regulace hazardu na Ministerstvu financí ČR.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Seminář je určen pro úředníky obecních a městských úřadů, kteří se v rámci své činnosti zabývají agendou hazardních her, tj. povolením k umístění herního prostoru či ohlášením hazardní hry. Tento seminář představuje obecný úvod do regulace hazardních her s detailnějším zaměřením na povolovací proces z pohledu obecních úřadů, přičemž kromě platné právní úpravy budou představeny i aktuality z oblasti regulace hazardních her, které mají dopad nejen na obce a jejich činnost.

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit příslušné úředníky obecních a městských úřadů s problematikou agendy hazardních her ve vztahu k aktuální právní úpravě, jejich povolování a jejich regulaci vyplývající ze zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách se zaměřením na úskalí celého procesu povolování herních prostorů, nejčastější pochybení a jejich předcházení.

Obsah semináře

  • Aktuální právní úprava upravující provozování hazardních her podle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách
  • Výklad nejdůležitějších pojmů
  • Ohlášení hazardní hry
  • Problematika povolovacího procesu z pohledu obecních úřadů
  • Oznámení změn skutečností
  • Změny, zrušení a zánik povolení k umístění herního prostoru
  • Nejčastější procesní pochybení a jejich předcházení
  • Zodpovězení nejčastějších dotazů
  • Aktuality z oblasti regulace hazardních her
  • Reakce na dotazy posluchačů

 Ing. Tomáš Bureš

Lektor je vedoucí oddělení 7302 – Regulace hazardu na Ministerstvu financí ČR.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Kurz nabízí účastníkům úvod do základních komunikačních dovedností pro práci s klienty s různými diagnózami.

Obsah semináře

Účastníci kurzu získají základní znalosti o způsobech komunikace, jejích technikách a také překážkách ve vztahu ke konkrétní psychiatrické diagnóze - např. schizofrenie, bipolární afektivní porucha, poruchy autistického spektra atd. U komunikace s klienty s různými diagnózami se v praxi mohou pracovníci setkat s různými polohami, které vyžadují odlišné koncepce a přístupy. Forma komunikace bude odlišná v návaznosti na skutečnost, v jak akutní fázi se klient nachází. Důraz je kladen také na souvztažnosti tématu se sociálními službami, a to především k různé diagnóze klienta.


 Mgr. Ondřej Pečený

Uznávaný psychoterapeut, kouč a psycholog, bývalý vedoucí propagace Prima TV. Po dobu tří let působil jako tiskový mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy. V současné době pracuje jako psychoterapeut, ale i jako lektor kurzů měkkých dovedností. Propojuje teorii s vlastní zkušeností z pracovního prostředí s obohacením z pohledu psychoterapie. Jeho školícími specializacemi jsou: komunikace v různých i nesnadných podmínkách, prezentační dovednosti, práce a vedení lidí a vyvážení pracovního a osobního času.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)

 Akreditováno MPSV


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Kurz nabízí účastníkům úvod do základních komunikačních dovedností pro práci s klienty s různými diagnózami.

Obsah semináře

Účastníci kurzu získají základní znalosti o způsobech komunikace, jejích technikách a také překážkách ve vztahu ke konkrétní psychiatrické diagnóze - např. schizofrenie, bipolární afektivní porucha, poruchy autistického spektra atd. U komunikace s klienty s různými diagnózami se v praxi mohou pracovníci setkat s různými polohami, které vyžadují odlišné koncepce a přístupy. Forma komunikace bude odlišná v návaznosti na skutečnost, v jak akutní fázi se klient nachází. Důraz je kladen také na souvztažnosti tématu se sociálními službami, a to především k různé diagnóze klienta.


 Mgr. Ondřej Pečený

Uznávaný psychoterapeut, kouč a psycholog, bývalý vedoucí propagace Prima TV. Po dobu tří let působil jako tiskový mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy. V současné době pracuje jako psychoterapeut, ale i jako lektor kurzů měkkých dovedností. Propojuje teorii s vlastní zkušeností z pracovního prostředí s obohacením z pohledu psychoterapie. Jeho školícími specializacemi jsou: komunikace v různých i nesnadných podmínkách, prezentační dovednosti, práce a vedení lidí a vyvážení pracovního a osobního času.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 17:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Krizové řízení jako takové bezprostředně souvisí s bezpečností a jeho hlavním cílem je příprava na řešení krizových situací a jejich řešení, ať už se jedná o přírodní pohromy nebo další mimořádné události, spojené s ochranou základních hodnot, tj. životů, zdraví, majetku a životního prostředí.

Cílem semináře je seznámit zájemce s problematikou základů a hlavního obsahu krizového řízení. V rámci semináře budou podrobně vysvětleny povinnosti všech subjektů vyplývající z krizové legislativy, tj. zejména zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti, působnost orgánů krizového řízení v této problematice, povinnosti právnických a fyzických osob při přípravě na řešení krizových situací a při jejich řešení, rozdíl mezi mimořádnou událostí a krizovou situací, vyhlašování krizových stavů, možná krizová opatření aj. 

Obsah semináře:

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • krizové řízení a základní pojmy v této oblasti, tj. mimořádná událost, krizová situace, krizové stavy, krizová opatření;
  • přehled nejdůležitějších právních norem v oblasti krizového řízení, týkající se přípravy na řešení krizových situací a jejich řešení, tj. příslušné zákony, nařízení vlády i vyhlášky;
  • orgány krizového řízení na všech úrovních veřejné správy a jejich působnost;
  • zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti;
  • obsah rozhodnutí hejtmana kraje o vyhlášení stavu nebezpečí;
  • obsah žádosti starosty obce o vyhlášení stavu nebezpečí;
  • systém bezpečnostních rad a krizových štábů v rámci bezpečnostního systému ČR;
  • zvláštní skutečnosti a jejich využití v systému krizového řízení;
  • povinnosti právnických a fyzických osob při přípravě na řešení krizových situací a při jejich řešení;
  • hospodářská opatření pro krizové stavy a jejich využití v systému krizového řízení;
  • diskuze, sdílení zkušeností.

Cílovou skupinou semináře jsou vedoucí pracovníci a úředníci krizového řízení ve veřejné správě a osoby odpovědné za řešení krizových situací, tj. vedle pracovníků krizového řízení ústředních správních úřadů také starostové obcí a řídící pracovníci krajských úřadů a obecních úřadů obcí s rozšířenou působností.


 JUDr. Jan Soviš

Do konce března roku 2022 byl zaměstnán na Úřadu vlády ČR na Sekretariátu Bezpečnostní rady státu, od 1. května 2022 pracuje na Bezpečnostním odboru Ministerstva zahraničních věcí. Dříve také několik let působil u Správy státních hmotných rezerv. V době svého působení na Ministerstvu vnitra byl odpovědný za zpracování původní verze krizového zákona č. 240/2000 Sb. a jeho prováděcího nařízení vlády č. 462/2000 Sb.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Krizové řízení jako takové bezprostředně souvisí s bezpečností a jeho hlavním cílem je příprava na řešení krizových situací a jejich řešení, ať už se jedná o přírodní pohromy nebo další mimořádné události, spojené s ochranou základních hodnot, tj. životů, zdraví, majetku a životního prostředí.

Cílem semináře je seznámit zájemce s problematikou základů a hlavního obsahu krizového řízení. V rámci semináře budou podrobně vysvětleny povinnosti všech subjektů vyplývající z krizové legislativy, tj. zejména zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti, působnost orgánů krizového řízení v této problematice, povinnosti právnických a fyzických osob při přípravě na řešení krizových situací a při jejich řešení, rozdíl mezi mimořádnou událostí a krizovou situací, vyhlašování krizových stavů, možná krizová opatření aj. 

Obsah semináře:

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • krizové řízení a základní pojmy v této oblasti, tj. mimořádná událost, krizová situace, krizové stavy, krizová opatření;
  • přehled nejdůležitějších právních norem v oblasti krizového řízení, týkající se přípravy na řešení krizových situací a jejich řešení, tj. příslušné zákony, nařízení vlády i vyhlášky;
  • orgány krizového řízení na všech úrovních veřejné správy a jejich působnost;
  • zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti;
  • obsah rozhodnutí hejtmana kraje o vyhlášení stavu nebezpečí;
  • obsah žádosti starosty obce o vyhlášení stavu nebezpečí;
  • systém bezpečnostních rad a krizových štábů v rámci bezpečnostního systému ČR;
  • zvláštní skutečnosti a jejich využití v systému krizového řízení;
  • povinnosti právnických a fyzických osob při přípravě na řešení krizových situací a při jejich řešení;
  • hospodářská opatření pro krizové stavy a jejich využití v systému krizového řízení;
  • diskuze, sdílení zkušeností.

Cílovou skupinou semináře jsou vedoucí pracovníci a úředníci krizového řízení ve veřejné správě a osoby odpovědné za řešení krizových situací, tj. vedle pracovníků krizového řízení ústředních správních úřadů také starostové obcí a řídící pracovníci krajských úřadů a obecních úřadů obcí s rozšířenou působností.


 JUDr. Jan Soviš

Do konce března roku 2022 byl zaměstnán na Úřadu vlády ČR na Sekretariátu Bezpečnostní rady státu, od 1. května 2022 pracuje na Bezpečnostním odboru Ministerstva zahraničních věcí. Dříve také několik let působil u Správy státních hmotných rezerv. V době svého působení na Ministerstvu vnitra byl odpovědný za zpracování původní verze krizového zákona č. 240/2000 Sb. a jeho prováděcího nařízení vlády č. 462/2000 Sb.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 10:00 - 13:00 (3 hod)


 Cena prezenční: 4 990,-

 Pro členy SMO: 4 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Seminář je zaměřen na odpudivé lidské vlastnosti, kterými je subklinická psychopatie, machiavelismus a narcismus. Přednáška se zabývá jejich rozpoznáváním v každodenní praxi, evolučním pozadím, vývojem, příčinami, neurobiologickými podklady a následky tohoto chování. Uvádí příklady z praxe.
Během semináře bude podrobně vysvětlena stavba a funkce lidského mozku, definice, příčiny a stav mozku psychopatů, machiavelistů a lidí stižených narcistickou poruchou a jak by měl sociální pracovník s psychopaty jednat a postupovat.

Obsah semináře : 

  • Temná trojice (neúplná psychopatie, machiaveliánství, narcismus)
  • stavba a funkce lidského mozku
  • definice, příčiny a stav mozku psychopatů, machiavelistů a lidí stižených narcistickou poruchou
  • Psychopatie (příčiny, geny, perinatální postižení, porucha chování dětí a dospívajících, psychopatické znaky)
  • kriminální a nekriminální psychopati, úspěšní a neúspěšní psychopati, podnikoví psychopati
  • Machiaveliánství (sexuální chování, adolescence a rodina, mocenské zákony)
  • Narcismus
  • Známé světové osobnosti a jejich syndromy

Přednáška vychází z knížky:

Koukolík F. Sociálně úspěšní psychopati (Vzpoura deprivantů 1996-2020), vyd. Galén Praha 2020 a je doplněna nejnovějšími poznatky.


 MUDr. František Koukolík DrSc., FCMA

Český neuropatolog, spisovatel a publicista věnující se vztahu mezi mozkem a chováním s přesahem do společenských otázek a propagaci kritického myšlení a vědeckého přístupu. Člen České lékařské akademie. Vydal okolo jednoho sta časopiseckých vědeckých publikací a řadu monografií.

Více informací a objednávka

On-line školení

 10:00 - 13:00 (3 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Seminář je zaměřen na odpudivé lidské vlastnosti, kterými je subklinická psychopatie, machiavelismus a narcismus. Přednáška se zabývá jejich rozpoznáváním v každodenní praxi, evolučním pozadím, vývojem, příčinami, neurobiologickými podklady a následky tohoto chování. Uvádí příklady z praxe.
Během semináře bude podrobně vysvětlena stavba a funkce lidského mozku, definice, příčiny a stav mozku psychopatů, machiavelistů a lidí stižených narcistickou poruchou a jak by měl sociální pracovník s psychopaty jednat a postupovat.

Obsah semináře : 

  • Temná trojice (neúplná psychopatie, machiaveliánství, narcismus)
  • stavba a funkce lidského mozku
  • definice, příčiny a stav mozku psychopatů, machiavelistů a lidí stižených narcistickou poruchou
  • Psychopatie (příčiny, geny, perinatální postižení, porucha chování dětí a dospívajících, psychopatické znaky)
  • kriminální a nekriminální psychopati, úspěšní a neúspěšní psychopati, podnikoví psychopati
  • Machiaveliánství (sexuální chování, adolescence a rodina, mocenské zákony)
  • Narcismus
  • Známé světové osobnosti a jejich syndromy

Přednáška vychází z knížky:

Koukolík F. Sociálně úspěšní psychopati (Vzpoura deprivantů 1996-2020), vyd. Galén Praha 2020 a je doplněna nejnovějšími poznatky.


 MUDr. František Koukolík DrSc., FCMA

Český neuropatolog, spisovatel a publicista věnující se vztahu mezi mozkem a chováním s přesahem do společenských otázek a propagaci kritického myšlení a vědeckého přístupu. Člen České lékařské akademie. Vydal okolo jednoho sta časopiseckých vědeckých publikací a řadu monografií.

Více informací a objednávka