08.04.2020

Speciál Právní poradny - část třetí

Opět jsme pro Vás ve spolupráci s advokátní kanceláří KVB Lukáše Váni připravili otevřené odpovědi nejčastějších dotazů v současné krizové situaci.

Odpovědi na nejčastější pracovněprávní dotazy, zejména ohledně práce z domova.

Po dobu 14 dní můžete zcela zdarma využívat 4 automatické dokumenty - práce z domova, pracovní smlouva, DPP a DPČ. Klikněte sem.

Může zaměstnavatel zaměstnanci nařídit povinně home office?

Co znamená uzavření škol pro pedagogy a jiné zaměstnance škol?

Náleží zaměstnanci, který je v karanténě v souvislosti s koronavirem, plat (mzda)?

Jak postupovat při nástupu nových zaměstnanců u vstupní lékařské prohlídky době nouzového stavu v souvislosti s koronavirem? Lze ji nahradit čestným prohlášením? Existuje vzor?

Pokud bude zaměstnanec při práci z domova používat vlastní vybavení (PC s přístupem k internetu), musí mu zaměstnavatel platit náhradu? Lze se dohodnout, že náhrada nebude poskytována?

Mohou být zaměstnanci během home office poskytovány stravenky?

V čem se liší z hlediska odměňování postavení zaměstnanců, kteří pobírají ošetřovné, jsou na dovolené, nebo jsou v karanténě?

Může zaměstnavatel zaměstnanci nařídit čerpání neplaceného volna nebo je možné jej převést na jinou práci?

Je možné si v rámci výběrových řízení uchazeče fyzicky pozvat na úřad k pohovoru, popř. k testům, i když je omezen volný pohyb osob?

Je možné dát zaměstnanci během nouzového stavu výpověď z pracovního poměru?