03.04.2020

Aktuality týkající se provozu České pošty

Přinášíme aktuální informace o provozu České pošty.

  • U zapsaných zásilek, u kterých to odesílatel výslovně při podání nezakázal, se automaticky prodlužuje úložní dobu na maximálně možnou.
  • u balíků ze 7 kalendářních dnů na 15 kalendářních dnů
  • u dopisů z 15 kalendářních dnů na 30 kalendářních dnů

 

Pošta požádala všechny adresáty, kterým jsou jejich zásilky doručovány na adresu, aby měli při jejich přebírání ochranu úst a nosu v podobě roušky, případně jiného ochranného prvku. Listovní a balíkoví doručovatelé nejsou povinni zásilku předat, pokud klient nebude zahalen, a zásilku uloží na poště.

Na pobočkách platí stejná pravidla, bez zahalení obličeje a nosu nebudou zákazníci vpuštěni na pobočku.

 

  • Doručování v oblastech neuzavřených krajskou hygienickou správou a domácnostem, které nemají nařízenou karanténu:

 

  • Balíkové a listovní zásilky doručuje pošta podle standardních poštovních podmínek. Např. Balík Do ruky doručí na adresu, kterou klient zvolil, Balík Do balíkovny bude uložen na příslušné pobočce.
  • U doporučených zásilek v případě, že se na adrese nezastihne adresát, zásilka se neukládá zpět na poštu, ale rovnou je vložena do domovní schránky adresáta (netýká se zásilek, které mají doplňkové služby „Dodejka“, „Dodání do vlastních rukou“ nebo „Dodání do vlastních rukou výhradně jen adresáta).
  • Obyčejné listovní zásilky se doručují vložením do domovní schránky adresáta, který příjem těchto dopisů nijak nepotvrzuje.
  • Zásilky ze zahraničí se doručují v případě, že se ze země odeslání dostanou do přepravy.
  • Propagační materiály se nedoručují, informační materiály se doručují pouze pokud obsahují informace o koronavirové situaci z 80 % svého rozsahu.
  • Poštovní schránky jsou vybírány v pondělí, ve středu a v pátek.

 

  • Možnosti výplaty důchodů:

 

  • Česká pošta vyhodnotila dosavadní způsob výplaty důchodů, kdy všechny platby doručovala na konkrétní adresy. Úspěšnost doručování byla 80 %, lokálně ve velkých městech pouze 35 %. Z terénního dotazování mezi důchodci a z reakcí této klientely na pobočkách vyplynulo, že velká část těch, kteří si standardně nechávají posílat důchod na poštu, kde si ho také vyberou, nemají o doručování na adresu zájem a stále preferují návštěvu pobočky. S ohledem na tyto odlišnosti a klientské návyky různých skupin seniorů bude od 2. dubna 2020 Česká pošta bude vyplácet důchody standardním způsobem, jaký si důchodce zvolil a na který je zvyklý. Tedy buď doručením na adresu, nebo uložením na pobočce.

 

  • Nicméně v rámci zajištění maximální ochrany zdraví seniorů Česká pošta opětovně upozorňuje na možnost, že pokud je důchod vyplácen na poště, může si důchodce zavolat na svoji pobočku, kde si domluví změnu formy výplaty důchodu. Pokud oznámí tuto změnu nejpozději den před výplatním dnem, důchod mu bude ve výplatní den řádně doručen na domluvenou adresu. Dohoda na konkrétním termínu doručení může být i kdykoliv po příslušném výplatním dnu.

 

  • Změnu formy výplaty pak může důchodce oznámit i prostřednictvím formuláře s plnou mocí. Pokud tedy důchodce nepotřebuje, nemusí pobočku České pošty vůbec navštěvovat. V opačném případě je doporučeno seniorům navštívit pobočky České pošty v ranním čase. Hodiny vyhrazené pouze pro důchodce jsou na každé poště od otevření do deváté hodiny dopoledne. V tuto dobu nemají na pobočku přístup lidé mladší 65 let.

 

  • Česká pošta akceptuje pro výplatu důchodu i plnou moc vyplněnou na příslušném formuláři. Tu je potřeba přinést na pobočku vyplněnou a podepsanou.

 

Seznam uzavřených provozoven je pravidelně aktualizován na webových stránkách www.ceskaposta.cz