On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Obsah semináře
|
· Příprava zákona o účetnictví a dalších souvisejících předpisů účetních i daňových-stručné informace, předpoklad účinnosti k 1.1.2026 · Příprava zákona o řízení a kontrole veřejných financí, který by měl nahradit zákon o finanční kontrole, předpoklad účinnosti k 1.1.2027 · Očekávaná novela zákona o DPH k 1.1.2026 – velmi významné změny týkající se i ÚSC a p.o., nově výpočet obratu a postupy při překročení limitu, nároky na odpočet, úpravy rozpočtu · Výběr změn předpisů pro p.o. a ÚSC v r. 2026, související daňová rizika za r. 2025 ü DPH ü Daň z příjmů fyzických osob – týkající se zaměstnanců, benefity … ü Daň z příjmů právnických osob – týkající se zaměstnavatele ü Zákon 250/2000 Sb. ü Zákon 218/2000 Sb. ü Zrušení vyhlášky o FKSP a povinnost p.o. upravit vnitřní předpisy ü Změny v podpoře stravování zaměstnanců ü Změny související s odměnami u DPP ü Spořící produkty na stáří a jejich daňová podpora · Změny zákona o daních z příjmů týkající se přiznání k dani z příjmů právnických osob podávaného v r. 2026 za r. 2025 – sazba daně, nerealizované KR, daňové nedaňové výdaje, mimořádné odpisy, odpisy aut M1-limity · Změny zákona o daních z příjmů týkající se výše dani z příjmů fyzických osob za r. 2025 -sazba daně z příjmů, změny v osvobození, změny v příjmech ze závislé činnosti, ostatní příjmy dle §10, zrušení některých slev · Aktuality MFČR týkající se úlev z povinností pro postižené povodněmi 2026 · Novela Technické vyhlášky · Novela zákona o majetku ČR – snadnější převody i majetku ÚSC · Změny výkladů předpisů v oblasti dotací – paušální výdaje · Dopady zrušení Regionálních rad pro příjemce jejich dotací. · Změny zákoníku práce i pro zaměstnance veřejné správy · Změny limitů pro náhrady cestovních výdajů – vliv na optimální výši stravenky i stravenkového paušálu v r. 2026 · Nová stanoviska MFČR k účetnictví a k daním veřejné správy, k rozpočtům p.o. atd. · Upozornění na dříve přijaté změny účetních a daňových předpisů, které se však v praxi ÚSC a p.o. často nedodržují · Aktuální interpretace Národní účetní rady · Očekávané úpravy předpisů v souvislosti s elektronizací postupů orgánů veřejné moci · Zákon o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků – vliv na jejich účinnost · Zajímavé judikáty – např. k poplatku za zhodnocení st. pozemku · Informace o dalších změnách předpisů podle aktuálního vývoje
Cílová skupina: zaměstnanci ekonomických odborů a účtáren p.o. a ÚSC, interní auditoři, osoby provádějící kontroly hospodaření p.o. nebo přezkumy hospodaření obcí. |
Ing. Hana Juráňová
Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Obsah semináře
|
· Příprava zákona o účetnictví a dalších souvisejících předpisů účetních i daňových-stručné informace, předpoklad účinnosti k 1.1.2026 · Příprava zákona o řízení a kontrole veřejných financí, který by měl nahradit zákon o finanční kontrole, předpoklad účinnosti k 1.1.2027 · Očekávaná novela zákona o DPH k 1.1.2026 – velmi významné změny týkající se i ÚSC a p.o., nově výpočet obratu a postupy při překročení limitu, nároky na odpočet, úpravy rozpočtu · Výběr změn předpisů pro p.o. a ÚSC v r. 2026, související daňová rizika za r. 2025 ü DPH ü Daň z příjmů fyzických osob – týkající se zaměstnanců, benefity … ü Daň z příjmů právnických osob – týkající se zaměstnavatele ü Zákon 250/2000 Sb. ü Zákon 218/2000 Sb. ü Zrušení vyhlášky o FKSP a povinnost p.o. upravit vnitřní předpisy ü Změny v podpoře stravování zaměstnanců ü Změny související s odměnami u DPP ü Spořící produkty na stáří a jejich daňová podpora · Změny zákona o daních z příjmů týkající se přiznání k dani z příjmů právnických osob podávaného v r. 2026 za r. 2025 – sazba daně, nerealizované KR, daňové nedaňové výdaje, mimořádné odpisy, odpisy aut M1-limity · Změny zákona o daních z příjmů týkající se výše dani z příjmů fyzických osob za r. 2025 -sazba daně z příjmů, změny v osvobození, změny v příjmech ze závislé činnosti, ostatní příjmy dle §10, zrušení některých slev · Aktuality MFČR týkající se úlev z povinností pro postižené povodněmi 2024 · Novela Technické vyhlášky · Novela zákona o majetku ČR – snadnější převody i majetku ÚSC · Změny výkladů předpisů v oblasti dotací – paušální výdaje · Dopady zrušení Regionálních rad pro příjemce jejich dotací. · Změny zákoníku práce i pro zaměstnance veřejné správy · Změny limitů pro náhrady cestovních výdajů – vliv na optimální výši stravenky i stravenkového paušálu v r. 2026 · Nová stanoviska MFČR k účetnictví a k daním veřejné správy, k rozpočtům p.o. atd. · Upozornění na dříve přijaté změny účetních a daňových předpisů, které se však v praxi ÚSC a p.o. často nedodržují · Aktuální interpretace Národní účetní rady · Očekávané úpravy předpisů v souvislosti s elektronizací postupů orgánů veřejné moci · Zákon o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků – vliv na jejich účinnost · Zajímavé judikáty – např. k poplatku za zhodnocení st. pozemku · Informace o dalších změnách předpisů podle aktuálního vývoje
Cílová skupina: zaměstnanci ekonomických odborů a účtáren p.o. a ÚSC, interní auditoři, osoby provádějící kontroly hospodaření p.o. nebo přezkumy hospodaření obcí. |
Ing. Hana Juráňová
Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Cíl semináře
Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2026, poslední novela inventarizační vyhlášky, časté chyby při její aplikaci, doporučení pro r. 2026. Informace o předpokládaných změnách připravených v novém zákonu o účetnictví a doprovodných zákonech
Obsah semináře
Stručný výklad prováděcí vyhlášky, cíle inventarizace
Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému.
Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.
Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2026, zapracování rozhodného dne.
Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí.
Realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci.
Jak v r. 2026 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery.
Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.
Příprava účetních záznamů. Zajištění údajů z katastru nemovitostí - příklady kontrolovaných údajů. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů. Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.
Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.
Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.
Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů, stanoviska MFČR, rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.
Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.
Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení
Ing. Hana Juráňová
Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Cíl semináře
Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2026, poslední novela inventarizační vyhlášky, časté chyby při její aplikaci, doporučení pro r. 2026. Informace o předpokládaných změnách připravených v novém zákonu o účetnictví a doprovodných zákonech
Obsah semináře
Stručný výklad prováděcí vyhlášky, cíle inventarizace
Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému.
Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.
Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2026, zapracování rozhodného dne.
Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí.
Realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci.
Jak v r. 2026 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery.
Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.
Příprava účetních záznamů. Zajištění údajů z katastru nemovitostí - příklady kontrolovaných údajů. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů. Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.
Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.
Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.
Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů, stanoviska MFČR, rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.
Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.
Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení
Ing. Hana Juráňová
Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.