On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Akreditováno MPSV
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Cíl semináře
Seminář je určen sociálním pracovníkům, právníkům, psychologům a dalším profesím, které přicházejí do kontaktu s případy domácího násilí. Seznamuje s domácím násilím z pohledu psychologa. Více než 40 let výzkumů přineslo zásadní novinky. Jde především o princip diferenciace, tedy rozlišování různých vzorců či typů domácího násilí. A různé podoby domácího násilí vyžadují různá řešení či intervence. Cílem semináře je poskytnout účastníkům poznatky, umožňující lepší „diagnózu“ násilím narušených vztahů a tím i účinnější strategie intervence v živých případech domácího násilí.
Obsah semináře
Dnes víme, že obětí domácího násilí jsou nejen ženy, ale také muži, děti a senioři. Víme, že existují lehčí a závažnější typy domácího násilí. Seminář povede účastníky k tomu, aby dovedli rozpoznat a diagnostikovat domácí násilí a také zvolit správnou strategii intervence vůči násilným a ohroženým osobám. Účastníci získají odpovědi zejména na následující otázky:
- Jak se vyznat v domácím násilí? A je klasifikace různých typů domácího násilí důležitá pro praxi?
- Jak odlišit týrání od konfliktního domácího násilí? A kdy hrozí separační násilí?
- Jak identifikovat oběť domácího násilí a její potřeby? Jde o domácí násilí, když oběť „udeřila zpátky“?
- Jaké jsou znaky psychického násilí a jeho dopady na oběť?
- Jak souvisí domácí násilí mezi rodiči se zneužíváním a týráním dětí? Jak podpořit děti ohrožené domácím násilím mezi rodiči?
- Jaké jsou zvláštnosti domácího násilí v seniorském věku? Jak souvisí EAN (Eleder Abuse and Neglect) s domácím násilím?
Výklad k nastíněným okruhům bude doplněn o kasuistiky z praxe lektorky. V rámci semináře bude dílčí pozornost věnována také psychologickým soudně znaleckým posudkům v kausách domácího násilí a dalším praktickým problémům souvisejícím s pomocí obětem domácího násilí.
doc. PhDr. Ludmila Čírtková CSc.
Forenzní psycholožka, soudní znalkyně, akademická pracovnice. Přednáší soudní psychologii na Právnické fakultě v Praze, je lektorkou Justiční akademie, členkou představenstva Bílého kruhu bezpečí a poradkyní pro oběti trestných činů a domácího násilí. Podílela se na přípravě zákona č. 135/2006 Sb. na ochranu před domácím násilím a zákona č. 45/ 2013 Sb. o obětech trestných činů. Je autorkou řady odborných publikací a knih. V roce 2020 vydala knihu „Domácí násilí. Nebezpečné rodinné vztahy ve 21. století.“
Prezenční školení, Budova ČSVTS, Novotného lávka 5, 110 00 Praha 1
09:00 - 15:00 (6 hod)
Akreditováno MPSV
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Cíl semináře
Seminář je určen sociálním pracovníkům, právníkům, psychologům a dalším profesím, které přicházejí do kontaktu s případy domácího násilí. Seznamuje s domácím násilím z pohledu psychologa. Více než 40 let výzkumů přineslo zásadní novinky. Jde především o princip diferenciace, tedy rozlišování různých vzorců či typů domácího násilí. A různé podoby domácího násilí vyžadují různá řešení či intervence. Cílem semináře je poskytnout účastníkům poznatky, umožňující lepší „diagnózu“ násilím narušených vztahů a tím i účinnější strategie intervence v živých případech domácího násilí.
Obsah semináře
Dnes víme, že obětí domácího násilí jsou nejen ženy, ale také muži, děti a senioři. Víme, že existují lehčí a závažnější typy domácího násilí. Seminář povede účastníky k tomu, aby dovedli rozpoznat a diagnostikovat domácí násilí a také zvolit správnou strategii intervence vůči násilným a ohroženým osobám. Účastníci získají odpovědi zejména na následující otázky:
- Jak se vyznat v domácím násilí? A je klasifikace různých typů domácího násilí důležitá pro praxi?
- Jak odlišit týrání od konfliktního domácího násilí? A kdy hrozí separační násilí?
- Jak identifikovat oběť domácího násilí a její potřeby? Jde o domácí násilí, když oběť „udeřila zpátky“?
- Jaké jsou znaky psychického násilí a jeho dopady na oběť?
- Jak souvisí domácí násilí mezi rodiči se zneužíváním a týráním dětí? Jak podpořit děti ohrožené domácím násilím mezi rodiči?
- Jaké jsou zvláštnosti domácího násilí v seniorském věku? Jak souvisí EAN (Eleder Abuse and Neglect) s domácím násilím?
Výklad k nastíněným okruhům bude doplněn o kasuistiky z praxe lektorky. V rámci semináře bude dílčí pozornost věnována také psychologickým soudně znaleckým posudkům v kausách domácího násilí a dalším praktickým problémům souvisejícím s pomocí obětem domácího násilí.
doc. PhDr. Ludmila Čírtková CSc.
Forenzní psycholožka, soudní znalkyně, akademická pracovnice. Přednáší soudní psychologii na Právnické fakultě v Praze, je lektorkou Justiční akademie, členkou představenstva Bílého kruhu bezpečí a poradkyní pro oběti trestných činů a domácího násilí. Podílela se na přípravě zákona č. 135/2006 Sb. na ochranu před domácím násilím a zákona č. 45/ 2013 Sb. o obětech trestných činů. Je autorkou řady odborných publikací a knih. V roce 2020 vydala knihu „Domácí násilí. Nebezpečné rodinné vztahy ve 21. století.“
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Akreditováno MPSV
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Cíl semináře
|
Seminář si klade za cíl, aby posluchači uměli pojmenovat postavení sociálních služeb a opatrovníka. Měli jasno v rozdílech mezi opatrovnictvím a sociální prací. Dokázali aplikovat nabyté zkušenosti do praxe a nastavili procesy jak ve službách, tak v opatrovnictví, tak aby byl chráněn především uživatel/opatrovanec a jeho práva (a to v případě nefunkčnosti sociální služby, nebo nefunkčnosti opatrovníka). Účastník získá povědomí, kdy je opatrovník (laický i veřejný) povinen konat, hájit, plnit povinnosti a v jakém rozsahu, komu se zodpovídá a jaké má postavení vůči opatrovanému, službě, sociálnímu pracovníkovi. Účastník získá povědomí, jaké jsou povinnosti služby, kdy jsou povinné konat, hájit a plnit povinnosti a v jakém rozsahu, komu se zodpovídají a jaké mají postavení vůči opatrovanému a opatrovníkovi (příp. soudu). Účastník si z pohledu sociální práce vyjasní své povinnosti vedoucí k hájení zájmů uživatelů (opatrovaných), pokud opatrovník neplní svoji roli. Vyjasní si, co lze po opatrovníkovi požadovat, co již nikoliv a kde může podporovat opatrovaného v samostatném jednání bez opatrovníka. Účastník si odnese širší informace o opatrovnictví pro využití v sociální práci, pro poskytování poradenství pečujícím osobám a osobám zastupujícím uživatele služeb, kteří již přestávají být schopni se samostatně rozhodovat. |
Obsah semináře
|
· Náhradní instituty rozhodování – nápomoc, zastoupení členem domácnosti, opatrovnictví (a jeho druhy), vliv předběžného prohlášení. O čem rozhodují nezletilí a do jaké míry můžeme samostatně jednat. Jaká je zde role služby, která poskytuje poradenství? · Kompetence sociální služby & opatrovníka – nahrazují sociální služby opatrovníka? Rozdíl mezi restrikcí a pomocí. Povinnosti opatrovníka. Sociální práce vs. opatrovnictví. Špatná praxe v postavení služby vs. opatrovník. · Zdravotní záležitosti opatrovaného – opatrovník dbá o zdravotní stav (v jaké míře?). Kdo rozhoduje (v případě nepřítomnosti opatrovníka)? Může služba přebírat zdravotní dokumentaci od lékařů opatrovaného? Kdo hájí práva opatrovaného u lékaře? Kdo ho doprovází? Jak je to s informovaným souhlasem? · Detence v sociálních službách – jaké jsou povinnosti opatrovníka a služby, pokud opatrovaný ve službě nechce být? Může služba jít proti názoru opatrovníka, že opatrovaný musí zůstat ve službě? · Hospodaření – depozitní účty ve službě/na obci (u veřejného opatrovníka). Kdo podává zprávu soudu? (příp. je povinen reagovat na výzvu soudu). Kdo řeší podávání žádostí o sociální dávky? (např. zvýšení, kontrolu výpočtu, odvolání atd). "Kapesné" - kdo ho určuje, hlídá a je to vůbec v pořádku? · Osobní údaje, souhlasy, mlčenlivost · Osobní doklady opatrovaného, právo volit · Vztahy opatrovaného – kdo má právo a povinnost kontrolovat vztahy opatrovaného (např. partnerství, rodičovství), lze je omezovat a jak? · Rozdíly v pohledu opatrovníka a sociální služby |
Mgr. Radka Pešlová
Odbornice v sociálně-právní oblasti a opatrovnictví. Působila jako externí lektor na Karlově univerzitě v Praze v oblasti sociálně-právní ochrany zdravotně postižených a jako vyučující na zkouškách odborné způsobilosti veřejného opatrovnictví. Zaměřuje se především na oblast výkonu opatrovnictví, sociální podpory, hmotnou nouzi, důchodovou a sociální reformu, odpovědnost sociálních pracovníků a další.
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Cíl semináře
|
Cílem semináře je prohloubit znalosti účastníků vzdělávání v oblasti místních poplatků, s důrazem na výkon správy místních poplatků podle novely zákona o místních poplatcích. |
Obsah semináře
|
V rámci semináře bude podrobně vysvětleno především následující:
- Místní poplatky o zavedení poplatků o platnost a účinnosti obecně závazné vyhlášky o náležitosti obecně závazné vyhlášky - Stanovení poplatku o vymezení základních pojmů o lhůta pro stanovení poplatku o předepsání do evidence poplatků o vyměření poplatku rozhodnutím o doměření poplatku rozhodnutím o sankce za opožděnou úhradu poplatku - Vyměření poplatku v insolvenčním řízení o „rozdělení“ poplatkového období o vyměření poplatku v „rozděleném“ poplatkovém období o počátek běhu lhůty v „rozděleném“ poplatkovém období - Nedoplatky nepatrné výše o vymezení nedoplatku nepatrné výše o možný postup při správě nedoplatku nepatrné výše |
Doporučená literaturaZákon č. 252/2023 Sb., kterým se mění zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů Seminář je určen úředníkům působícím v oblasti správy daní, kteří se zabývají správou místních poplatků. |
Mgr. Ing. Jana Josífková
Lektorka je vrchním ministerským radou v odboru Správní činnosti v oblasti daní, cel a poplatků na Ministerstvu financí. Přednášející je rovněž lektorkou a zkušební komisařkou, zapsanou v seznamu odborných lektorů Ministerstva vnitra, zajišťujících zkoušky odborné způsobilosti v oblasti daní a poplatků pro úředníky územních samosprávných celků.
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Cíl semináře
|
Cílem semináře je prohloubit znalosti účastníků vzdělávání v oblasti místních poplatků, s důrazem na výkon správy místních poplatků podle novely zákona o místních poplatcích. |
Obsah semináře
|
V rámci semináře bude podrobně vysvětleno především následující:
- Místní poplatky o zavedení poplatků o platnost a účinnosti obecně závazné vyhlášky o náležitosti obecně závazné vyhlášky - Stanovení poplatku o vymezení základních pojmů o lhůta pro stanovení poplatku o předepsání do evidence poplatků o vyměření poplatku rozhodnutím o doměření poplatku rozhodnutím o sankce za opožděnou úhradu poplatku - Vyměření poplatku v insolvenčním řízení o „rozdělení“ poplatkového období o vyměření poplatku v „rozděleném“ poplatkovém období o počátek běhu lhůty v „rozděleném“ poplatkovém období - Nedoplatky nepatrné výše o vymezení nedoplatku nepatrné výše o možný postup při správě nedoplatku nepatrné výše |
Doporučená literaturaZákon č. 252/2023 Sb., kterým se mění zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů Seminář je určen úředníkům působícím v oblasti správy daní, kteří se zabývají správou místních poplatků. |
Mgr. Ing. Jana Josífková
Lektorka je vrchním ministerským radou v odboru Správní činnosti v oblasti daní, cel a poplatků na Ministerstvu financí. Přednášející je rovněž lektorkou a zkušební komisařkou, zapsanou v seznamu odborných lektorů Ministerstva vnitra, zajišťujících zkoušky odborné způsobilosti v oblasti daní a poplatků pro úředníky územních samosprávných celků.
16. 07. 2026
Aliaves.cz
Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla – nástrahy přestupkového řízení
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Cíl semináře
Seminář je zaměřen na správný postup při řešení přestupků provozovatele vozidla dle § 125f odst. 1 zákona o silničním provozu, tak, aby řešené případy byly v souladu s právní úpravou, obstály v odvolacím přezkumném řízení.
Zaměřuje se na aplikační praxi správního orgánů s přihlédnutím k praktickým otázkám a problémům, které s sebou skutková podstata přestupku provozovatele vozidla nese.
Obsah semináře
|
· Výklad pojmu objektivní odpovědnosti provozovatele vozidla a jeho ukotvení v právních předpisech · Místní příslušnost správního orgánu. · Postup před zahájením řízení o přestupku provozovatele vozidla (vymezení přestupků, které jsou projednatelné jako přestupek provozovatele vozidla);
· Odložení přestupku řidiče · Zahájení a vedení řízení přestupku · Rozhodnutí o přestupku provozovatele vozidla · Ukládání správních trestů za přestupek provozovatele vozidla. · Zproštění a zánik odpovědnosti provozovatele vozidla za přestupek. · Odpovědnost provozovatele administrativně zaniklého vozidla. · Obstrukční praktiky účastníků řízení ve vztahu k objektivní odpovědnosti · Aktuální judikatura
|
Ing. et Ing. Jakub Filip
Přednáší a zkouší v rámci ZOZ zvláštní část pro předmět přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu dle zákona č. 361/2000 Sb.
16. 07. 2026
Aliaves.cz
Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla – nástrahy přestupkového řízení
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Cíl semináře
Seminář je zaměřen na správný postup při řešení přestupků provozovatele vozidla dle § 125f odst. 1 zákona o silničním provozu, tak, aby řešené případy byly v souladu s právní úpravou, obstály v odvolacím přezkumném řízení.
Zaměřuje se na aplikační praxi správního orgánů s přihlédnutím k praktickým otázkám a problémům, které s sebou skutková podstata přestupku provozovatele vozidla nese.
Obsah semináře
|
· Výklad pojmu objektivní odpovědnosti provozovatele vozidla a jeho ukotvení v právních předpisech · Místní příslušnost správního orgánu. · Postup před zahájením řízení o přestupku provozovatele vozidla (vymezení přestupků, které jsou projednatelné jako přestupek provozovatele vozidla);
· Odložení přestupku řidiče · Zahájení a vedení řízení přestupku · Rozhodnutí o přestupku provozovatele vozidla · Ukládání správních trestů za přestupek provozovatele vozidla. · Zproštění a zánik odpovědnosti provozovatele vozidla za přestupek. · Odpovědnost provozovatele administrativně zaniklého vozidla. · Obstrukční praktiky účastníků řízení ve vztahu k objektivní odpovědnosti · Aktuální judikatura
|
Ing. et Ing. Jakub Filip
Přednáší a zkouší v rámci ZOZ zvláštní část pro předmět přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu dle zákona č. 361/2000 Sb.
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Obsah semináře
|
Témata semináře budou upravena na místě nebo předem dle položených dotazů a přání účastníků. Lze si vybrat zejména z následujících:
Seminář bude veden formou diskuse s účastníky. Na semináři je možné řešit modelové nebo konkrétní případy (budou-li zajímavé pro všechny účastníky). V závěru semináře bude věnován prostor pro networking a individuální dotazy. Podklady: lektor připraví prezentaci jako podklad pro studium a diskusi na semináři, podklady budou následně doplněny podle diskutovaných témat o relevantní předpisy, metodiky apod. |
Mgr. Matej Kliman
|
Lektor je zkušeným expertem s více než 18letou praxí v této oblasti včetně poradenství pro MŠMT, MPO (aktuálně externí expert v programu OP TAK), MMR (aktuálně externí expert pro oblast EU fondů), MPSV, Magistrátu hl. m. Prahy, vyjednávání s Evropskou komisí. Je také autorem významných metodik a studií. |
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Obsah semináře
|
Témata semináře budou upravena na místě nebo předem dle položených dotazů a přání účastníků. Lze si vybrat zejména z následujících:
Seminář bude veden formou diskuse s účastníky. Na semináři je možné řešit modelové nebo konkrétní případy (budou-li zajímavé pro všechny účastníky). V závěru semináře bude věnován prostor pro networking a individuální dotazy. Podklady: lektor připraví prezentaci jako podklad pro studium a diskusi na semináři, podklady budou následně doplněny podle diskutovaných témat o relevantní předpisy, metodiky apod. |
Mgr. Matej Kliman
|
Lektor je zkušeným expertem s více než 18letou praxí v této oblasti včetně poradenství pro MŠMT, MPO (aktuálně externí expert v programu OP TAK), MMR (aktuálně externí expert pro oblast EU fondů), MPSV, Magistrátu hl. m. Prahy, vyjednávání s Evropskou komisí. Je také autorem významných metodik a studií. |
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Seminář je určen pro úředníky obecních a městských úřadů, kteří se v rámci své činnosti zabývají agendou hazardních her, tj. povolením k umístění herního prostoru či ohlášením hazardní hry. Tento seminář představuje obecný úvod do regulace hazardních her s detailnějším zaměřením na povolovací proces z pohledu obecních úřadů, přičemž kromě platné právní úpravy budou představeny i aktuality z oblasti regulace hazardních her, které mají dopad nejen na obce a jejich činnost.
Cíl semináře
Cílem semináře je seznámit příslušné úředníky obecních a městských úřadů s problematikou agendy hazardních her ve vztahu k aktuální právní úpravě, jejich povolování a jejich regulaci vyplývající ze zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách se zaměřením na úskalí celého procesu povolování herních prostorů, nejčastější pochybení a jejich předcházení.
Obsah semináře
- Aktuální právní úprava upravující provozování hazardních her podle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách
- Výklad nejdůležitějších pojmů
- Ohlášení hazardní hry
- Problematika povolovacího procesu z pohledu obecních úřadů
- Oznámení změn skutečností
- Změny, zrušení a zánik povolení k umístění herního prostoru
- Nejčastější procesní pochybení a jejich předcházení
- Zodpovězení nejčastějších dotazů
- Aktuality z oblasti regulace hazardních her
- Reakce na dotazy posluchačů
Ing. Tomáš Bureš
Lektor je vedoucí oddělení 7302 – Regulace hazardu na Ministerstvu financí ČR.
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Seminář je určen pro úředníky obecních a městských úřadů, kteří se v rámci své činnosti zabývají agendou hazardních her, tj. povolením k umístění herního prostoru či ohlášením hazardní hry. Tento seminář představuje obecný úvod do regulace hazardních her s detailnějším zaměřením na povolovací proces z pohledu obecních úřadů, přičemž kromě platné právní úpravy budou představeny i aktuality z oblasti regulace hazardních her, které mají dopad nejen na obce a jejich činnost.
Cíl semináře
Cílem semináře je seznámit příslušné úředníky obecních a městských úřadů s problematikou agendy hazardních her ve vztahu k aktuální právní úpravě, jejich povolování a jejich regulaci vyplývající ze zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách se zaměřením na úskalí celého procesu povolování herních prostorů, nejčastější pochybení a jejich předcházení.
Obsah semináře
- Aktuální právní úprava upravující provozování hazardních her podle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách
- Výklad nejdůležitějších pojmů
- Ohlášení hazardní hry
- Problematika povolovacího procesu z pohledu obecních úřadů
- Oznámení změn skutečností
- Změny, zrušení a zánik povolení k umístění herního prostoru
- Nejčastější procesní pochybení a jejich předcházení
- Zodpovězení nejčastějších dotazů
- Aktuality z oblasti regulace hazardních her
- Reakce na dotazy posluchačů
Ing. Tomáš Bureš
Lektor je vedoucí oddělení 7302 – Regulace hazardu na Ministerstvu financí ČR.
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena prezenční: 4 990,-
Pro členy SMO: 4 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
|
Seminář k Novému zákonu o účetnictví je určen všem pracovníkům z oblasti účetnictví i přidružených profesí. Nový zákon o účetnictví v řadě oblastí přináší revoluční změny oproti zákonu stávajícímu. V rámci semináře se tak účastníci seznámí s hlavní koncepcí nového zákona, významnými změnami oproti stávající legislativě i aktualitami z legislativního procesu a přípravy doprovodného zákona a souvisejících prováděcích vyhlášek. |
Cíl semináře
Cílem semináře je účastníkům přiblížit Nový zákon o účetnictví, který v řadě oblastí přináší revoluční změny oproti zákonu stávajícímu.
Absolvováním semináře účastníci získají základní představu o struktuře nového zákona, jeho koncepčních změnách oproti stávající legislativě, i o plánovaných změnách, které lze očekávat jak v oblasti účetnictví podnikatelů, neziskových organizací, tak i v oblasti účetnictví veřejného sektoru.
Obsah semináře
|
1. Nový zákon o účetnictví - vybrané oblasti • Koncepční východiska a struktura zákona o účetnictví • Cíl a zásady účetního výkaznictví • Kvalitativní požadavky účetních informací • Prvky účetních výkazů • Oceňování • Vybrané oblasti pro účetní jednotky veřejného sektoru
2. Doprovodný zákon • Zákony, které se mění v rámci doprovodného zákona • Vymezení hlavních změn • Aktuality z legislativního procesu
3. Prováděcí předpisy k novému zákonu o účetnictví pro účetní jednotky veřejného sektoru • Struktura nových prováděcích předpisů • Vymezení hlavních změn
|
Ing. Jakub Bažant|Ing. et Ing. Jáchym Lukeš PhD.
Na Ministerstvu financí ČR působí jako ředitel odboru Výkaznictví státu, ve kterém má na starosti legislativu pro tzv. „vybrané účetní jednotky“, technický nástroj Centrální systém účetních informací státu a současně i účetní výkazy za Českou republiku. Je autorem řady článků.
|V současné době působí na Ministerstvu financí ČR jako vedoucí oddělení Účetnictví, odbor Účetnictví, oceňování a související odborné profese, kde se věnuje primárně přípravě nové účetní legislativy.
Dále působí na Vysoké škole ekonomické v Praze jako odborný asistent na Katedře finančního účetnictví a auditingu. Na katedře se podílí na výuce bakalářských i magisterských kurzů a výzkumu v oblasti účetnictví, zdanění, přeměn obchodních společností či IFRS. Je autorem řady článků a odborných publikací. V květnu 2023 byl jmenován do Redakční rady Bulletinu Komory daňových poradců ČR. Je garantem a přednášejícím v rámci systému průběžného vzdělávání zaměstnanců Finanční správy.
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 3 990,-
Pro členy SMO: 3 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
|
Seminář k Novému zákonu o účetnictví je určen všem pracovníkům z oblasti účetnictví i přidružených profesí. Nový zákon o účetnictví v řadě oblastí přináší revoluční změny oproti zákonu stávajícímu. V rámci semináře se tak účastníci seznámí s hlavní koncepcí nového zákona, významnými změnami oproti stávající legislativě i aktualitami z legislativního procesu a přípravy doprovodného zákona a souvisejících prováděcích vyhlášek. |
Cíl semináře
Cílem semináře je účastníkům přiblížit Nový zákon o účetnictví, který v řadě oblastí přináší revoluční změny oproti zákonu stávajícímu.
Absolvováním semináře účastníci získají základní představu o struktuře nového zákona, jeho koncepčních změnách oproti stávající legislativě, i o plánovaných změnách, které lze očekávat jak v oblasti účetnictví podnikatelů, neziskových organizací, tak i v oblasti účetnictví veřejného sektoru.
Obsah semináře
|
1. Nový zákon o účetnictví - vybrané oblasti • Koncepční východiska a struktura zákona o účetnictví • Cíl a zásady účetního výkaznictví • Kvalitativní požadavky účetních informací • Prvky účetních výkazů • Oceňování • Vybrané oblasti pro účetní jednotky veřejného sektoru
2. Doprovodný zákon • Zákony, které se mění v rámci doprovodného zákona • Vymezení hlavních změn • Aktuality z legislativního procesu
3. Prováděcí předpisy k novému zákonu o účetnictví pro účetní jednotky veřejného sektoru • Struktura nových prováděcích předpisů • Vymezení hlavních změn
|
Ing. Jakub Bažant|Ing. et Ing. Jáchym Lukeš PhD.
Na Ministerstvu financí ČR působí jako ředitel odboru Výkaznictví státu, ve kterém má na starosti legislativu pro tzv. „vybrané účetní jednotky“, technický nástroj Centrální systém účetních informací státu a současně i účetní výkazy za Českou republiku. Je autorem řady článků.
|V současné době působí na Ministerstvu financí ČR jako vedoucí oddělení Účetnictví, odbor Účetnictví, oceňování a související odborné profese, kde se věnuje primárně přípravě nové účetní legislativy.
Dále působí na Vysoké škole ekonomické v Praze jako odborný asistent na Katedře finančního účetnictví a auditingu. Na katedře se podílí na výuce bakalářských i magisterských kurzů a výzkumu v oblasti účetnictví, zdanění, přeměn obchodních společností či IFRS. Je autorem řady článků a odborných publikací. V květnu 2023 byl jmenován do Redakční rady Bulletinu Komory daňových poradců ČR. Je garantem a přednášejícím v rámci systému průběžného vzdělávání zaměstnanců Finanční správy.
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Všechny dřeviny rostoucí mimo les jsou na území České republiky chráněny dle zákona 114/1992 Sb. před poškozováním a ničením. Avšak v běžné praxi se setkáváme s řadou nejasností a otazníků v souvislosti se zajištěním jejich ochrany, péče a správného režimu kácení.
- Obecná a zvláštní ochrana dřevin – přístupy a rozdíly v péči o ně
- Nedovolené zásahy do dřevin a výjimky z nich
- Legální (odůvodněné) poškozování/zničení dřeviny
- Existence závažných důvodů ke kácení dřeviny a vyhodnocení jejího estetického a funkčního významu
- Kácení dřeviny a otázka vzniku/nevzniku ekologické újmy a potřeby její kompenzace
- Kdy lze uplatnit kácení v havarijním režimu
- Dřevina ve špatném zdravotním stavu
Cíl semináře
- Obeznámení s širokou problematikou ochrany dřeviny rostoucích mimo les a současnou právní úpravou.
- Orientace v otázkách nedovolených zásahů do dřeviny, jejich výjimek, legálních způsobech odstranění/likvidace dřevin.
- Vysvětlení postupu při posuzování žádostí ke kácení dřevin – jejich vyhodnocení, odůvodnění, provedení správní úvahy, povolení či zamítnutí.
Obsah semináře
|
· Právní úprava ochrany dřevin rostoucích mimo les a povolování jejich kácení – zákon o ochraně přírody a krajiny, prováděcí vyhláška, občanský zákoník · Vymezení některých pojmů – dřeviny rostoucí mimo les, obecná a zvláštní (zvýšená) ochrana dřevin, porost, kácení z pěstebních důvodů, kácení zapojených porostů, kácení stromořadí, kácení v rámci významného krajinného prvku, nedovolené zásahy do dřevin, kácení v zahradách a další · Problematika invazních druhů dřevin a způsoby jejich legální likvidace či potlačení · Práva a povinnosti vlastníků mimolesních dřevin, postavení a pravomoci správních orgánů · Aktuální otázky a praktická řešení při ochraně a povolování kácení mimolesních dřevin:
· Přestupky na úseku ochrany dřevin, ukládané sankce · Provozní bezpečnost dřevin – posouzení stavu dřeviny (věk, vitalita, zdravotní stav, stabilita, …), typy defektů, posouzení rizik, možnosti údržby a opatření k zajištění bezpečnosti · dotazy z praxe účastníků Určeno pro:Pracovníky veřejné správy, investory, projektanty. |
Ing. Libor Sedláček DiS.
AOPK ČR, dendrolog, problematika mimolesních dřevin, koordinátor programu IROP Zelená infrastruktura
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Všechny dřeviny rostoucí mimo les jsou na území České republiky chráněny dle zákona 114/1992 Sb. před poškozováním a ničením. Avšak v běžné praxi se setkáváme s řadou nejasností a otazníků v souvislosti se zajištěním jejich ochrany, péče a správného režimu kácení.
- Obecná a zvláštní ochrana dřevin – přístupy a rozdíly v péči o ně
- Nedovolené zásahy do dřevin a výjimky z nich
- Legální (odůvodněné) poškozování/zničení dřeviny
- Existence závažných důvodů ke kácení dřeviny a vyhodnocení jejího estetického a funkčního významu
- Kácení dřeviny a otázka vzniku/nevzniku ekologické újmy a potřeby její kompenzace
- Kdy lze uplatnit kácení v havarijním režimu
- Dřevina ve špatném zdravotním stavu
Cíl semináře
- Obeznámení s širokou problematikou ochrany dřeviny rostoucích mimo les a současnou právní úpravou.
- Orientace v otázkách nedovolených zásahů do dřeviny, jejich výjimek, legálních způsobech odstranění/likvidace dřevin.
- Vysvětlení postupu při posuzování žádostí ke kácení dřevin – jejich vyhodnocení, odůvodnění, provedení správní úvahy, povolení či zamítnutí.
Obsah semináře
|
· Právní úprava ochrany dřevin rostoucích mimo les a povolování jejich kácení – zákon o ochraně přírody a krajiny, prováděcí vyhláška, občanský zákoník · Vymezení některých pojmů – dřeviny rostoucí mimo les, obecná a zvláštní (zvýšená) ochrana dřevin, porost, kácení z pěstebních důvodů, kácení zapojených porostů, kácení stromořadí, kácení v rámci významného krajinného prvku, nedovolené zásahy do dřevin, kácení v zahradách a další · Problematika invazních druhů dřevin a způsoby jejich legální likvidace či potlačení · Práva a povinnosti vlastníků mimolesních dřevin, postavení a pravomoci správních orgánů · Aktuální otázky a praktická řešení při ochraně a povolování kácení mimolesních dřevin:
· Přestupky na úseku ochrany dřevin, ukládané sankce · Provozní bezpečnost dřevin – posouzení stavu dřeviny (věk, vitalita, zdravotní stav, stabilita, …), typy defektů, posouzení rizik, možnosti údržby a opatření k zajištění bezpečnosti · dotazy z praxe účastníků Určeno pro:Pracovníky veřejné správy, investory, projektanty. |
Ing. Libor Sedláček DiS.
AOPK ČR, dendrolog, problematika mimolesních dřevin, koordinátor programu IROP Zelená infrastruktura
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Vše o správním rozhodnutí a jeho vyhotovení. Seminář je určen pro úředníky, zejména v postavení oprávněných úředních osob, provádějících úkony a vydávajících rozhodnutí ve správním řízení. Zaměřuje se na problematiku správního rozhodnutí, jeho náležitostí a souvisejících vazeb. Důraz je kladen na praktické informace k tvorbě písemného vyhotovení rozhodnutí, a to jak výrokové části, tak odůvodnění. Obsahem jsou dále základní slohová a formální pravidla a doporučení pro editaci textů správních rozhodnutí.
Program semináře není zaměřen na konkrétní vykonávanou odbornost a shrnuje obecné poznatky uplatnitelné při výkonu veřejné správy s důrazem na řízení z moci úřední.
Cíl semináře
Cílem vzdělávacího programu je prohloubení a rozšíření znalostí účastníků kurzu v rámci aplikace správního řádu - konkrétně k problematice správního rozhodnutí jako nejvýznamnějšího a nejrozšířenějšího správního aktu v činnosti správních orgánů prvního stupně.
Obsah semináře přibližuje přípravu a tvorbu rozhodnutí ve věci. Zejména konstrukce výrokové části a odůvodnění (především s důrazem na rozhodnutí vydávané v řízení z moci úřední).
Seminář je členěn do tří částí.
V části první je představen vlastní institut správního rozhodnutí, jeho charakteristika a součásti.
V druhé části je podán výklad k obsahové stavbě výrokové části a odůvodnění.
Třetí část pohlíží na rozhodnutí jako slohový útvar s promítnutím některých základních technicko- legislativních zásad pro tvorbu textů, stejně tak i základní provázanost na ČSN 016910 k úpravě písemností.
Obsah semináře
Správní řízení a správní rozhodnutí – pojmy.
Charakteristické znaky a vlastnosti správního rozhodnutí.
Náležitosti obsahové a formální.
Výroková část a její obsah.
Odůvodnění a jeho obsah.
Formální pravidla editace správního rozhodnutí (doporučená legislativní pravidla, citace, úprava písemností)
Lhůty pro vydání rozhodnutí, oznamovaní rozhodnutí.
Zvláštní typy rozhodnutí – stručná charakteristika.
Ing. Bc. Roman Krčil
Lektor působil ve veřejné správě od roku 1990.
Do roku 2002 v postavení odvolacího a prvostupňového orgánu, vedoucí
referátu okresního úřadu. Od roku 2003 jako vedoucí odboru občansko-správního a
obecního živnostenského úřadu městského úřadu.
Přes dvacet let působí jako lektor a zkušební komisař Institutu pro veřejnou správu u přípravy a zkoušek zvláštní odborné způsobilosti
v obecné části a ve zvláštní části - správa živnostenského podnikání.
Mimo toho lektoruje semináře průběžného vzdělávání pro ústřední orgány státní správy, krajské a městské úřady.
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Vše o správním rozhodnutí a jeho vyhotovení. Seminář je určen pro úředníky, zejména v postavení oprávněných úředních osob, provádějících úkony a vydávajících rozhodnutí ve správním řízení. Zaměřuje se na problematiku správního rozhodnutí, jeho náležitostí a souvisejících vazeb. Důraz je kladen na praktické informace k tvorbě písemného vyhotovení rozhodnutí, a to jak výrokové části, tak odůvodnění. Obsahem jsou dále základní slohová a formální pravidla a doporučení pro editaci textů správních rozhodnutí.
Program semináře není zaměřen na konkrétní vykonávanou odbornost a shrnuje obecné poznatky uplatnitelné při výkonu veřejné správy s důrazem na řízení z moci úřední.
Cíl semináře
Cílem vzdělávacího programu je prohloubení a rozšíření znalostí účastníků kurzu v rámci aplikace správního řádu - konkrétně k problematice správního rozhodnutí jako nejvýznamnějšího a nejrozšířenějšího správního aktu v činnosti správních orgánů prvního stupně.
Obsah semináře přibližuje přípravu a tvorbu rozhodnutí ve věci. Zejména konstrukce výrokové části a odůvodnění (především s důrazem na rozhodnutí vydávané v řízení z moci úřední).
Seminář je členěn do tří částí.
V části první je představen vlastní institut správního rozhodnutí, jeho charakteristika a součásti.
V druhé části je podán výklad k obsahové stavbě výrokové části a odůvodnění.
Třetí část pohlíží na rozhodnutí jako slohový útvar s promítnutím některých základních technicko- legislativních zásad pro tvorbu textů, stejně tak i základní provázanost na ČSN 016910 k úpravě písemností.
Obsah semináře
Správní řízení a správní rozhodnutí – pojmy.
Charakteristické znaky a vlastnosti správního rozhodnutí.
Náležitosti obsahové a formální.
Výroková část a její obsah.
Odůvodnění a jeho obsah.
Formální pravidla editace správního rozhodnutí (doporučená legislativní pravidla, citace, úprava písemností)
Lhůty pro vydání rozhodnutí, oznamovaní rozhodnutí.
Zvláštní typy rozhodnutí – stručná charakteristika.
Ing. Bc. Roman Krčil
Lektor působil ve veřejné správě od roku 1990.
Do roku 2002 v postavení odvolacího a prvostupňového orgánu, vedoucí
referátu okresního úřadu. Od roku 2003 jako vedoucí odboru občansko-správního a
obecního živnostenského úřadu městského úřadu.
Přes dvacet let působí jako lektor a zkušební komisař Institutu pro veřejnou správu u přípravy a zkoušek zvláštní odborné způsobilosti
v obecné části a ve zvláštní části - správa živnostenského podnikání.
Mimo toho lektoruje semináře průběžného vzdělávání pro ústřední orgány státní správy, krajské a městské úřady.
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Cíl semináře
Cílem semináře je seznámit účastníky s problematikou aplikace umělé inteligence v procesu správního řízení, upozornit na zákonné limity a nástrahy, připravované změny její regulace a vyvolat diskuzi o praktickém využití.
Obsah semináře
|
1) Úvod Úvodní představení tématu umělé inteligence a její možná aplikace
2) Základní pojmy Vysvětlení základních pojmů souvisejících s užíváním umělé inteligence (umělá inteligence, strojové učení, velké jazykové modely)
3) Používání umělé inteligence v praxi Představení základních možností používání AI v praxi (generování textu a obrazů), s přihlédnutím k možnému využití jak úřady, tak i soukromým sektorem
4) Ochrana autorského práva a ochrana osobních údajů při používání umělé inteligence Užívání AI s přihlédnutím k autorskému právu a ochraně osobních údajů – kdo je autorem, je výsledek autorsky chráněn? Rizika přeshraničního toku osobních údajů a ochrana soukromí v propojeném světě.
5) Současný právní rámec a připravovaná regulace Aktuální stav regulace AI a principy připravovaných změn (nařízení o umělé inteligenci)
6) Závěr, dotazy a diskuze
|
JUDr. František Malý
Právník, který se dlouhodobě věnuje konzultační a metodické pomocí obcím v oblasti smluvních vztahů a nakládání s majetkem obcí, přípravou a revizí smluv, zákonem o svobodném přístupu k informacím.
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Akreditováno MPSV
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Na semináři Vám bude např. zodpovězeno, zda dítě, které cestuje s pěstouny na dovolenou do zahraničí (jedná se o běžnou dovolenou cca 10 dní) potřebuje souhlas rodičů, případně přeložení rozsudku do jiného jazyka?
Nebo se dozvíte, jak často musí pěstoun poskytovat rodiči informace o dítěti? Je možno např. 1x ročně?
Nebo bude probíráno, zda jsou důležitější kroužky, které děti navštěvují a pěstouni je preferují nebo kontakt s rodiči?
Tématem kurzu je poukázat na podstatu kontaktů dítěte s biologickou rodinou, na možná úskalí a hledání řešení situací tak, aby dítě bylo komplikovanou rodinnou situací zasaženo co možná nejméně. V rámci odpovědnosti orgánu sociálně-právní ochrany dětí, soudu, doprovázející organizace, pomocných služeb a odborné pomoci budou nastíněny možnosti vzájemné spolupráce v mezích jejich kompetencí včetně zajištění participačních práv dítěte.
Dítě, jehož pečující prostředí v původní biologické rodině mu není schopno zajistit jeho potřeby, je ohroženo na svém zdravém fyzickém a psychickém vývoji. Není-li možné sanovat biologickou rodinu natolik, aby v ní mohlo dítě dále zůstat, přichází v úvahu jeho umístění do náhradní rodinné péče – krátkodobé, případně dlouhodobé. Již tento akt způsobuje v psychice dítěte ztrátu pocitu bezpečí včetně ztráty nejbližších osob jeho života – biologických rodičů. Aby se tento psychický stav dále neprohluboval a naopak došlo ke stabilizaci jeho vazeb k oběma rodičům při adaptaci na nové pečující prostředí, je povinností všech složek státu, které nesou odpovědnost za umístění dítěte do náhradní rodinné péče, aby vytvořili takový systém péče o dítě, který bude jako samozřejmost zahrnovat i jeho kontakt s rodiči, případně členy širší rodiny.
Obsah semináře
Proces umístění
-Proces předcházející umístění dítěte do náhradní rodinné péče
-Umístění dítěte v náhradní rodinné péči a zajištění jeho participačních práv
Spolupráce jednotlivých složek systému
-Spolupráce s biologickou rodinou ve vztahu ke kontaktu s dítětem, s přihlédnutím k obsahu rodičovských kompetencí rodičů
-Důležitost kontaktu dítěte s členy biologického rodinného systému a diagnostika možností jeho realizace
Specifika kontaktu dítěte
-Kontakt dítěte s rodiči v případě omezení jejich svéprávnosti a rodičovské odpovědnosti
JUDr. Soňa Soukupová
Opatrovnická soudkyně Okresního soudu v Chrudimi s praxí téměř 36 let v justici a 34 let na pozici soudkyně, většinou s náplní práce opatrovnické soudnictví. Absolvovala jsem Univerzitu Jana Evangelisty Purkyně v Brně v roce 1988. Ve své opatrovnické agendě využívám již 7. rokem interdisciplinární spolupráci, do které jsou zapojeny různé orgány a organizace, které se zabývají řešením rodinných problémů a situací. Věnuji se i vzdělávání pěstounů, se kterými se ráda setkávám a získávám tak další poznatky z přímého výkonu náhradní rodinné péče. Domnívám se, že náhradnímu typu péče o nezletilé děti je třeba věnovat vyšší pozornost, než je tomu nyní. Vnímám nutnost nastavení efektivní koordinace jednotlivých složek systému, což se nepochybně promítne do celého procesu sanace biologických rodin a do samotného výkonu náhradní rodinné péče.
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Akreditováno MPSV
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Na semináři Vám bude např. zodpovězeno, zda dítě, které cestuje s pěstouny na dovolenou do zahraničí (jedná se o běžnou dovolenou cca 10 dní) potřebuje souhlas rodičů, případně přeložení rozsudku do jiného jazyka?
Nebo se dozvíte, jak často musí pěstoun poskytovat rodiči informace o dítěti? Je možno např. 1x ročně?
Nebo bude probíráno, zda jsou důležitější kroužky, které děti navštěvují a pěstouni je preferují nebo kontakt s rodiči?
Tématem kurzu je poukázat na podstatu kontaktů dítěte s biologickou rodinou, na možná úskalí a hledání řešení situací tak, aby dítě bylo komplikovanou rodinnou situací zasaženo co možná nejméně. V rámci odpovědnosti orgánu sociálně-právní ochrany dětí, soudu, doprovázející organizace, pomocných služeb a odborné pomoci budou nastíněny možnosti vzájemné spolupráce v mezích jejich kompetencí včetně zajištění participačních práv dítěte.
Dítě, jehož pečující prostředí v původní biologické rodině mu není schopno zajistit jeho potřeby, je ohroženo na svém zdravém fyzickém a psychickém vývoji. Není-li možné sanovat biologickou rodinu natolik, aby v ní mohlo dítě dále zůstat, přichází v úvahu jeho umístění do náhradní rodinné péče – krátkodobé, případně dlouhodobé. Již tento akt způsobuje v psychice dítěte ztrátu pocitu bezpečí včetně ztráty nejbližších osob jeho života – biologických rodičů. Aby se tento psychický stav dále neprohluboval a naopak došlo ke stabilizaci jeho vazeb k oběma rodičům při adaptaci na nové pečující prostředí, je povinností všech složek státu, které nesou odpovědnost za umístění dítěte do náhradní rodinné péče, aby vytvořili takový systém péče o dítě, který bude jako samozřejmost zahrnovat i jeho kontakt s rodiči, případně členy širší rodiny.
Obsah semináře
Proces umístění
-Proces předcházející umístění dítěte do náhradní rodinné péče
-Umístění dítěte v náhradní rodinné péči a zajištění jeho participačních práv
Spolupráce jednotlivých složek systému
-Spolupráce s biologickou rodinou ve vztahu ke kontaktu s dítětem, s přihlédnutím k obsahu rodičovských kompetencí rodičů
-Důležitost kontaktu dítěte s členy biologického rodinného systému a diagnostika možností jeho realizace
Specifika kontaktu dítěte
-Kontakt dítěte s rodiči v případě omezení jejich svéprávnosti a rodičovské odpovědnosti
JUDr. Soňa Soukupová
Opatrovnická soudkyně Okresního soudu v Chrudimi s praxí téměř 36 let v justici a 34 let na pozici soudkyně, většinou s náplní práce opatrovnické soudnictví. Absolvovala jsem Univerzitu Jana Evangelisty Purkyně v Brně v roce 1988. Ve své opatrovnické agendě využívám již 7. rokem interdisciplinární spolupráci, do které jsou zapojeny různé orgány a organizace, které se zabývají řešením rodinných problémů a situací. Věnuji se i vzdělávání pěstounů, se kterými se ráda setkávám a získávám tak další poznatky z přímého výkonu náhradní rodinné péče. Domnívám se, že náhradnímu typu péče o nezletilé děti je třeba věnovat vyšší pozornost, než je tomu nyní. Vnímám nutnost nastavení efektivní koordinace jednotlivých složek systému, což se nepochybně promítne do celého procesu sanace biologických rodin a do samotného výkonu náhradní rodinné péče.
Prezenční školení, Praha
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena prezenční: 3 490,-
Pro členy SMO: 3 240,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa prezenční: neomezeno
Cíl semináře
Cílem semináře je poskytnout posluchačům komplexní vhled do problematiky poskytování informací o činnosti veřejné správy ve světle právní úpravy i aplikační praxe.
Cílová skupina:
Seminář přináší praktické informace jak představitelům orgánů a institucí vyřizujících žádosti o informace, tak i žadatelům o informace. Významnou cílovou skupinou jsou též advokáti, kteří v praxi poskytují právní služby jak povinným subjektům, tak žadatelům, popř. jsou sami žadateli o informace; vedle toho je pro advokáty důležitá i otázka možností autorskoprávní ochrany výstupů jejich právního poradenství při poskytování informací ze strany veřejné správy.
|
Posluchači budou informováni o aktuální novelizaci informačního zákona. Speciálně lze v této souvislosti upozornit na nově definovanou kategorii povinného subjektu – tzv. veřejný podnik, jakož i novou zvláštní úpravu poskytování informací v oblasti hospodářské soutěže; velké pozornosti se jistě bude těšit i nová právní úprava „věčného“ a dlouhodobě kontroverzního problému, kterým je poskytování informací o příjmech fyzických osob. V neposlední řadě bude pak pojednána i otázka zneužívání práva na informace, jež rovněž nalezla odraz v poslední novele informačního zákona. Cílem semináře bude seznámit posluchače s problematikou informačního práva, tedy se základním obsahem a rozsahem informační povinnosti tak, jak vyplývá z právní úpravy zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a z předpisů souvisejících (oblast ochrany osobních údajů aj.). V neposlední řadě bude pak pojednána i otázka zneužívání práva na informace, jež rovněž nalezla odraz v poslední novele informačního zákona. Jednotlivá témata budou probírána v následující základní osnově:
|
Mgr. Lukáš Rothanzl
|
Advokát a člen pracovní komise Legislativní rady vlády ČR, členem zvláštní rozkladové komise Ministerstva průmyslu a obchodu k zákonu č. 106/1999 Sb., zvláštní rozkladové komise při odboru 12 Ministerstva financí a zvláštní rozkladové komise Ministerstva financí k zákonu č. 106/1999 Sb. V minulosti působil jako právník Ministerstva vnitra, odboru dozoru a kontroly veřejné správy, kde se věnoval metodické a aplikační činnosti spojené především se zákony o ÚSC a zákonem o svobodném přístupu k informacím. |
On-line školení
09:00 - 15:00 (6 hod)
Cena on-line: 2 990,-
Pro členy SMO: 2 740,-
(Cena bez DPH 21 %)
Volná místa on-line: neomezeno
Cíl semináře
Cílem semináře je poskytnout posluchačům komplexní vhled do problematiky poskytování informací o činnosti veřejné správy ve světle právní úpravy i aplikační praxe.
Cílová skupina:
Seminář přináší praktické informace jak představitelům orgánů a institucí vyřizujících žádosti o informace, tak i žadatelům o informace. Významnou cílovou skupinou jsou též advokáti, kteří v praxi poskytují právní služby jak povinným subjektům, tak žadatelům, popř. jsou sami žadateli o informace; vedle toho je pro advokáty důležitá i otázka možností autorskoprávní ochrany výstupů jejich právního poradenství při poskytování informací ze strany veřejné správy.
Posluchači budou informováni o aktuální novelizaci informačního zákona. Speciálně lze v této souvislosti upozornit na nově definovanou kategorii povinného subjektu – tzv. veřejný podnik, jakož i novou zvláštní úpravu poskytování informací v oblasti hospodářské soutěže; velké pozornosti se jistě bude těšit i nová právní úprava „věčného“ a dlouhodobě kontroverzního problému, kterým je poskytování informací o příjmech fyzických osob. V neposlední řadě bude pak pojednána i otázka zneužívání práva na informace, jež rovněž nalezla odraz v poslední novele informačního zákona.
Cílem semináře bude seznámit posluchače s problematikou informačního práva, tedy se základním obsahem a rozsahem informační povinnosti tak, jak vyplývá z právní úpravy zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a z předpisů souvisejících (oblast ochrany osobních údajů aj.). V neposlední řadě bude pak pojednána i otázka zneužívání práva na informace, jež rovněž nalezla odraz v poslední novele informačního zákona.
|
Jednotlivá témata budou probírána v následující základní osnově:
|
Mgr. Lukáš Rothanzl
|
Advokát a člen pracovní komise Legislativní rady vlády ČR, členem zvláštní rozkladové komise Ministerstva průmyslu a obchodu k zákonu č. 106/1999 Sb., zvláštní rozkladové komise při odboru 12 Ministerstva financí a zvláštní rozkladové komise Ministerstva financí k zákonu č. 106/1999 Sb. V minulosti působil jako právník Ministerstva vnitra, odboru dozoru a kontroly veřejné správy, kde se věnoval metodické a aplikační činnosti spojené především se zákony o ÚSC a zákonem o svobodném přístupu k informacím. |