09.02.2022

NABÍDKA ÚČASTI V CENTRÁLNÍCH VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH MF

Ministerstvo financí oslovilo Svaz měst a obcí ČR s další nabídkou zapojení do společných nákupů stolních počítačů, notebooků a elektromobilů připravovaných Ministerstvem financí v roli centrálního zadavatele. Nabídka účasti navazuje na předchozí úspěšné společné nákupy, do kterých se opakovaně zapojily desítky měst a obcí všech velikostí.

Výpočetní technika

Aktuálně MF připravuje další nákup stolních počítačů, notebooků, monitorů a dokovacích stanic. V příloze níže můžete nalézt technickou specifikaci poptávaného stolního počítače, notebooku, dokovací stanice a monitoru. Poptávat lze i jednotlivé prvky samostatně (např. pouze notebook, pouze monitor) nebo kompletní pracovní sestavu. S ohledem na zapojení mnoha pověřujících zadavatelů nemůže Ministerstvo financí akceptovat požadavky na úpravu technické specifikace. Výpočetní technika je pořizována jednorázovou kupní smlouvou. Z administrativního pohledu jsou veřejné zakázky zadávány v nadlimitním režimu v dynamickém nákupním systému MF, když průměrná doba realizace od zaslání požadavku do uzavření smlouvy s dodavatelem činí dva měsíce.

Osobní vozidla

Další pořizovanou komoditou jsou osobní vozidla s elektrickým pohonem následujících kategorií:

  • 1EV nižší dojezd: vozidlo s elektrickým pohonem a dojezdem min. 270 km na jedno nabití, typově například Hyundai Kona EV eco, Renault Megane E-techEQUILIBRE , ŠKODA Enyaq IV 60 atp.,
  • 2EV vyšší dojezd: vozidlo s elektrickým pohonem a dojezdem min. 380 km na jedno nabití, typově například Hyundai Kona EV power, Renault Megane E[1]tech TECHNO, ŠKODA Enyaq IV 80 atp..

Cílem společného nákupu je uzavření rámcové dohody s jedním dodavatelem v každé kategorii na období jednoho roku. Teprve následně bude každá zapojená organizace samostatně zasílat dodavateli objednávky, ve kterých určí konkrétní výbavu vozidla (není nutné aktuálně definovat). Součástí veřejné zakázky je i možnost objednání servisních služeb k poptávanému vozidlu. Zapojením do rámcové dohody nevznikne zapojené organizaci povinnost osobní vozidlo/a odebrat. Detailní technickou specifikaci poptávaných vozidel a servisních služeb můžete nalézt v příloze níže.

Zapojení se do společného nákupu

Předpokladem účasti ve společném nákupu u výpočetní techniky i osobních vozidel je uzavření jednoduché smlouvy podle § 9 odst. 4 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, kterou mezi sebou centrální a pověřující zadavatel upraví vzájemná práva a povinnosti v souvislosti s centralizovaným zadáváním. Nabídka je otevřená pro všechny územní samosprávné celky a zapojit se mohou i další zřizované organizace v působnosti obcí a měst (např. příspěvkové organizace) mající veřejnoprávní charakter.

V případě předběžného zájmu postačuje vyplnit do přílohy níže kontaktní údaje včetně požadovaných počtů a následně odeslat na emailovou adresu verejne.zakazky@mfcr.cz. S ohledem na účast jiných pověřujících zadavatelů lze požadavek zaslat v termínu do 1. března 2022. Informace ohledně dalšího postupu bude MF již poskytovat individuálně. Předpokládané zahájení zadávání veřejných zakázek je stanoveno na konec března 2022.

Ministerstvo financí zajišťuje pouze administraci zadávání veřejné zakázky – smlouvu s dodavatelem si každý pověřující zadavatel následně uzavírá a financuje samostatně. Výsledek veřejné zakázky nelze předjímat, a proto MF nemůže garantovat, že dodavatelem výpočetní techniky či osobních vozidel bude určitý výrobce.

Možnosti další spolupráce

Ministerstvo financí je dále připraveno být členům Svazu měst a obcí nápomocno v oblasti zadávání veřejných zakázek, se kterou má z každodenní praxe dostatek odborných i právních zkušeností. Z praktického pohledu může především zpřístupnit používané dynamické nákupní systémy (např. k pořízení jakéhokoli hardware) či se domluvit na individuální spolupráci při nákupu určité komodity.

 

Zdroj: Ministerstvo financí