Anketa

Zatěžují vás úřady a další organizace žádostmi o informace a způsobují vám administrativní zátěž? Které subjekty nejvíc žádají o administrativní spolupráci?

Ne, necítím velkou administrativní zátěž Ne, necítím velkou administrativní zátěž 174
Ministerstva Ministerstva 14
Krajské úřady Krajské úřady 10
Obce s rozšířenou působností Obce s rozšířenou působností 18
Instituce poskytující dotace Instituce poskytující dotace 4
Výzkumné instituce Výzkumné instituce 5
Policie Policie 2
ČSÚ ČSÚ 7
Subjekty dotazující se podle zákona č. 106/1999 Sb. Subjekty dotazující se podle zákona č. 106/1999 Sb. 29
Jiné Jiné 4

Zajímavosti ze Svazu

Členská základna
Členská základna

Svaz sdružuje 2 669 obcí, tj. 42,6 % z celkového počtu obcí v České republice. Členské obce Svazu zastupují 8 274 197 obyvatel, což z celkového počtu obyvatelstva ČR představuje 78,5 %.

Evropské dotace - Nové možnosti, příležitosti a zkušenosti měst a obcí
Evropské dotace - Nové možnosti, příležitosti a zkušenosti měst a obcí

Průvodce finanční podporou z programů Evropské unie v letech 2014-2020 vydal - díky dotaci z Ministerstva pro místní rozvoj - Svaz měst a obcí ČR. Publikace je dostupná zdarma, stáhnout si ji můžete zde.

Diskuzní fórum
Diskuzní fórum

Zajímá vás názor předsedy Svazu měst a obcí ČR? Položit otázku přímo Františku Luklovi můžete v diskuzi na těchto stránkách. 

Rubriku můžete, po registraci jako člen Svazu, využít i pro nákup a prodej. Stačí jen zveřejnit Vaši nabídku či poptávku.

Publikace ke stažení
Publikace ke stažení

Svaz vydává různé publikace.

V rámci projektu na podporu meziobecní spolupráce nedávno vyšla publikace „Meziobecní spolupráce – Inspirativní cesta, jak zlepšit služby veřejnosti“.

Financování obcí

04.01.2016 11:02

Nejdůležitější změny v roce 2016 související s elektronickými podáními pro Finanční správu

Od 1. ledna 2016 už nemohou ti poplatníci (nebo jejich zástupci), kteří mají zpřístupněnou datovou schránku nebo mají zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, podávat na finanční úřad přihlášky k registraci, oznámení o změně registračních údajů, žádosti o zrušení registrace, řádná daňová přiznání a dodatečná daňová přiznání, hlášení a vyúčtování datovou zprávou bez uznávaného elektronického podpisu a dodatečně je do 5 dnů potvrzovat v listinné formě tzv. e-tiskopisem. Přechodné období, po které to možné bylo, skončilo 31. prosince 2015. Tato možnost však zůstává nadále zachována pro některé případy, a to zejména pro podání na DPH. U daně z přidané hodnoty současně dochází k rozšíření okruhu subjektů povinných činit podání elektronicky, a to bez výjimek na všechny plátce DPH. Tato povinnost se vztahuje již na daňová přiznání k DPH za zdaňovací období prosinec 2015 nebo 4. čtvrtletí 2015, která budou předkládána na finanční úřad nejpozději do 25. ledna 2016.

Všichni plátci DPH tedy od 1. ledna 2016 podávají na finanční úřad výlučně elektronicky výše uvedená podání, pokud se týkají DPH (například daňové přiznání k DPH, kontrolní hlášení, atd.). Přitom však mohou využít i možnost odeslání datové zprávy prostřednictvím daňového portálu bez uznávaného elektronického podpisu, s následným potvrzením e– tiskopisem.

Formulářová elektronická podání lze uskutečnit prostřednictvím Daňového portálu Finanční správy, dostupného na www.daneelektronicky.cz, nebo odesláním datové zprávy z datové schránky.

Až dosud měli výjimku a nemuseli elektronicky podávat přiznání ti plátci DPH - fyzické osoby - jejichž obrat za nejvýše 12 bezprostředně předcházejících po sobě jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhl 6 milionů korun a neměli zákonem stanovenou povinnost činit podání elektronicky. Nově tedy budou i tito plátci podávat formuláře související s DPH už jen elektronicky.

Za nedodržení povinné elektronické formy u podání, jejichž Seznam je zveřejněn na internetových stránkách Finanční správy a na úředních deskách finančních úřadů, uloží správce daně pokutu ve výši 2 000 korun. Pokud daňový subjekt nesplněním povinnosti učinit podání elektronicky závažně ztěžuje správu daní, může mu správce daně uložit pokutu až do
50 000 korun.

 
 

Naši partneři

 

Kalendář

8. - 9. září 2016

Předsednictvo Komory obcí

Liběšice
 
13. září 2016 10:00-13:00

PS obcí II

Praha, Kancelář Svazu
 
15. září 2016 10:00-13:00

Finanční komise

Praha, Kancelář Svazu
 
22. září 2016 09:30-13:00

Města bez bariér - seminář při FOR ARCHu

PVA Letňany, Praha 9
 
22. září 2016 14:00-15:30

Kulturní komise

PVA Letňany, Praha 9
 

Adresa

Svaz měst a obcí ČR
5. května 1640/65
140 00 Praha 4
tel.: +420 234 709 711
fax: +420 234 709 786
e-mail: smocr@smocr.cz
ID datové schránky: 5fkgwn3
IČ: 63 11 30 74


Mezinárodní poradenské
centrum obcí

Partnerská asociace

Rada evropských obcí a regionů


 

Evropská sociální síť

Regionální stálá konference Ústeckého kraje